Peace & Love begärs i konkurs
Coronapandemin fortsätter att slå hårt mot olika verksamheter. Nu meddelar festivalarrangören Peace & Love i Borlänge att man tvingats begära alla sina bolag i konkurs.
"Inget av de krispaket som regeringen presenterat hjälper Peace & Love-festivalen från att gå i konkurs. Vi bävar för att en hel bransch tar otroligt stor skada eller till och med försvinner i den osäkerhet som råder.", skriver styrelsen i ett pressmeddelande.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
TRIST DENNA DUMMA PANDEMI
Själv har jag passat på att starta en Webbsida som tröst till ett mer osocialt liv än vanligt. Kolla gärna in på den.
Rätt så givet vad sidan handlar om då kan jag tänka mig. Kom gärna tillbaka här med feedback på min nystartade sida om du har någon. / Nicklas Poprock