Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 184 ggr
Cireea
0

Vad är sommarmusik för dig?

Nu kan man helt klart säga att sommaren är här och då började jag fundera på om ni har någon musik som ni kallar "sommarmusik"? 

Låtar som får er att tänka på sommar, sol, festivaler, bad osv och som ni kanske spelar lite extra nu under sommaren. 

Har ni en speciell lista på Spotify?

Dela med er av tankar, åsikter och såklart musik!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

monstermash
0

Per Gessle och såna gamla låtar som handlar om sommar är äkta Sommarmusik för mig. Sommarplågor kopplar jag väldigt sällan till sommaren nu för tiden. Kan inte länka på spotify nu, men t.ex "nu kommer alla känslorna på en och samma gång" "sommaren är kort" med Ledin osv… 🙂

Moalinn
0

Sommarmusik för mig är lite "lättare" låtar, inga så fruktansvärt tunga som gör att man blir deprimerad på två sekunder. Svårt att förklara vad jag menar med "lätta", men såna som har en fin/glad/positiv lyrics istället för kanske "hej jag vill ta livet av mig hejdå".

Säkert ingen som alls förstår vad jag menar. Har tyvärr ingen låt jag kan länka för tillfället. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
0

#2 Jag tänker precis som du😃 

På sommaren vill jag höra "glad" musik som får en att vilja dansa, typ. Min "lugnt!"-lista på spotify står väldigt stilla på sommaren eftersom det är mer tung musik medan min "ZuperFeztListan" är igång konstant då det är riktig festmusik. Mycket fart och mycket blandad musik, nytt och gammalt och musik man kan sjunga till. Sånt gillar jag på sommaren 🙂

Tror till och med att jag har en sommar-lista på Spotify..måste kolla upp det där 🎧

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck