Musik iFokus

Musik

Etikett: konserter-festivaler
Läst 279 ggr
LeJ
0

Hjälp, hur köper man konsertbiljetter?

Jag har aldrig köpt biljetter förut och trodde jag skulle ha lite mer tid på mig att lära mig men nu är det dags. Så kan nån svara på hur man gr för att köpa biljetter? Och var köper man?

Lia
1

Beror väl på var? Jag har köpt till Globen via deras hemsida.

LeJ
0

Det är i globen såg jag nu. Detta är verkligen viktigt för mig så tacksam för alla svar.

Lia
0

Vad är det du ska se? :)

LeJ
0

U2 förhoppningsvis. Det har alltid varit min dröm, och nu är jag äntligen bra nog att göra det.

Moalinn
1

Beroende på var biljetterna säljs så går du in på hemsidan och köper. Oftast är det via Ticnet när det är större evenemang vilket jag kan tänka mig att även U2 hamnar där.

De släpps på månadg så då är det bara att gå in på ticnet, söka upp evenemanget och göra vad som sägs! Ett tips är att skapa ett konto på ticnet innan ifall det är stort tryck på biljetterna, vet inte hur det är med U2 riktigt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

LeJ
0

Jag hoppas att jag kommer att kunna förköpa, om jag har förstått det rätt, isf är det imorgon tom lördag som gäller först och främst.

Jag ska gå in och kolla på ticnet, tack.

LeJ
0

Jag tror jag har lyckats. Gick in på U2s hemsida och där fanns en länk till live nation, och en kod för förköp. Fast det står att man skulle få tillgång till förköp i morgon om man var ny medlem så funkade det nu.