EarClips någon som testat?
Åh, jag såg just något för mig helt nytt i hörlursväg - Earclips. Det verkar superbra för mig som har så himla små hörselgångar. Investerade för ett år sedan i ett par dyra Jabra Pro - men det har tyvär hänt mer än en gång att någon ramlat ut.
Det verkar vara rätt nytt med Earclips - jag har sökt på recensioner, men hittar inget. Företaget EarClips får väldigt blandade recensioner på Trustpilot, från botten till toppen.
Det finns ju fler märken, men betydligt dyrare.
Skulle var glad för lite input från er.
Detta låter mycket intressant Sindri!
Har precis som du små öron. Får värk i själva örat av alla vanliga hörselsnäckor.
- Redigerat 2025-04-07 23:19 av Vixxen
De har uppenbarligen funnits åtminstone något år, men det finns ingen recension eller test någonstans. Finns både billiga och dyra, antar att man skall satsa på ett välkänt märke. Det känns bittert att behöva lägga ut mycket pengar igen när de andra bara är något år gamla. Och är de inte bra är det desto värre. Min dotter har samma problem, hon kan bara ha on-earlurar och det är inte alltid så praktiskt.
Jag surfade vidare; de kan tydligen heta olika saker hos olika tillverkare, och oftast med engelska namn. Ear Cuffs, Ear Buds, Open air är bara några av namnen.
Letar man på prisjämförelsesajter så är de blandade med andra typer av In-ear lurar.
De snyggaste jag sett är såklart de dyraste, från JVC (japanskt), lägsta pris 1400. Huawei är billigare men det törs man ju inte köpa. Xiaomi är också kinesiskt. (Nej, har inte satt mig in till 100% vad det innebär, men ändå….)
Bra pris hittade jag på JLAB - Amerikanskt!
De dyraste är japanska Sony, där heter de Link Buds och ser väldigt bekväma och snygga ut. Över 2000:- på Sonys sida, men det finns erbjudanden.
Det finns många lågprisalternativ, men de får väldigt dåliga omdömen (utom från enstaka personer som haft tur och fått bra exemplar, eller så är det bluff), även svårt att reklamera.
Få se om de har tiden för sig och det kommer fler alternativ.
- Redigerat 2025-04-08 07:48 av Sindri