Googles Play Musik
Har någon provat Google Play Musik? Är det streaming? Köpta låtar laddas ner till telefonen/datorn? Dyrt? Är utbudet bra? Jag kör MP3 nu på telefonen (och kopia på datorn) typ 1500 låtar men är sugen på att testa "Play Musik". Har nån några erfarenheter av detta "paket"?
Har faktiskt inte testat men följer gärna tråden 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har testat en del varianter av mediaspelare (MP3) och dessutom satt in bra slutsteg o högtalare i bilen. Just detta med att sätta in slutsteget i bilen gör att mina MP3 är ganska ute nu för nu är det uppenbart att ljudkvalitén på dem inte är så hög. Det i sin tur ledde till att jag har tagit ett premium-abb på Spotify. De har bra ljud och kan hantera egna privata bibliotek av MP3. Dessutom har de varit med på banan länge och är stabila. Premium abb gör att du kan spara ner spellistorna i telefonen. Sen kan du lyssna utan 3G-anslutning/wifi. Nerladdningen gör du medan du är hemma på Wifi.
Google Musik är likartad Spotify men har en rörigare hantering. Den kanske är bättre än Spotify men jag känner igen Spot sedan tidigare så…..
Jag håller mig till Spotify faktiskt, det är precis som jag vill ha det. Dock tråkigt att premium kostar 99:- men för mig som använder Spotify dagligen, flera timmar om dagen, är det helt klart värt. Tål inte att ha all den där reklamen när jag försöker lyssna på musik.
Från början var jag anti Spotify och det tog många år innan jag testade och då blev jag fast med en gång. Det bästa beslutet jag någonsin tagit. 😎
Ok. Ja, jag är på samma spår jag också…..jag accepterar 99 spänn månaden eftersom jag lyssnar mkt på musik. Orkar inte med reklamen och dessutom vill jag kunna spara ner musiken i telefonen så jag inte ska behöva nyttja 3G hela tiden.
Det enda lilla gnället jag har är att appen till telefonen har usel layout. Det finns mycket bättre spelare med tydliga knappar och bla bla bla som gör dessa mer lätthanterliga när man är ute o går eller sitter i bilen. Denna Spot-app har en liten sketen "play"-knapp nertill höger. Men det kanske finns andra appar eller nåt jag missat?
För övrigt har Winamp det absolut bästa ljudet vad gäller MP3-avkodaren. Hittade dessutom ett test som bekräftade det. MVG på rubbet medan andra MP3-avkodare hade varierande kvalité. En del riktigt usla.
Det håller jag med dig om. Jag använder knappt appen på grund av dess urkassa layout. Blir bara arg när jag är där inne och trycker.
Winamp har jag för mig alltid varit bra. använde det mycket förut men inte på senare tid faktiskt.
Har du märkt att Spotify kör stopp på sången (i appen i biltelefonen) om du trycker på volymknappen ett par gånger? Otroligt irriterande. Den stoppar uppspelningen då. Hittar INTE var man stänger av denna funktion. Har en Android Samsung
#6 Nej men va?! 😮Det har jag faktiskt aldrig märkt av.. använder ju inte appen allt för mycket men det där måste jag kolla upp så fort jag kan!