Alternativ Emo.
(Med risk för att bli idiotförklarad..)
Vad menar folk med alternativ Emo? Är det att man inte lyssnar på "emo musik" men klär sig som Emo? Jag har aldrig hajjat det, men folk kallar mig Alternativ Emo så det kanske är bäst att ta reda på det.. x')
Fast iofs, numera blir ju alla som har svarta kläder kallade Emo..

Haha, såna fall e ja tvärtom då??? Lyssnar liiite på emo men klär mig "normalt"
Och nej, jag vet att man inte kan va emo ^^

samma som #1 , men den klädstilen som dom flesta emos har är Fashion core, om ja har fattat saken rätt
läs på wikipedia stod mkt där ;)
#2 men wikipedia suger ^^ (A) de ba: några emoband är: My chemical romance o flera band som inte spelar emo musik :P Så jag pallar inte wikipedia :P
Men ja, man brukar klä sig fashion core. Och man kan inte va emo. det är ingen stil, det är en musikstil. Det är liksom isf som att gå runt o säga:
- hej jag är en musik stil . ^^

3# ey ey ey, vad? emoband? det går inte att kalla mcr och p!atd och de där banden för emo. emo är i grunden hardcore. mcr är långt ifrån hardcore.
"emo" är en musikstil, yes jag vet det där om förkortningar, vad äkta emo är osv osv, men det har typ växt fram en stil ur det.
Ja, jag vet att det är hardcore, men jag kallar det "emo musik" (Men jag antar att ni hajjar att jag hade det inom ") . Iaf, jag upplever Emo som en stil, men från grunden är det ju inte det, men det är samma sak som att vissa tycker att "fjortis" är en stl (hur tusan man nu vill "ha" den stilen) ;P
#4 haha jag vet -.-
det står ju t.om på engelska wikipedia att band som MCR och panic att the disco INTE är emo, läs ordentligt!
fr övrigt så är det som det skrivits förut att emon växte fram ur hardcoren, dvs emo är bara en lugnare variant av hardcore med lite "hon älskar inte mig men jag älskar henne texter".
#7 johoo-orå, vi sökte på nåt med emo i skolan kom inte ihåg va vi sökte på (asså de va klart inte meningen att vi skulle söka på de .p ) och då stod det ( det va svenska) att: vissa band som spelar emo är tex: … a vi läste visst ordentligt. tror inte flera pers liksom läser fel.
#9. läs under third wave, en bit neråt, kanske halva stycket. där står det om band såsom MCR, panic at the disco osv.. tycker det står ganska solklart..
jag kan inte engelska :P den vi kolla på var svensk iaf.. Men det e ju möjligt att dom skriver rätt där :=

orka bry sig
Kommentera inte då.

precis, det är ett forum!