Musik iFokus

Musik

Etikett: melodifestivalen-eurovision
LĂ€st 2908 ggr
monstermash
1

Melodifestivalen 2014

Nu har Melodifestivalen 2014 dragit igĂ„ng! đŸ™‚

Vad tycker ni om bidragen som var igÄr? I denna trÄden tÀnkte jag att vi som tittar pÄ Melodifestivalen (för det kan vÀl ÀndÄ inte bara vara jag?) kan diskutera vad vi tyckte om de olika lÄtarna osv.

monstermash
0

Bidragen 1/2

Linus Svenning: BÀsta tÀvlande i första deltÀvlingen utan tvekan! Jag gillar hans röst och lÄtvalet. LÄten trÀffade mig rakt i hjÀrtat.
Yohio: Han har bÀttrat pÄ sin engelska om man jÀmför med förra Äret, lÄten var helt ok.

De övriga (Mahan Moin, Alvaro Estrella, Sylvester Schlegel, Elisa Lindström, Ellen Benediktson & Helena Paparizou har jag ingen Ă„sikt om
)

[VampireGirlElvira]
1

Dom tvÄ bidragen som var bra var Yohio och Elena Paparizou. Och att dom tvÄ klantarslerna som höll i hela programmet var skitdÄliga! Man kan fan ha trott att det skulle bli en till tredje riket med tanke pÄ att dom kastade flöjtarna i elden och att "komikern" sa som han sa om att alla borde rösta och blablabla. Vissa andra var bra, men allt annat sög.

michellan97
1

Yohio var helt klart bĂ€st :) De andra..ja vad ska man sĂ€ga😕

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

SimsBrooke
0

Jag trodde sÄ hÀr, Yohio och Elena till final, Elisa och Linus till andra chansen.

Nu blev det ju inte riktigt som jag hade tÀnkt :( Elisa Äkte ut och det tycker jag var jÀttesynd för jag gillade verkligen lÄten, men ocksÄ för att Jimmy Jansson var med och skrev den vilket jag tycker Àr jÀtteroligt.

Jag tyckte att dessa var dem fyra bÀsta av alla bidrag igÄr. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg NĂ€rketjejen
The sims blogg SimsBrooke

monstermash
0

#2 - Haha ja
 Programledarna var definitivt ingen hit
 Tvivlar pÄ att de kommer bli bÀttre med tiden men vi fÄr vÀl se.

#4 - Ja, det Ă€r roligt att Jimmy var med som lĂ„tspelare. Dock gillade jag inte lĂ„ten! 

Förresten, hela grejen med att de mÄlar precis innan de ska presentera vad lÄten handlar om tycker jag var en riktig flopp. SÄg urlöjligt ut.

SimsBrooke
0

#5 Ja att de mÄlade var inte direkt nÄgon framgÄng. Hade varit bÀttre om de stod och bara pratade eller nÄtt som de har gjort flera Är.

pinocchio96
1

Jag har tappat intresset för melodifestivalen de senaste Ären.
Sista jag minns jag följde var dĂ„ Björn Gustafsson var underhĂ„llning och det var ju nĂ„gra Ă„r sen.. 
Nu tycker jag bara det har blivit tjatigt och alldeles för mycket show och för lite musik, om ni förstÄr hur jag menar :))

Cireea
0

Förra Äret följde jag Melodifestivalen lite smÄtt nÀr jag inte hade nÄgot bÀttre för mig men i Är tror jag inte att det blir nÄgot för min del.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Forummedlemmen]
0

Melodifestivalen stÄr numera för ett mycket allsidigt musik-Sverige, och det hurrar jag för.

Det Ă€r konstigt att ingen sett Melodifestivalen för de gjorde det och det, nĂ„gon har "rĂ„kat se fem minuter". Men oj, det Ă€r bara ett av Sveriges mest sedda TV-program, Ă„r efter Ă„r. đŸ™‚

Ford -57
1

I kvĂ€ll kan man ju faktiskt kika pĂ„ Refreschments pĂ„ MELLOOOON😃

Prickbarnet
1

Har inte gillat nĂ„got bidrag innan men Little Great Things va awesome ♄.♄

Moalinn
0

MĂ„ste sĂ€ga att jag tycker att det Ă€r vĂ€ldigt stelt och trĂ„kigt. Programledarna Ă€r sĂ€mst och vet inte allt. Sitter och pillar med annat under tiden och bara har musiken i bakgrunden. Men har kollat pĂ„ melodifestivalen sĂ„ lĂ€nge jag kan minnas sĂ„ skulle kĂ€nnas konstigt att inte hĂ€nga med. Den enda eurovision jag inte har sett var nĂ€r Loreen vann, tyckte hon var vĂ€rdelös sĂ„ protesterade genom att inte kolla đŸ€

Förra veckan var helt klart Linus Svenning bÀst.
Denna veckan fick jag upp ögonen för Little Great Things. Men Martin Stenmark levererar som vanligt, lite förvÄnad över att han inte gick direkt till final faktiskt. Ser inget i Panetoz förutom att de har rÀtt sköna lÄtar.

SajtvÀrd för Naturfoto & Musik
Medarbetare pÄ Djurfoto

SimsBrooke
0

#12 hÄller med om att programledarna Àr kassa! ett rent skÀmt Àr vad dem Àr.

kaninsköld
0

Jag gillade J.E.M, men jag hÄller med, programledarna var dÄliga!

Mvh Kaninsköld

Moalinn
1

DeltÀvling 3

Outtrigger i alla vÀder. State of Drama var rÀtt bra ocksÄ. Ace Wilder har en lÄt som lÀr bli en sÄn dÀr typisk plÄga som bara snurrar runt i huvudet. Oscar Zia Àr verkligen inte dÄlig Àven om varken Ace eller Oscar Àr my cup of tea sÄ att sÀga och tycker de bÄda platsar riktigt bra i finalen.
Sen var Björn Gustafsson i princip höjdpunkten haha. Cool

Jag sÀger faktiskt att det hÀr Àr helt klart den bÀsta deltÀvlingen hittills.

Medarbetare pÄ Djurfoto

[Forummedlemmen]
0

Trodde Shirley Clamp skulle gĂ„tt vidare i lördags.

monstermash
2

**1. Alcazar - "Blame it on the disco"
**✹✹✹✹
Bra lÄt, helt okej upptrÀdande! Alcazar levererade som vanligt med en typisk schlagerlÄt!
**
2. I.D.A - "Fight me if you dare"**
😮😮😮😮😮
Riktigt trist lÄt
 SÄ trÄkig att jag faktiskt gick ivÀg under lÄten.

**3. Janet Leon - "Hollow"
**✹/😮

LÄten Àr bra, men framförandet, tjejen och hennes röstlÀge i vissa tonfall Àr inte bra alls. Speciellt inte hennes höga toner!

**4. Ammotrack "Raise your hands"
**✹✹✹✹✹

Gillar framförandet! Bra lĂ„t, och Ă€lskar refrĂ€ngen. Äntligen ett rockband som faktiskt vĂ„gar annat Ă€n ballader i Melodifestivalen! 

**5. Josef Johansson - "Hela natten"
**✹✹

Lite trĂ„kig lĂ„t. HĂ„ller inte med honom att han representerar popmusik
 Han sjunger dock bra, och refrĂ€ngen Ă€r bra. 

6. Linda Bengtzing - "Ta mig"
✹✹✹

Linda brukar leverera med bra lĂ„tar, Ă€ven denna lĂ„ten pĂ„minner om henne, speciellt i refrĂ€ngen. Men betydligt sĂ€mre Ă€n hennes förra lĂ„tar mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga

**7. Ellinore Holmer - "En himmelsk sĂ„ng" 
**😮😮😮😮

VÀldigt gnÀllig röst, framförallt nÀr hon tar de högre tonerna. TrÄkig lÄt och upptrÀdande.

8. Anton Ewald - "Natural"
😮😮😮
Triiiiiiiiist!

Moalinn
1

DeltÀvling 4

VĂ€ldigt trĂ„kigt idag faktiskt. Alcazar och Ammotrack var vĂ€l de enda som var lite bĂ€ttre Ă€n de andra, och dĂ„ var de inte ens bra. NĂ€, haha. Melodifestivalen = 😮

Medarbetare pÄ Djurfoto

Hanna
2

Jag brukar inte kolla Melodifestivalen. Men dĂ„ jag vet vem en i Ammotrack Ă€r sĂ„ kĂ€nde jag mig tvungen. Och vill nog pĂ„stĂ„ att det var den enda lĂ„ten som var bra. đŸ˜Ž

SajtvÀrd pÄ reptiler ifokus.
Medarbetare pĂ„ leopardgecko ifokus

[Forummedlemmen]
0

Jag tittar alltid pÄ Melodifestivalen, och erkÀnner!

molam
1

HAr kollat pÄ alla deltÀvlingar men dumma mig missade den igÄr x-x

Kollar pĂ„ reprisen till veckan! 😂

~SajtvÀrd pÄ Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus

[Forummedlemmen]
0

Molam, Andra chansen har du ju i sÄ fall hört alla bidragen.

molam
1

Jaaa sant men ÀndÄ ^^

[Forummedlemmen]
0

NÄgon som vet nÀr Melodifestivalbidragen spelas in?

emma0113
1

Jag tycker att alla bra har Äkt ut :(

Moalinn
0

Jag Àr sÄ fett Àckligt nervös!

Dock vÀldigt ledsen över att Outtrigger Äkte ut förra veckan, de var helt klart bÀst.

Medarbetare pÄ Djurfoto

kaninsköld
1

Nej, jag hejade ju pÄ ace wilder! Vad tycker ni om resultatet?

Mvh Kaninsköld

molam
1

Hejade ocksÄ pÄ wilder sÄ det var lite surt att hon loosa med 2 poÀng

Moalinn
0

Till och med röstade pĂ„ Ace (har aldrig röstat i hela mitt liv, förutom pĂ„ Eric 2010) sĂ„ detta tycker jag inte Ă€r okej. 😕

Medarbetare pÄ Djurfoto

[GIKmio]
1

Den dÀr tillstÀllningen verkar helt och hÄllet ha ballat ur. Just nu satt dom och spelade upp en del av dom andra lÀndernas bidrag i radion..

molam
1

#30 Seriöst? o.o

[GIKmio]
0

#31 Dom brukar vÀl ha nÄgot program innan festivalen dÀr experter ska bedöma dom andra lÀndernas lÄtar ocksÄ. Man ska inte veta om dom andra har bra lÄtar förrÀn nÀr dom gör sina upptrÀdanden pÄ finalkvÀllen tycker jag..

molam
0

#32 Kan inte annat Àn att hÄlla med

Moalinn
1

Fast det Àr ju bara för oss att dra in pÄ vilken radiostation som helst, i vilket land som helst, och lyssna pÄ vinnaren. Tror inte det spelar nÄgon roll om det spelas i sverige eller inte, man kan lyssna ÀndÄ!

Medarbetare pÄ Djurfoto

[Forummedlemmen]
0

Fast jag vill helst höra bidragen innan