Älskar viss typ av hårdrock :)
Hårdrock är verkligen inte stereotypt eller vulgärt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Älskar det!
Får jag fråga: Vad är det som är stereotypt i hårdrocken? :)
Vad tråkigt att du fått den uppfattningen!
Hårdrock innefattar väldigt många och olika genres som alla är väääldigt olika, även två band inom samma genre kan vara som dag och natt (precis som i alla andra typer av musik).
Jag kanske är dum, men jag förstår inte riktigt vad du menar med stereotypt? All musik som klassas tillsammans har gemensamma drag, stereotyper för sin stil, annars hade dem klassats som andra typer av musik. Eller menar du att låttexterna bara handlar om vissa ämnen? För det är då inte heller sant, jag har tex låtar om kärlek, tyranner, samhällsproblem, mental ohälsa, historia, drakar, pirater, och diverse annat i min spellista med bara hårdrock. Allt från lättare musik som ACDC till dödsmetal. Det finns nåt för alla.
Jag älskar hårdrock😉
/Maria
Snälla, Ta inte illa upp nu. Men jag driver och trollar.
("är ju inte här för att bli populär").
Så jag älskar ju såklart hårdrock❤❤
#3: och alla ni andra: Så sant som det var sagt!❤❤
Det jag undrar mest just nu är vem det är som "lajkat" mitt inlägg??😃😃😁
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Begreppet "hårdrock" är väl så extremt stor utan lägga in ett årtionde. Deep Purple och Led Zeppelin var hårdrock på 70-talet. Men hårdrock idag är ju milsvidd från den största musikexporten som vi har idag - DEATH METAL. Sverie är faktiskt störst i världen på Death Metal.
Här kommer i vart fall en gammal fin klassisk hårdrock från brittiska Led Zeppelin från Madison Square Garden, New York City 1973.
Egentligen klassades inte Led Zep i sitt hemland the UK som "hard rock" utan som "heavy metal" !!!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
- Redigerat 2022-10-08 11:45 av Öland 4ever (oland4ever.com)
Här kommer lite hårdrock från några årtionden senare, nämligen med Metallica som har en dansk trummis.
Titta och NJUT!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
My god, Metallica och led Zeppelin. Låt mig bara mata på, kära vänner❤
https://m.youtube.com/watch?v=Nco_kh8xJDs
#0: Nu beror det en hel del på vad exakt som enligt dig är vulgärt? Vissa texter är inom de flesta stilarna vulgära och dessa låtar kan man undvika.
Stilen i sig är enligt mig underbar men det är ju en ren smaksak och jag har en svaghet för gitarrsolon.
#5: Låter det stå kvar trots att jag just läste denna kommentar. :’)
#9: ❤
Jag gillar mest det som kallas new wave of british heavy metal. Brittiska band som bildades och slog igenom på 70-talet. Iron maiden, Motörhead, Saxon mfl. Men lyssnar även ibland på Black Metal som skapades i början av 80-talet av brittiska bandet Venom. På 90-talet kom en ny våg av Black Metal i Norden med norska Mayhem som förknippades med satanism, mord och kyrkobränder. Mitt favoritband i genren är norska Dimmu Borgir. Dom förnyade genren med att införa symfoniorkester och körer i sina låtar.
#11: British Metal är underbart. Även Speed Metal brukar jag lyssna på och Viking Metal ibland.
#12 Det finns många metalgenrer. Såg en lista en gång och flera jag inte kände till. White Metal är kristna band. Jag känner till några band men visste inte att det kallades för White Metal.
#13: Jepp. Kommer spontant på 15 olika typer och jag vet att jag då glömt många. Men vissa är ofta kombinerade och gränserna är som så ofta inom musiken inte helt klara.
#14 Black Metal och Death Metal hör väl lite ihop som Speed Metal och Power Metal. Det är svårt ibland att para ihop dom olika genren och även säga vilken genre ett band tillhör. Men dom flesta hårdrockare hoppar över det och säger endast att det är ett hårdrocksband. Men det har diskuterats om Deep Purple och Led Zeppelin egentligen är hårdrock. Oavsett så är det två bra band.
#15: Deep Purple och Led Zepplin är nog ett bra exempel på någon som rör sig lite inom två områden. Vissa låtar tenderar mer åt hårdrock, andra inte.
En favorit från 70-talet med Rainbow. Det som är roligt med hårdrock är att den passar in på alla generationer. Jag har inte varit på Sweden Rock eller Wacken i Tyskland, men det lär krylla av äldre hard rockers blandat med yngre. Verkar ganska städat och ordnat också.
En gång i tiden så hatade rockare och synthare varandra.
Idag så förstår de varandra❤
#18 Ja, jag skrev härom året på en annan sajt att dom till och publicerar varandras musik numera 🙂 Jag har en gammal klasskompis som var synthare på 80-talet, men numera föredrar hårdrock.
#19: Ja, och jag är din klasskompis motpol. Har alltid älskat hårdrock men föredrar numera synth…..