Bästa konserten du varit på
Vilken är den bästa konserten du varit på?
När var det? Vem/vilka spelade? Förband? Varför är just den konserten den bästa?
Berätta! 😃
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag tror att All Time Low i februari får stå för den bästa konserten jag varit på. De bjuder på en konsert, mer än vad många andra band har gjort. Man har faktiskt roligt när man står där bland hundratals människor och kämpar för sitt liv. All Time Low har även en något bredare publik, inte bara en massa tjejer men inte heller bara killar utan väldigt blandat vilket gör det lite småtrevligt sådär. Blitz Kids var förband och jag fick ett nytt band att lyssna på!
Men annars är Asthenia (förband), Broadcast (förband), Memphis May Fire, Hundredth, Touche Amore och Deaf Havana (förband) sjukt bra live!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Kan rabbla upp några, för alla spelningar jag varit på har varit sjukt bra på sina sätt.
Gackt/Yellow Fried Chickenz live var ganska awesome, för man fick träffa Gackt själv efteråt. Där snackar vi once in a lifetime, då man inte bara fick skivan signerad av honom, utan även en kram. 😃
LM.C 2010 var awesome också, då maya, sångaren, tpg tag i min hand under Oh My Juliet. 😃
Alla Overworld spelningar jag varit på har varit grymma, men speciell är nog StorCon spelningen både i år och förra året. I år för att jag fångade en trumpinne från Andie, förra året för att jag cosplayade Andie, haha. 😃 Men alla i bandet är så sjukt grymma personer även av scenen att varje gång jag ser dom är sjukt bra.
Kerbera's första spelning var awesome också, mest för att det var kul att se dom och för att man hängde med på efterfest efteråt. Deras spelning på StorCon i år var grym den med. Det var jättekul att se alla igen, samt se hur Seike reagerade när han såg mig i publiken. 😃
Seremedy's releasegg var awesome också. Det var sjukt kul att se dom live och för att Seike löjlade sig med mig. 😃 Anledningen man frågade varför efteråt var bäst; "Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag bara gjorde nåt!" 😂 Han är så sjukt skön, Seike. ❤️
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Min första screwkonsert under UppCon. Mitt favoritband sen 9 års ålder, föräldrarna vägrade åka till Japan och dom var äntligen i Sverige. Tycker faktiskt att den konserten var mycket bättre än dom jag sen varit på i Japan.
Kanye West följt av Axwell Λ Ingrosso på Bråvalla var också väldigt grym, men där var det snarare en fest än musikupplevelse.
.

När McFly firade 10 år på Royal Albert Hall i september 2013 var en av de bästa konserterna jag varit på. De skulle spela den 19 och 20 september och dagen de släppte biljetterna sålde de slut efter ca 15 minuter. De la då till ytterligare två dagar - den 21 och 22 september och även de biljetterna såldes efter ca 15 minuter. 5500 platser - fyra dagar i rad. Att se McFly spela i RAH var en upplevelse eftersom det alltid varit min dröm att få besöka RAH.
En annan konsert som jag kan leva länge på är min första McFly-konsert och den var i april 2013. Före konserten var dottern och jag på ett Meet & greet med bandet (dottern var en av fem som vann ett M&G och fick ta med sig en gäst). Killarna kom ihåg dottern från ett M&G hon var på i april 2012. Efter mötet blev vi visade till våra VIP-platser och när konserten var över kastade en av killarna sin handduk till dottern - han kallade på henne och kastade handduken.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
#3 jAG SÅG OCKSÅ SCREW PÅ UPPCON! 😃 Dom var grymt bra, haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Måste nog säga att det var VIXX konsert i Stockholm. Det var så grymt bra! Till stor del beror det väl på att jag älskar deras musik, men man kan inte säga annat än att de är sjukt duktiga. Och de sjunger så ovanligt bra också trots komplicerad och ansträngande koreografi. De har en sån energi och så kommunicerar de på ett så bra sätt med fansen. Det är svårt att beskriva med ord hur fantastiskt det var >.<'
Det var 2007 n'r jag såg Pet Shop Boys på Hultsfredsfestivalen. Det var jättehäftigt och jag stod längst fram, men jevlar vad paff jag blev när Neil Tennan gick fram lite längre ut på scenen och sjöng! Neil Tennant helt livs levandel Ja ba: Oops!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Avenged Sevenfold som jag var på för snart två veckor sedan. Det är helt klart den bästa konserten. Dom kan verkligen sin grej, att underhålla publiken och få den att känna sig speciell. Dessutom är dom grymma på att göra musik live, man hade aldrig en tråkig stund. Känslosamt var det med, speciellt när dom hyllade deras förra trummis The Rev. Dom spelade även in en dvd så den bara måste man ha!
Stämningen var på topp genom hela konserten, och det kändes som att man kände alla som var där på nåt konstigt sätt. Har aldrig känt så på en konsert innan.
Med andra ord så var det en perfekt konsert. Förbanden var dock inte särskilt bra (Amaranthe och Dead by April) men jag var ju där endast för Avenged så.
Blind Guardian i Stockholm september 2006, det var det första metalspelningen jag var på. Har aldrig någonsin varit med om sådan fantastisk gemenskap i mellan band och publik. Allsång på Skansen är ingenting jämfört med detta!
Howard Shore i Stockholm 2009 - Börjar med att se på en utställning med replicas från Lotr-filmerna. Sedan när jag sätter mig ner och lyssnar på den fantastiska musiken från Lotr som framförs är det ståfräs under hela konserten. Jag gråter, jag sjunger med och drömmer mig bort in i Tolkiens värld.. fantastisk upplevelse.
Blind Guardian i Stockholm 2010 - Står längst fram denna gång och dynamiken mellan band och publik finns fortfarande. Där de behöver inte fancy scenkläder eller vara särskilt fagra för att imponera, detta band ligger på en helt annan nivå än allt det som spelas på radio. Jag hoppar, sjunger med, joinar resten av fansen när de bugar sig för bandet och ja det är en fantastisk obeskrivlig upplevelse. Man måste vara där själv för att förstå!