Leaving Neverland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukade ofta lyssna på Michael Jackson när jag var yngre, och tycker fortfarande hans musik är väldigt bra. Men efter jag såg dokumentären Leaving Neverland så har jag inte förmått mig att lyssna på hans musik mer. Han var tydligen en riktig pedofil, berättelserna i filmen känns väldigt trovärdiga.
Kan rekommendera filmen. Men man får vara beredd på att bli besviken, om man gillat MJ's musik tidigare
Har inte sett denna filmen men har för mig att det var en hel del med männens berättelser och motiv som ifrågasattes. Att denna dokumentären var rejält vinklad.
Jag är inget hardcore Jackson-fan, han hade säkert sina sidor, men undrar om ens hälften är sant av allt som sagts om honom.
"I'm too old for this shit."
Man kan ju så klart inte vara helt säker när det bara är vittnesberättelser. Men känslan man fick var att de var sant berättade..
Ja, men det betyder ju inte att det är sant. Har för mig att det var något om nån tågstation på Neverland som inte varit byggd vid tillfället det skulle hänt ett övergrepp där. Männen hade ekonomiska bekymmer och därför ändrade de sin tidigare historia om att de blivit utsatta.
Och Jackson hade blivit stämd tidigare av Jordan Chandler, varför gick föräldrarna med på att barnen skulle vara i närheten av en påstådd pedofil?
Jag vet inte vad som är sant eller inte, det är bara de grejerna jag läst när dokumentären kom. Vill man höra "andra sidan" så finns det säkert nån på Youtube som grottar ner sig i det.
"I'm too old for this shit."
#3: Nej, det är ju svårt att veta när man inte var där, så att säga. Det finns mycket anklagelser om kända personer som säkert bara syftar till att smutsa ned dem…och just pedofili är ju ett starkt kort att spela om man så vill göra.