Sofijah, Lizen m.m
hej, jag undrar om ni vet nån person som håller på med liknande låtar just nu som t.ex Sofijah & Lizen har gjort, alltså lite rapp & deppiga låtar om ni förstår va jag menar.
Shorty.
tack :)
Danish
Fonky Fresh
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
anton och affe 😎
Kommer inte ihåg deras texter just nu men kommer ihåg dem från yngre dar haha!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#4 Anton och Affe passar väl inte direkt in. Sofijah rappar om mer deprimerande texter som att ta livet av sig osv, medans A&A är rätt glada av sig.
TS:
Issa och Esanna, RMK, AMC, Louiiize, Samzon, Big Rob, C-us, Dekoy, Zin kim, 2 världar, GMX, Akin, B-raz (som är fonky fresh lillebror).
Det är väl ungefär de som är på samma nivå som Sofijah. Sedan finns det dröser med mer svensk hiphop som håller högre klass och är aktuella nu. :)
#5 Som sagt så kom jag inte riktigt ihåg deras låtar, men skulle inte säga att de är speciellt glada. Iallafall inte äldre låtar, vet inte om de har några nya. Lyssnar på dem just nu - nostalgi x30
Medarbetare på Djurfoto
#6 - Anton och Affe gick skilda vägar för flera år sedan. Anton gör numera musik under artistnamnet an2n. De låtarna är rätt sorgliga. Affe har gjort några enstaka låtar sedan dess.
Anton och Affe… Nja, visst, de har några sorgliga låtar men de har mycket oseriösa låtar också, "gör mig inte till en pappa", "du är värdelös", rullstolslåten mfl… Så de är inte vad jag kopplar till deprimerande rap som Sofijah.
Suck, jag har alldeles för stor koll på svensk hiphop. 😛
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Anton och Affe har visst deppiga låtar.. har själv lyssnat på dom när jag varit nere.. exempel:
sen har vi 7 års olycka också, dom är bra.
Anton och Affe är inte som Sofijah, det kan vi alla hålla med om men de har vissa låtar som är lite deppigare än andra. Helt ute och cyklade var jag inte.
Släpp mig fri är en av dem, lyssnade även på 26 december när den kom ut.
Medarbetare på Djurfoto
Hanozy är också bra 🙂
Grillat och grändy har gjort en låt som heter "jag ler" , den är riktigt bra. Sen har vi Ison och Fille (Fille är med i grillar & grändy) och dom har ju en del bra låtar dom också..
#10 Nej helt ute och cyklade var du inte. Dom gjorde inte musik som Sofijah men dom gjorde ändå rap-låtar som var deppiga vilket även TS frågade om.. sen är det upp till TS om denne väljer att lyssna på just Anton och Affe eller inte :)
Tycker det var ett bra förslag i alla fall!
#8 Om du läser vad det står, så skrev jag "visst, en del sorgliga låtar har de". Men i huvudsak har de inte deprimerade låtar, det är inte deras signum. :)
#10 Klart man kan tipsa om dem ändå, men rent krasst är de inga man brukar blanda in när man pratar om artister som Sofijah i hiphopvärlden… Anton och Affe är på en annan nivå enligt mig.Som sagt, vissa sorgliga låtar har dem men i allmänhet var dem inte kända för sina deppiga låtar.
Å andra sidan undrar jag om TS inte syftar på artister som är aktuella just nu? Har inte lagt märke till att det står "just nu" förren nu, men det finns inte så många liknande artister som fortfarande är aktiva…
Då får man hoppa över till Kartellen och liknande. Men TS har iallafall fått många bra svar så vi får väl se om hen tycker förslagen är bra. 😃
Jag upptäckte inte det heller förrän nu! 😮
Hoppas att förslagen ändå varit bra, trots att det mest är äldre artister som inte är aktiva längre.