Musik iFokus

Musik

Etikett: pop
Läst 593 ggr
Susanne
0

KENT tillbaka till samtiden.

Har precis lyssnat igenom den och är mycket förvånad (eller inte egentligen). Som vanligt låter plattan inte alls som den förra.
Jag undrar om det är medvetet från Kent´s sida att "förnya sig" med varje nytt släpp samtidigt som den "röda tråden" aldrig gått av.
Den är helt underbar! Vacker! Rörande!
listan kan göras hur lång såm helst, jag saknar dock så stora ord.
Nää, måste upp och köra den igen.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Susanne
0

http://sonybmg.a.mms.mavenapps.net/mms/rt/1/site/sonybmg-sonybmgse-pub01-live/current/launch.html?maven_playerId=kentplayer&maven_referralPlaylistId=021717479952b464129dd2280531454c60ef056c&maven_referralObject=555734775

Ingenting videon.
Länkad från KENT´s hemsida som för övrigt är en av de bästa hemsidor jag någonsin besökt.
Alla texter samt ackorden finns att hämta där. Man får kopiera och länka låtar och videos därifrån.

Susanne Skrattande niger djupt inför Kent´s hemside makare

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

bubbelbubbel
0

jag är förälskad ! den är super ! helt fantastisk !
jag tycker det är skönt att dom förnyar sig, och denna skivan är superb. haha, jag öser bra ord över den.  :D
det jag kände när jag satte igång skivan första gången var att, den var så självklar. det kändes så himla rätt att det skulle låta så. och jag gillade den känslan.
jag gillar att den är så tung, men inte speciellt mörk och deppig som tidigare skivor.
och att jocke är en av världens bästa låtskrivare går inte att förneka. mm, det ska bli ett nöje att fortsätta lyssna. :D

paronskrutten
0

Jag gillar Ingenting

Helena

Rickard07
0

Colombus, Elefanter, Vid din sida och Ingenting är bäst. Men alla är riktigt riktigt bra.

Hennum
0

hihi "jag gillar ingenting" vad roligt de blir :P

har lyssnat på kent nån gång, och dom är rätt bra, men konstigt nog har jag aldrig köpt nån skiva.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

paronskrutten
0

Haha, jo, men tur att jag skrev "Ingenting" med stort "I" :P

Helena

Mysterious
0

gillar inte han…inte min musiksmak…

bastard
0

#7, han? Kent är ett band ;)

Tillbaka till samtiden är bara så bra! Kent är min melodi :)

Misprize
0

Jag vill ha deras nya skiva. Har börjat gilla lite svensk depp-musik på senare dagar (: Skriver upp på önskelistan.

Linjerat
0

Jag gillar låten Columbus bäst. Superbra! =)

FilippaQ
0

jag vet inte vilken låt jag gillar mest men "ensammast i sverige" eller "ingenting" jag tycker dock att deras första skiva (vet ej vad den heter) och vapen & ammunition (stavning?:P) och Du & jag döden är de bästa :)

adiafora
0

Ville gråta och dö första gångerna jag spelade skivan. Tyckte det var avskyvärt, en blandning mellan Depeche Mode och BWO.

Då det för ett år sedan började pratas om skivsläpp hoppades jag på en återgång till gamla nakenrockiga Kent, de jag förälskade mig i för drygt tio år sedan. Inte för att jag har någonting emot själva soundet på "Samtiden", lyssnar mycket på allt från electroindie till gammal analog syntpop…men Kent ville jag liksom ha kvar som gamla Kent. Saknade de djupa gitarrslingorna och distet. Kändes också som om texterna tappats bort, inga Jocke Berg-klassiker som beskriver känslor som ingen annan kan.

Till en början var "Samtiden" samma besvikelse som Vapen & Ammunition va då den släpptes, men skiten har växt. Och nu spelas den i bilen oavbrutet. Fast spår tre "Ingenting" hoppas över, utnött, dödstrist.

bubbelbubbel
0

jag kan hålla med dig adiafora om depeche, men aldrig om BWO. men det har mycket depeche-synth, speciellt från deras playing the angel. men jag gillar depeche, så för min del spelar det ingen roll :)

däremot tycker jag visst skivan innehåller hans finurliga texter om saker, att man måste tänka efter och förstå, precis som man alltid fått göra.

dock måste man ju förstå att band utvecklas, och dom är ju inte små rockpojkar som dom var under första skivorna.
men jag gillar den fortfarande. mycket !

Abico
0

Jag gillade inte skivan värst i början. Men efter att ha lyssnat in sig på den ett tag så tycker jag den är riktigt bra faktisk :)

Hanna 

paronskrutten
0

jag älskar synt och bas, så ensammast i sverige är också superbra ju^^

Helena

Berglund
0

Jag älskar INGENTING ;D
Låter rätt knas xD

Jojaton
0

#16 Ja, ingenting är jättebra <3