Musik iFokus

Musik

Etikettsenaste-nytt
Läst 1725 ggr
Cattiiis
0

Kurt Cobain, 41 år

Kurt Cobain föddes 20 februari 1967 i Aberdeen, Washington. Han startade tillsammans med Krist Novoselic bandet Nirvana, då med annat namn. Kurt Cobain dog 5 april 1994 i Seattle. Han hittades död i familjens villa. Dödsorsaken var ett gevärskott i huvudet samt en alltför hög dos heroin.

Skulle Cobain varit vid liv skulle han idag ha fyllt 41 år, och jag tycker att han är värd att hyllas. Han var en otroligt duktig sångare, gitarrist och låtskrivare. Nej, Kurt Cobain var en gud.

Alex
0

Tragiskt att han skulle dö så ung, men det ligger väl någonting i textraden "It's better to burn out than fade away"

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cattiiis
0

Det var antagligen så han kände. Han hade ju skrivit ner det i ett brev dagen då han dog.

Alex
0

Japp, jag vet. :) Tror de flesta känner så egentligen. Inte att de vill dö när de är på topp kanske, men det är ju då man ska ge sig i alla fall. Annars finns ju risken att man blir sämre och sämre och sluta i botten är väl ingen höjdare kanske…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cattiiis
0

Precis. Han kände ju en väldig ångest över kändislivet, att fansen förväntade sig för mycket av honom. Egentligen började han ju med droger för att lindra smärtan han hade i en magåkomma, som hade förvärrats mycket pga stressen.
Nej, Cobain var väll inte så mycket för kändislivet. Han ville ju bara spela sin musik, och att det slutade som det gjorde är tragiskt…

Nu kan vi bara hoppas att det finns gitarrer i himmeln ;)

FredrikN
0

Att han var nyskapande kan jag erkänna. Men att säga att han var en duktig gitarrist är att ta i.

Alex
0

#5 Där håller jag med dig. Hans röst älskar jag, men gitarrspelare finns det väl en hel del bättre… Fast det är nog inte många som har lyckats med att spela ett liveframträdande i fel tonart ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

KallaMigMimmi
0

Jag vill också vara med och hylla! Han var en bra gittarist men en enu bättre sångare. Å skulle så gärna villjat se honom och nirvana live =) ..men visst måste det finnas något att leva för efter 20 (hoppas det iaf)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW