Bra countrymusik
Tjoosan. Har någon nåt bra tips på bra countrylåtar/artister? :) Lyssnar mycket på Dolly Parton, Keith Urban och Tim McGraw.
Såå… några förslag? :)

kelly willis, carlene carter leann rimes, soggy bottom boys
Dwight Yoakam och svenskan Eva Eastwood

Det finns så mycket olika Country, själv gillar jag Johnny Cash, Dwight Yoakam, Fatboy och Mike Ness.

the eagles

Prova med the queen of country, Patsy Cline. Ingen kunde sjunga om självupplevd hjärta och smärta som hon. Kommer du över filmen Sweet Dreams så se den. Med Jessica Lange som Cline och Ed Harris som hennes svin till man.
Johnny Cash och Creedence clearwater revival är jäkligt nice

Heidi Haug är otroligt bra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rednex är bra :D

Har inga artister att tipsa dig om, men måste bara kommentera att Tim Mcgraw är otroligt bra. Jag är ingen countrymusikälskare, eller ja, jag har aldrig ägnat särskilt mycket tid till att lyssna på det, men av en slump började jag lyssna på Mcgraw, och jag säger bara; wow!
Jag tycker alla hans låtar är super! :)

#8 Precis vad som spelas på ni dator just nu.. ;) Kanske inget ja lyssnar på ofta,så ganska coolt att det började spela nu just.. :P
annars blir det nog Johnny Cash :)

*min 
Albert Lee (som för övrigt medverkat en hel del på andra countryartisters skivor, och även live så klart). Hellecasters är rätt kul också.
Och så har vi en kul amatörsnubbe från Spanien som har lagt ut lite på Youtube: Paco Pascual!

GURA kungän????
HAR du värkligen alla strengar på fiålen?
#14 Min far spelade faktiskt lite fiol och det hade varit ballt om jag hade kunnat det också, men tyvärr har jag inte ens en fiol. Vet inte vart farsans tog vägen efter att han dog. Han byggde en själv för övrigt, och den lät faktiskt riktigt bra.
För övrigt är jag ingen kung, bara en knug, precis som mitt nick säger.

Knug?
Trodde du var en kung och en trollkarl.
Själv har jag många strängar på min lyra.
Är typ allätare inom mycket.
Musik behärskar jag rätt så bra.
Är Distriksmästare i Plocke Pinn.
Snabbast i Distriktekt på 100 meter sprang 12 Blankt som 15 åring på 100 meter.
Har även lite andra meriter som kasta stövel på dagis.
Men på senare år har jag en del sm i skuggboxning.
Har vunnit mycket på korsords tävlingar i Hemmets Journal, det är ej så macho men fina priser. Fick 4 triss en gång som det vart Tv Skrap på.
Sen brukar jag fiska en del har en del SM i pimpel fiske med.
Ska erkänna en sak: Jag är inte ens en knug… Det är bara mitt nick som försöker lura alla där. Är lite busig ibland… fniss…

Country Road!
#18 Har de låten ”Take Me Home Country Roads” på repertoaren?

Vilka?
????
#20 Du skrev ”Country Road” i #18, så jag antog att det var en grupp, men det var det tydligen inte… Sorry.

21 Du verkar ej ha många hjärnceller kvar.
Mer patetisk kille får man leta efter med ljus och lykta.
Är du en rumpnisse?
Eller en Grådvärg?
#22 Tänk om jag blir ledsen när du skriver så där… Det har du minsann inte tänkt på, eller hur? Erkänn! Och det vill vi ju inte vara med om, antar jag.
#19 Du har så rätt.
Country Road var ett bra gäng. (Har några skivor med dem.)

Hej! Jag håller med #3. Johnny Cash's coverplatta är väldigt svår att slå. Tycker han slår både NiN och U2 på fingrarna där.

Carrie Underwood tycker jag verkligen är jättebra och förtjänar på nåt sätt alla awards hon fått osv. Shania Twain gillar jag. Keith Urban är outstanding (även om han inte e amerikan
) ja guuud det finns så många så många som är SÅ ASBRA och bara för det så glömmer man… Faith Hill, Tim McGraw och många fler!! Men just Carrie Underwood kan jag rekommendera!

Willie Nelson for god sake… hur kunde jag glömma??? 
brad paisley lyssnar ja på mkt nu :)

#28 Ja han e oxå bra!
Vi trycker upp denna tråd igen, länge sen den besöktes.
Hank Williams måste man väl ta med om man snackar äkta Country, och Johnny Cash så klart,, ja jösses va många d finns å har funnits👍
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nähä, slut på intresset här kanske. Men ja lägger in en låt, en bra låt ändå👋
Hello Country lover's, Många år sen d va nån aktivitet här. Vi börjar tjata igen va?? Här kommer Countryn's störste: Hank Williams sr. Tänkvärd text.
Justin Townes Earle
Är inte så bra på country, vet inte om det här är country, folk eller något mitt i mellan. Lägger in den i alla fall. Mean Mary - Iron horse
Så här kan man också göra countrymusic.
. . . eller så här
En del tror att Elvis gjorde orginalet till "Are you lonesam tonight"
men . . . . .
i mina öron låter ju first aid kit som den här nya populära countrypopen som spelas nu, med tidigare nämnda tim mcgraw och andra. isch, som en tecknad figur sade.
En av dom större, nu bortgången sen en tid, Waylon Jennings. Välkammat å prydligt, inga trasiga jeans el. blixtrande å flimrande ljus. Å en skön låt, håll till godo.
#39 Älskar Waylon!
Clint Black, Kenny Rogers, Jud Strunk, John Denver
Waylon, ja tack! Jag minns ännu när Waylon fick countryn på fötter, borstade av den dammet och skickade den i en ny riktning. Idag har väl den vandringen delvis fört countryn in på mer poppiga spår, men själv återvänder jag gärna till Waylons fråga på sin tid - "Are you sure Hank done it this way?"
#41 Aldrig hört den förut. Men nu har jag nåt "nytt" av honom att lyssna på, tack!
The Highwaymen
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
American remains.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.