Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 16228 ggr
Jennifer
0

Musik att begravas till

Min mamma brukar alltid säga "åhh den låten ska jag ha på min begravning!" när hon hör en bra låt på radio. Jag var dock tvungen att stoppa henne när hon sade att hon skulle ha med "Cue - Burnin'" eftersom hon helst vill kremeras och då kanske den blir lite…opassande?!

Hur är det med er andra, har ni också någon önske-musik att ha på er begravning? (Vi får väl dock hoppas att det dröjer länge tills dess).

Ida
0

Det finns en låt (psalm kanske) som man brukar spela på en del begravningar och den är mycket vacker. Jag menar inte den allra djupaste och "tyngsta" man kanske kan stöta på ibland, utan en som jag faktiskt även hört utanför begravningssammanhang. Minns dock ej vad den heter.

Jag skulle annars kunna tänka mig något på svenska, alternativt något klassiskt. Det är två stilar som jag själv tycker om och som "passar" i kyrkan.

Alex
0

Oj, svårt.. Men Queens 'The show must go on' är nån jag har tänkt på i några år i alla fall.. Fast kanske kan komma på nån annan om jag får tänka lite mer nu. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Benjy
0

Because you loved me - Celine Dion.

You raise me up - Josh Groban

Bridge over troubled water - Simon & Garfunkel /Elvis Presley är några låtar som jag har tänkt på=)

FredrikN
1

Tears in Heaven valde vi till min styvpappas begravning

Murre_Uddiz
0

MCR- the ghost of you elr cancer elr i dont love ypu med de =P

Flisa
1

this is the new shit med manson eller något liknande. kanske se pistols. fasen vad orginellt :P

Flisa
0

..men nu känner jag mig lite pressad.. inte visste jag att man kände press för vilken begravningslåt man ska ha när man är 11?? :P

Hennum
0

hmm.. ja funderar på någon låt som är vacker och som får folk att bli glada och känna att de bara e att ta för sej av världen. någon metal. o ja vill inte ha nån begravning i kyrkan. ja kan kremeras o så kan dom ha stooora högtalare på en kulle nånstans där de e vacker utsikt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Bima
0

Till min egen har jag ingen aning, men förutom två rocklåtar på min pappas begravning så valde jag och min syster "Our farewell" av Within temptation.

bubbelbubbel
0

our farwell är en så vacker låt. den är magisk på nått sätt.

Murre_Uddiz
0

#7 Räcka ut tungan haha, så e det vi som svarar på den här tråden xD

Flisa
0

asg självklart, uddiz ;)

Cydonia
0

Jag har inte direkt planerat att dö än, så jag låter det nog vara. Men låten Falling Down med Muse skulle kunna tänkas… ^^,

Bima
0

#10 - Ja vi tyckte det, den kändes så passande till en begravning. Lugn och vemodig, men ändå glad på ett sätt. :)

bubbelbubbel
1

ja bima, ett mycket bra val må jag säga.  :)

varulven
1

jag vill nog ha nån feel good låt… fast det kan ju bli fel oxå. What a wonderful world är ju mys, men lite fel i sammanhanget. Äh vafan.. Jag känner ju oxå pressen här!

who's got the crack med moldy peaches?? -asg-

Annette
0

Jag arbetar med begravningar bla.

Ted Gärdestads Dina ögon var oskyldigt blå (tror den heter så) har jag hört några gånger. Även Dan Andersson låtar används också. Amasing Grace.

Tröstevisa av Benny Andersson är väldigt vanlig, även In memorian.

Själv funderar jag på The Final Countdown, den skulle vara mäktig på kyrkorgel.

Alex
1

#17 Himlen är oskyldigt blå. :) Den sjöng en vän till familjen på farmors begravning nyligen.. Otroligt fint.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annette
0

#18. Så heter den, ja! Den är jättefin.

UlrikaG
0

Själv har jag funderat på Afzelius Född fri…tycker den är underbar! Så är texten lite passande också…

varulven
0

kanske twin peaks temat.. grymt bra låt. Text kan ibland vara överflödigt :)

Bima
0

#17 - Min kompis hade faktiskt just Final countdown på hennes pappas begravning, då han älskade den låten. Det funkade väldigt bra. Sen funkar ju alltid en låt som personen i fråga gillade. :)

[slo]
0

Weezer - Hash Pipe ;)

Nej, jag har faktiskt inte tänkt på det… Men det löser sig :)

teddy-rex
0

Björn Skifs med Håll mitt hjärta.  När jag hör den får jag rysningar, den är så fin och för att min mamma skulle vilja ha den på sin begravining.

tillalex
0

Into the mystic - Van Morrison

Låten är dessutom lika gammal som jag.

Sussi
0

Kör med de gamla godingarna: Jag har hört om en stad ovan molnen, Det finns glädje bortom graven och Blott en dag. De är så vackra!

Sen ska jag nog ha något annat också men det hinner jag fundera på sen :)

[Sajberlena]
0

Sparvöga, Marie Fredriksson, hade vi på min mammas begravning… Funkade bra.

Flisa
0

fast nålens öga eller någon annan med kent hade varit fin.

men nä, coma white :) den betyder allt.

DaMum
0

Agnus Dei ur Bachs H-mollmässa!

Benjy
0

I will always love you kanske.. eller the greatest love of all (whitney housten).

fast främst celine dions because you loved me

Kokoskorven
0

Robbie Williams - Angels

Prinsessan_Mimmi
0

Kent - Dem som försvann

tillan_93
0

jag har liksom inte bestämt vilka låtar jag ska ha på min begravning! bara ingen har svarta kläder och ingen gråter…
Jag har dock lovat en kompis att sjunga amazing grace på hennes begraavning. sjöng den på en skolavslutning o hon typ dog;P

cosmonita
0

Ut mot ett hav med Peter Jöback ur Kristina från Duvemåla av Benny Andersson och Björn Ulvaeus

MyDarkestHour
0

Stairway to Heaven med led Zeppelin är vacker, den hade ja valt

beda_stina
0

Randy Crawford - One Day I'll Fly Away

reddie
0

Tears in heaven- spelades på en klasskompis begravning, den är fin!

Vad tror ni om Tommy Nilsson - Jag tror på människan?
har inte lyssnat å noga på texten och bara hört den två, tre gånger men jag tyckte att den låten gav ett lugn.

Angelclaw
0

Stairway to heaven är fin!! Men jag skulle (som det känns nu) kunna tänka mig: See you on the other side -Ozzy Osbourne, eller If I close my eyes forever , Ozzy och Lita Ford (lite lagom cheesy 80-tals ballad)

Paradise City med Guns n' roses skulle också funka :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

rockyboy
0

Jag vill ha Amazing Grace men vet inte vem som sjunger den.

Pisan
0

Jag älskar säckpipa så jag vill ha en lugn låt med Runrig på min begravning.

BuffaloHorizon
0

joik skulle sitta fint.

Emelie-G
0

Vi två, 17 år med Håkan Hellström

Alicia
0

James Blunt - Goodbye my lover,vill jag ha på min begravning iaf =/

Isak
1

Jag vill inte att någon ska vara ledsen på min begravning utan jag vill att alla ska vara glada och minnas mig för den jag är. Så därför kommer jag troligtvis vilja ha Monty Python - Always Look On The Bright Side Of Life

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Hawknestgrove
0

Min kompis förra kille älskade AC/DC. HAns val var Highway to Hell. Så han fick vad han ville ha. Annars så tycker jag att det vackraste man kan ha, är Gammal fäbodkoral. Själv ska jag inget ha alls, då jag inte ska ha nån begravning.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Emelie-G
1

#44 Haha, älskar slutet på den filmen när alla hänger på korsen och sjunger den =)

Gasoline
0

Kul att jag hittade denna tråd, sitter just och letar/klurar lite på vad vi ska ha för låt/låtar på pappas begravning. Hoppas att det är ok att jag puttar upp den igen. 

Jag har redan en låt kvar men tror man ska ha fler än en va?

Cireea
0

#47 Är vanligt att det spelas ett par låtar 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

sanpire
1

will you be there - michael jackson
knocking on heavens door - guns n roses

fast om jag är nöjd och färdig med livet jag levt så  skall mitt enda liv  med gertrud stenung/jonas gardell spelas ;)

KaiPon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill lätt ha Mirror Ball (Vandalize Version) av Alice Nine på min begravning. Den är så fin. Jag gillar naturligtvis båda versionerna, men just piano versionen älskar jag. Ni får en live version av den. Varje gång jag ser den videon som jag länkat till så får jag rysningar och tårar i ögonen. Shou's röst med det pianot alltså. Så sjukt bra!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/