Jills veranda
Då så tar jag och skapar min andra tråd här på i fokus.
Är det någon mer som tittar på Jills veranda med Jill Johnson på onsdagskvällarna (i en TV-kanal som stavas SVT, inte reklam).
Det är jättemysigt, varje gång bjuder hon in en svensk artist och så sitter de på verandan i Nasvhille och sjunger countrysånger + åker iväg till någon restaurang eller så och uppträder inför publik.
Programmet ger en intressant inblick i USA:s historia och samhälle, och diverse motsättningar som finns där inom exempelvis ekonomi, politik, religion, rasism och liknande.
SVT = Sveriges television
Ja, Jag tittar och gillar. Det är ett riktigt bra program, ett exempel på när allting bara faller på plats och blir jäättebra. Jag hinner inte skriva mer just nu men jag återkommer…
Skriv en rad på Tvifokus också vettja.
Det är sista gången i dag.
#3 Japp, har inte sett det än, men jag sparar det till lördagsgodiset. Ser fram emot att se W.W Magnus, Han är En av mina favoritpersoner. Blir det lite Elvis eller Cash kanske?
De program jag tyckt mest om hittills har varit Kakan, Gidlund (jisses vad jag grät) och han rapkillen.(kände inte till honom alls innan)
Jag kan inte country och kände bara till J.J till utseendet förut,(verkar sympatisk) kul att få lära känna ngt nytt och få veta mer om en del av USA. Programmet håller verkligen vad det lovar.
Om det skulle bli en andra säsong. Vilka artister skulle ni vilja ha med?
Just nu kan jag bara komma på att jag inte vill ha med något från Så mycket bättre…
I så fall skall jag inte avslöja för mycket. Jag kan säga att det blir lite Petshopboys, men att du heller inte hade fel. Då vet du nog vilken bit jag menar…
Nu har jag sett sista programmet. Jag tyckte inte att det var det bästa i sserien. Det kändes mer regisserat och tillrättalagd på något vis. Det var i alla fall kul att M.C är en sådan "fanboy" och blir så hänförd av att komma till de platser hans idoler gjort berömda.
Jag tyckte att det var intressant att höra M.C prata om W.W. Det han sa om att svärtan och melankolin i musiken inte var självupplevd utan mestadels kom sig av inspiration från musiker som t.ex Cash.
Doug Seegers, den hemlöse gatumusikanten var en riktigt skön kille och är en artist jag skulle vilja se igen om de gör en till serie.
Jag vill se mer!
Programmet är tillbaka nu. Tredje omgången!