Musikhjälpen 2014
Här är årets schema för musikhjälpen - denna gång i Uppsala.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=6035768
Någon särskild ni vill se/lyssna på? :)
Själv blev jag nog gladast över att Love Antell kommer dit :'D
såå taggad!!
#1 eller hur! så mysigt att titta på :D
Börjar bli en tradition nu.. Brukar somna till sändningen och vakna upp till någon låt.
Var inte många artister man kände igen där.. Men blev lite förvånad över att hitta Titiyo i listan. Är hon fortfarande kvar i musikbranschen? :O
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#4 hon var ju med i så mycket bättre förra året så det var väl kanske någon slags comeback? O_o
#5 Det är något slags tv-program va?
\m/
Hej igen!
Jag har startat en insamling för musikhjälpen som heter musikälskare och är precis som dess namn, en insamling för alla som älskar musik. Tanken är att alla som bidragit får önska en låt som jag lägger upp i min blogg som är en musikblogg.
För att vara med och bidra går du till min bössa: http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/musikalskare?sent=success
välj summan du vill bidra med (25,50,100,200,300 eller 500), skriv in ditt mobilnummer och tryck på skicka. Sedan får du ett sms som du svarar på med okx Musikälskare. Till exempel ok50 Musikälskare om du vill bidra med 50 kronor.
Som tack får du önska en låt i min blogg, skriv gärna en motivering. Här är länken till min blogg och mer information om insamlingen: http://sandramusic.spotlife.se/2014/12/10/stod-min-insamling-for-musikhjalpen-2/
Var gärna med och sprid insamlingen, den är som sagt för ALLA som älskar musik.
tack <3
Då var snart årets Musikhjälpen slut. Nu återstår att se hur mycket pengar man samlat in.
När får man veta hur mycket pengar som kommit in? :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#9 dom berättade det när dom släpptes ut igår 22.00 :)
30 489 975 kr blev det!
#10 Oj, det måste jag ha missat totalt 🤪 Vilken summa!
Jag har inte koll på tidigare år, någon som vet hur det sett ut tidigare? Jag tänkte om den här summan är bättre/sämre än tidigare år :)
jaa hur bra som helst :D
förra året blev det 28(nånting) miljoner :) året före tror jag det var 23. Så hittills har det alltså blivit mer för varje år :)
Åh! Då är det ju en kanonsumma 👍
första året samlades det in 3 miljoner tror jag, Så fett att vi kunnat tiodubbla (eller vad det nu är dålig på matte yao) den siffran!!
Kodjo Akolor sa igår innan dom lämnade buren att man inte vet om det blir något Musikhjälpen 2015. Men skulle bli förvånad om det inte blir det efter årets succé..
#14 som sagt samlades det in 28 miljoner förra året ;) eller menar du någon enskild insamling? :)
#16 jag skrev första året, inte förra ;)
#17 ååh sorry, my bad haha!
Det är ju inga småsummor det där! :O Vad går pengarna till?
\m/
#19 I år går/gick dom till att stoppa spridningen av HIV :)
#20 Ah, spännande! Går även pengarna från konserterna dit, eller är det frivilliga summor på plats?
\m/
Hur menar du med konserterna? :)
Folk har fått sms:at in låtönskningar och därmed en summa på 50, 100 eller 200 kr. Sen har vem som helst fått starta initiativ för att samla in pengar. Det har auktionerats ut massvis med saker där pengarna såklart gått till insamlingen osv.
Är det inte konserter? Eftersom det var band/artister uppradade på tider? Tyckte det lät som någon slags festival-evenemang med insamling av pengar.
\m/
#23 Ja alltså det är ju mycket live musik från buren och de flesta artister som ställer upp gör något för musikhjälpen förutom live-musik då. Som olika auktioner :)
#24 Buren? Sätter de artister i bur? *förvirrad och fattar noll* 🤔
\m/
Länken sa inte så mycket vad det var.. Men om jag förstått det här rätt nu då så är det något slags musikevenemang, som samlar in pengar till att förhindra spridningen av HIV? Det enda jag inte riktigt är på det klara med är vad för slags evenemang det är, då det inte var konsert/festival, men artisterna sitter i någon slags bur/monter? Är det något slags tv-evenemang?
\m/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Musikhj%C3%A4lpen här då ;D
det är alltså programledarna som sitter i glasburen under hela perioden. Artisterna kommer såklart in när dom ska spela (därav schemat) men lämnar sedan när dom är klara. Och som andra nämnt så bidrar ofta artisterna med något till auktionen, plus att det givetvis är underhållning när en artist framför en låt.
Programledarna är inlåsta i en glasbur i en vecka och de får bara äta flytande föda då.
Kram Elsa<3
Cillaandersson.weebly.com