Iron Maiden!!
Någon mer än jag som ska gå och se dem i sommar?
Jag och pojkvännen ska gå på både stadion och Ullevi! :D Ska bli riktigt kul! Pojkvännen är helt galen i Maiden och det har smittat av sig på mig sen vi träffades! Älskar deras musik och jag har hört att de är världens bästa live-band så det ska bli helt otroligt roligt att få se dem på riktigt! :D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Som jag sagt i nån annan tråd (skriver i så många nu så för tillfället kommer jag baske mig inte ihåg vilken det var ;-) )
Maiden är ett ruggigt bra Live-band. Var själv och kollade på den när de var på Ed Hunter Tour, i Globen, det är börjar bli några år sedan nu :) Även om jag inte lyssnar på dem nu som jag gjorde då så är det fortfarande nostalgiskt att höra dem :)
Så iallafall - Grattis till ett bra val av liveband och så hoppas jag ni får det lika kul som jag och mina kompisar hade då vi var!

Tycker de är lite överreklamerade… men bästa spelningen jag sett med Maiden var på roskilde tror jag.. 2000 måste det varit.. var även och såg på Donnington… bra spelning det oxå.. hemmaplan och allt!
Däremot blir det inge maiden för mig i sommar.. för dyrt och lite dåligt intresse =)

jag vet inte, jag har aldrig riktigt förstått vad som är så bra med maiden live.. klart det är coolt dom första två tre låtarna men sen så börjar dom upprepa sig mer och mer och tillslut så ville jag bara gå hem, det var så…inrepeterat och oinspirerat på nåt sätt tycker jag, även om dom har bra energi på scen så verkar den inte riktigt äkta, verkar på nåt sätt som om dom har sagt det dom ville få sagt när dom började..
min åsikt, och den står jag för
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Haha ;) Tantan då, nu blev jag ju nästan besviken på dig *skratt* Nej då, skämt åsido.
Grejjen med Maiden - för mig- är att de var skiiitcooola när jag var typ 14 och hängde på ungdomsgården, och när jag var 16-17 så var de stämningshöjarna ur stereon då vi partade. Såg dem -99 och älskade varenda sekund av deras framträdande. Energin som de hade då (kanske förhöjdes av deras urkassa förband Megadeth *hutter*) var otrolig, känslan var enorm.
Så även om jag nuförtiden är rätt less deras musik, och tycker de är rätt tråkiga, så väcker de ändå en massa minnen från tonåren :) Ren och skär nostalgitripp mao :)
Min åsikt :) Och den står jag också för ;-)
Ska se dem på Ullevi :D
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin