Musik-utrustning
Någon som har "riktiga" musik-prylar hemma? 
Menar typ, inspelnings saker, typ mixerbord, mic, mixerprogram och allt ihop?
Vad brukar allt detta kosta att köpa komplett? Har en kompis som köpte ett paket-pris för 5000,- kr (då ingick: mic, Mixer, och mixerprogram) och undrar om det är där omkring priserna ligger?

Nu är jag inte så känd med den typ av saker, men efter vad jag har förstått så ska du ha ganska stor tur om du hittar ett komplett paket så billigt (om du inte hittar något begagnat). Riktiga musikprylar av bra och kända märken brukar dessvärre kosta därefter. Varför inte leta lite på Internet och se om butikerna i fråga har hemsidor med priser och kanske specialerbjudanden?
//Jennifer
Har ingen större koll på mixerbord, mer än att en kompis köpte ett för 24000 kr. 5000 för ett komplett tror jag inte man hittar ofta i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

5000:- för ett sådant paket lät otroligt billigt. Men sedan hänger det väl mycket på vad det är för kvalite på sakerna och vad mixerbordet har för egenskaper också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har samlat ihop lite gratisprogramvaror från nätet, (sampler, trummaskiner, notationsprogram, mixer, redigerare, mp3-kodare) Bara hoppas nu att den gamla datorn pallar med allt minst hela februari ut… (Apple G3 från 1999)
(annars är det bara en gammal 600-kronors akustisk nylonsträngad plonk-gura som är mitt enda instrument)
Har ett piano (rönisch)det är vell en rikig musikpryl..XD?
Men ni kanske menar typ sånna där data musik saker elr whatever det är..

det är helt omöjligt att säga… för att dela upp det, begagnad mixer kan man hitta från 500 spänn (4-kanals behringer t ex) upp till evigheten, typ. allt beror på vad det är. detsamma gäller de andra sakerna, mickar finns ju från nån hundralapp upp till hur mycket som helst. och som #4 säger, det finns gratisprogram på internet. så i praktiken skulle man kunna få ett "komplett paket" för typ 700 spänn, likväl som man kan köp ett paket för 70.000!