Maxi Jazz har gått bort
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Sångaren" i Faithless (skriver inom citationstecken då han mer pratade fram sina texter) har avlidit 65 år gammal… Går att läsa om i SVT Nyheter med en kort intervju, här.
Jag har lyssnat till Faithless låtar otaliga gånger sedan tonåren, och även gillat hur han verkade vara som person.
Vila i frid Maxwell Frazer 🤍
Inte hört talas om bandet eller sångaren (vad jag vet), men är alltid tråkigt när de lämnar oss.
Vila i frid.
#1: Man kunde höra någon av hans låtar på radio för 15-20 år sedan. Så jag upptäckte bandet. Men det var nog bara då, för har inte hört de på radio sen dess… Men kanske är annat utomlands
- Redigerat 2022-12-28 17:00 av snowy00
#2: ah, okej.
Lyssnade aldrig på radio, annat än att ha det på när man skulle sova och då vet man ju inte vad som spelas.
Kanske kollar upp dem på spotify senare (de finns säkert där) eller youtube.
#3: Okej 😊 jag har lyssnat en del på sveriges radios kanaler, men klarar inte av reklamkanaler som bara spelar populärmusik hehe.
Faithless finns både på Spotify och Youtube… De är värda att kolla upp om man gillar den typen av musik.
- Redigerat 2022-12-29 05:31 av snowy00
#4: det var därför jag gillade att ha den på under nätterna, för då var det musik nonstop utan reklamer eller prat emellan varenda låt.
Okej. 👍
#5: jag somnade också till radio ibland, och gör det ibland ännu 😉
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Denna video dök upp i mitt YT-flöde. Står att det är hans sista meddelande innan han gick bort