Musik iFokus

Musik

Etikettkonserter-festivaler
Läst 54 ggr
Karmatarerskanise
0

Sweden rock

Jag har aldrig varit där, eller på någon annan festival än den som brukade anordnas varje sommar i min stad förr.

Nu har min bästa kompis vunnit 2 st 1 dagars vipbiljetter och vill ha med mig. Även hon är oskuld på festivaler.

Restid åt båda håll blir ca 3 timmar förutsatt att tågen går som dom ska. Vilket är 6 timmar resa för några timmar på festivalen. Vi är begränsade och måste hemmåt senast 21, för vi har hundvakter som inte kan sova över.

Min undran är om det är värt att åka dit trots att de band jag känner till och hade velat se spelar sent och därför missas och de band som vi hinner se är okända för mig.

Biljetternas värde är 2798kr, st. Något jag aldrig skulle betala för detta om jag var utan biljett. Så det är ju enda chansen i mitt liv att få uppleva festivalen, så kanske spelar banden mindre roll och hela festivalen i sig gör det värt att lämna sin comfort zone för en dag?

Snälla hjälp mig i min beslutsångest 😅

• Redigerat 2023-05-26 16:52 av Karmatarerskanise
[Moon AppleGrey]
1

Já, du, det lät knepigt, minst sagt.

Definivt tråkigt att missa de band du är intresserade av, men låter som att det skulle vara en once in a lifetime upplevelse.
Kanske skulle du upptäcka ett nytt favoritband?

Jag trivs inte med för stora folksamlingar, men skulle ha åkt dit iallafall.
Förstår dock om du inte tycker att det är värt det.

Carmarino
3

Min brorson träffade sin fru där, så vem vet vad ni kan få uppleva. 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Liz85
2

Sett ut musikperspektiv hade jag inte tvekat en sekund!!

Ur vovveperspektivet är det liiiite krångligare… Har själv haft djur och vet hur det är.

Har ni hundarna på varsitt håll eller delar ni lägenhet till vardags? Tänkte om hundarna funkar bra ihop, så kanske det finns en lösning i att någon av era föräldrar, en superbra kompis eller ledig kollega råkar ha tid, möjlighet och ork att bli hundägare för ett tag och passa båda hundarna?

Är det möjligt så slår ni tre flugor i en smäll:

1. Hundarna får en superkul dag tillsammans!
  2. Ni kan roa er utan stress och kanske till o med hinner se de band ni känner till.
  3. Hundpassaren/hundpassarna får två fluffbollar att gosa med och vem kan säga nej till det. 😉