Musik iFokus

Musik

Etikettsenaste-nytt
Läst 1024 ggr
enelj
0

Låtval, hjälp!

Jag behöver lite tips och idéer från er!

Råkade visst bli så att jag lovade en vän att sjunga på dennes bröllop, som är i april eller vad det nu var.
Då dem själva inte hade några idéer på låtval så frågar jag nu er, ge några tips på några fina låtar som ni tycks kan passa!

Tack på förhand!

Angelclaw
0

Jag var på ett bröllop i somras där det sjöngs bl.a "from this moment on" eller vad den heter med Shania Twain.. passade jättebra. "How would I live without you" med.. aah vad heter hon..LeeAnne Rhimes.. (det är inte musik jag lyssnar på själv så ha överseende om jag stavar fel ;-) )

Här, (förlåt men jag kan inte länka) hittade jag en låt jag inte hört men texten var lovande:

http://www.lovesongs.com/lyrics/AlwaysandForever.html

Lycka till :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

enelj
0

tack för tipsen, ska spana in dom.

flera tips tack! :D

CarolineJ
0

När jag sjöng på ett bröllop för några år sen så sjöng jag "Tro" med marie fredriksson.

Angelclaw
0

"when you say nothing at all" (ronan keating) passar kanske också?

"thank you for loving me" med bon jovi :) Titeln säger allt ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Wilgin
0

"Av längtan till dig" av Åsa Jinder, också framförd av Cajsa Stina Åkerström. Den sjöng jag på min fasters bröllop och det blev många tårar kan jag säga. Det är en otoligt vacker sång, enligt mig då :)

"Så skimrande var aldrig havet" är också en fin låt som passar på bröllop.

"Älska mig" av Ainbusk är också jättefin på bröllop.

"I folkeviseton", Du vet den som börjar "Kärleken kommer, kärleken går, ingen kan tyda dess lagar…". Texten är av diktaren Nils Ferlin och den är tonsatt av Lars Forsell. Det är en klassiker!

Det här är väldigt fina låtar på svenska som brukar sjungas på börllop. Att sjunga på svenska tror jag är en fördel. Man tar till sig sången  och texten (som är så viktig) på ett annat sätt, förutsatt att brudparet och gästerna har svenska som modersmål.

Buuc
0

Nån låt som får alla att rysa.. "You Raise Me Up" eller nåt.. xD

mungojerrie
0

Min fru sjöng "Grow old with you" för mig på vårt bröllop. Fantastiskt skön och rolig låt! Den kommer från filmen The Wedding Singer med Adam Sandler.