Musik iFokus

Musik

Läst 98 ggr
Zadeira
1

Vilka covers gillar ni?

Det här med att göra covers är rätt stort och görs på så många olika vis. Finns det några covers ni gillar bättre än original-låten?

Själv har jag rätt många covers jag faktiskt föredrar framför originalet.

Zadeira
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Orginalet är av Avenged Sevenfold men jag absolut älskar denna covern av låten Welcome to the Family i dark country-stil med bandet Melodicka BRos som gör covers av låtar där de helt byter musikstil på låtarna. De har jättemycket bra men just denna är fantastiskt mycket bättre än orginalet, som jag faktiskt också lyssnar på.

• Redigerat 2024-05-13 06:44 av Zadeira
Zadeira
0

Aurora är helt fantastik som artist och även om jag gillar orginalet av låten Teardrop (av Massive Attack) så är denna covern snäppet bättre.

Zadeira
1

Simon and Garfunkel gjorde originalet av låten "America" men First Aid Kits cover är så mycket bättre. Deras stämmor alltså….

flocken
0

Denna ger mig rysningar. Så otroligt jävla bra. Har den även som ringsignal

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

• Redigerat 2024-05-13 07:31 av flocken
GikMio
0

Upptäckte denna för ett tag sedan. Def Leppard med en cover på en stor hit från 60-talet med The Kinks.

• Redigerat 2024-07-23 16:24 av GikMio
Rickard77
0

Hurriganes "punkiga" version av Rolling Stones gamla dänga "Walking the dog".

https://www.youtube.com/watch?v=lPidX7JCQwU

Provided to YouTube by Universal Music GroupWalkin' The Dog · HurriganesTsugu Way℗ 1977 Love RecordsReleased on: 2001-01-01Composer Lyricist: Shelton Brooks...