Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 96 ggr
Moon AppleGrey
2023-03-12 07:19

Spelar du något instrument?

Satt och funderade på det att många lär sig spela åtminstone ett instrument under barndomen, för egen del så var det block- och altflöjt samt orgel.
Spelar, eller har du kunnat spela, något instrument?

Är det något instrument som du skulle vilja lära dig spela?

Lägger in några förslag på instrument, fyll gärna på listan om det är ett instrument du saknar där.

  • Redigerat 2024-02-07 21:44 av Moon AppleGrey
Annons:
Moon AppleGrey
2023-03-12 07:23
#1

Ett instrument som hade varit roligt att lära sig är det japanska instrumenten Koto.
Dock är en bra sådan väldigt dyr. 😅

Vill lära mig spela dragspel och mungiga (ä.k munharpa), och ett som jag håller på att lära mig just nu är en tiohåls okarina.

Namiko
2023-03-12 08:27
#2

Jag kan spela piano och Kalimba någorlunda, samt lite gitarr och ännu mindre fiol.
Har velat lära mig spela fiol sen jag var barn men ljudnivån håller mig tillbaka, jag vill inte störa grannarna hur mycket som helst. Jag kanske investerar i en elfiol i framtiden men ett piano står högre upp på önskelistan.

Jag älskar instrument och skulle gärna lära mig ännu fler men jag bor i lägenhet och försöker hålla mig till dom som är lite tystare. Kalimba är perfekt för det och det har blivit en favorit för mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Moon AppleGrey
2023-03-12 08:50
#3

#2: kalimba hade jag inte hört talas om, så googlade och den verkar intressant.
Lyssnade på några låtar via youtube. 👍
Skulle lätt kunna tänka mig att lära mig spela det instrumentet.

Ah! Ja, fiol är också en gammal barndomsdröm för mig. 😊

TatsuOni
2023-03-12 10:02
#4

Tvärflöjt kan jag spela. Tog lektioner som yngre.

Piano/keyboard kan jag spela lite på.

Gitarr spelade jag som yngre, men var tvungen att sluta när jag skadade armen. Har inte tagit upp det igen och glömt mycket av det jag lärde mig då.

Mungiga kan jag i alla fall få fram lite ljud och melodier på.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2023-03-12 10:07
#5

Och vad gäller vill lära mig. Skulle vilja ta upp gitarr igen någon gång. Harpa vore kul att lära sig. Fiol också. Men det finns nog inget instrument jag skulle tacka nej till att lära mig egentligen 🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Moon AppleGrey
2023-03-12 12:21
#6

#5: förstår det. 😊

Annons:
Undertaker
2023-03-12 12:27
#7

Elbas, elgitarr och gitarr. Började med gitarr när jag var 6, elgitarr när jag var 12 och elbas när jag var 16. Hade turen att få ta lektioner och mina föräldrar är fortfarande snälla nog att betala för elgitarr och gitarr lektioner.

Gick även på sånglektioner när jag var 10-14.

Skulle gärna lära mig spela piano.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

snowy00
2023-03-12 17:01
#8

Jag kan spela en del gitarr (men bara ackord). Har ju nyligen börjat lära mig piano (synt) också, så spelar hyfsat efter noter på det nu. Riktigt kul är det😊

När jag lärt mig tillräckligt med piano för ett tag är jag sugen på att även lära mig spela gitarr efter noter. Gjorde aldrig det när jag var yngre, för hade föreställningen att det är väldigt avancerat.
Men efter att ha lärt mig noter till piano hyfsat på någon månad (med en bra lärobok) så tänker jag att noter till gitarr borde ju heller inte vara omöjligt…

Men piano är nog ändå "mitt instrument".


Turast
2023-05-12 07:15
#9

Spelar främst ukulele och gitarr, men börjat lära mig mandolin och banjo också. Plinkar lite på melodica och har förut spelat lite piano :p
Sambon spelar balalajka så den smygspelar jag på ibland hehe

Började spela gitarr för att ha nåt att sjunga till , sen fortsatte det med ukulele, sen köpte jag en banjo, sen mandolin, sen melodica 😂

Vill verkligen lära mig fiol (inte klassisk musik utan mer bluegrass osv) och ska faktiskt snart få ta över pappas gamla fiol så får väl se 😂 var för någon vecka sen på konsert med sambons balalajkaorkester och där var det en snubbe som gästade och spelade fiol och det var så sjukt fantastiskt!

Pappa är gammal basist så nån gång blir det väl att lära sig bas också 😬

Man skulle vilja klona sig själv så man kan ha ett eget band eller nåt 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

L
2023-05-13 11:24
#10

Jag spelar piano/keyboard. Har ett keyboard så jag spelar typ varje dag. Jag lärde mig spela piano för 4-5 år sedan men sedan spelade jag inte på typ 3 år så har glömt lite men nu har intresset äntligen kommit tillbaka!

Kan spela lite lite gitarr men det är typ bara blinka lilla stjärna haha.
Har kunnat spela en låt på fiol (kommer inte ihåg vilken dock då det vara typ 4-5 år sen)
Kan även spela lite trummor. Men det känns inte riktigt som min grej men det är coolt!

Min "dröm" är att kunna spela bas eller elgitarr.

/ Lilsan :>

Upp till toppen
Annons: