Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 567 ggr
Snigelkung
0

Min gitarr lärare lär mig inte!

Hejsan!

Jag har tagit gitarrlektioner i 5 år, och har fortfarande inte lärt mig ackorden F, B, Bm och massa fler, jag har heller aldrig spelat barré ackord eller fiss ackord eller nått sånt!

Och jag har sagt till min lärare men han säger att jag är respektlös och ska va nöjd osv…! Men detta är min dröm och jag vill bara kunna spela gitarr, är det för begärt? Vi betalar 1200kr om året (600 i halvåret) Och jag har haft samma gitarrläxa i 3år typ! Och den läxan består av ackorden Em, G, D och C typ…?!

Har någon nått tips på vad jag kan göra? Han är den ända gitarr läraren i min kommun, tyvärr!

Saffran0Spice
0

Sök någon privatlärare istället?
Någon som kan gitarren, men som kanske inte är specifikt lärare, utan privatperson - betala definitivt inte mer förrens ni har en ordentlig utbildningsplan iallafall!

Snigelkung
0

Tack, ska fundera på det! :)

Inkanyezi
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det finns så klart flera sidor av det här, och vi har bara hört din, men om det är som du säger, så är det nog så att din gitarrlärare inte själv kan. Det går ju inte att lära ut något man själv inte behärskar. 

Däremot går det för den som har talang att lära sig också väldigt avancerade saker utan att ha någon lärare. Men det går bättre om man har en bra lärare. Så mitt råd är att du jobbar på och skaffar dig inspiration från annat håll. 

Julio Silpitucla var elva år när teveprogrammet här nedanför gick, och han hade spelat gitarr i ett år. Om du söker honom på tuben hittar du fler. Du behöver inspiration för att komma längre.

svenake
0

Ta kontakt med några kompisar( = lika intresserade av musik), och be dom om tips. Tänk efter vilka låtar du tycker om!!  och sök opp dom låtarna på nätet och försök att kopiera dom!