bästa konserten?
vilken är den absolut bästa konsert du varit på?
bästa jag varit på var red hot chili peppers i usa. när de spelade give it away var det sådant liv på publiken att det kändes som om taket skulle lyfta.
trummisen körde ett solo på över en halvtimme. helt sjukt var det.
näst bästa konserten var run dmc/kid rock/aerosmith (även detta i usa)

Pet Shop Boys brukar nästan alltid ha coola shower, minns nog speciellt en på Globen för ganska många år sedan, som en teaterkuliss och fantastiska kostymer -
den sämsta jag varit på måste då nog sägas vara deras fjantiga akustiska på Skansen för nårga år sedan. Vilken megaflopp…
oj. svårt ?! får man säga ett par stycken.
kent på kinnarps arena i jönköping 02 tror jag..
marilyn manson, trots försening, hovet 03
korn på roskilde 04
depeche mode köpenhamn 06
pet shop boys sthlm 06
guns n roses roskilde 06
dom är ju ej i ordning, så himla svårt att säga vilken som var bäst, men härligt rungande var dom allihop…

Har sett några giganter (BB King, Stones etc) men bandet som utklassade alla här är Allman Brothers Band Roskilde 1990. Regnigt och jävligt men en bättre giga-konsert har jag inte sett sen dess. I Sverige och i den mindre skalan har Jonas Hellborg (världsbasist) och Bombyces Bryggeri för evigt satt sin prägel. Fast den roligaste och mest oväntade står Svante Thuresson som oannonserat dök upp på en pub i Lund för 10 år sen. Såg en blueskonsert på Kingston Mines i Chicago 1991 (exhibit A). Ur väggen klev 5 svarta personer som efter något trevande spelade gudomlig blues. Samtidigt spelade 2 andra band i avskiljda delar av lokalen. Oförglömligt! Men om jag nu ska plocka ut den absolut bästa konserten får det bli Allman Brothers Band. Sen tidigare för mig smågudar och jag hade sett fram mot konserten sen länge plus att det var upplyftande att separeras från geggan i Roskilde ett tag. Övriga band (utom Svante) har faktiskt varit rena överraskningar.

Jag är inte mycket för stora konserter. Dom kan va helt underbara men bäst är ändå när de lite "mindre" banden uppträder för mindre publik. Gemenskapen och adrenalinkicken överträffar allt annat. Några bra som jag kommer på nu är:
Svenska Akademin på Reclaim the city, Vitabergsparken, 1 maj 2005
Kungers på Stockholmsterassen, Kulturhuset, sommar 2004
Soilwork på Metaltown, Göteborg, 2006
Jag har inte varit på så många, men det var rätt häftigt då alla i min årskurs (kom inte ihåg om det var i 7:an, 8:an eller 9:an) i min kommun fick gå på en konsert med Robert Wells och nån symphoniorkester från Jönköping.
Rage Against the Machine på Palladium i Stockholm är nog den största upplevelsen. Jag har aldrig blivit så varm bara av att vara bland folk.
Flera av Bob Hunds tidigare konserter på Kafe 44 och Brygghuset var helt fantastiska.
Mvh // Johan
BAAAAaaaaaah, Johan, jag hade gett vad som helst, nästan iaf, för att få se rage against the machine, när jag var 14 var dom på hultsfred, men mor min, gav mig ett starkt nej. suck…
Jag har typ bara varit på Westlifekonsert och olika Awards (NRJ, SHMA). Men min favoritkonsert var Westlifekonserten 29 maj 2004. Det var då dom spelade in sin konsertDVD i Globen :) Så himla mycket folk och ashärlig stämning!

The Unholy Alliance i malmö nu för en månad sen eller va de va… In Flames var sjukt bra!!! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Älskar Fläskkvartetten när de spelar live. Har hittills aldrig varit på en dålig spelning med Fläskkvartetten. Och förstår inte varför de är så formella så fort de går in i en studio. Live är de oslagbara. Totalt.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Primal Scream, Dublin, julafton, 2000. Full blåssektion, två trummisar o en scratchande dj på scen bakom Bobby och en grym låtlista, nästan hela albumet XTRMNTR och nåra gobitar som "get your rocks off"
Några av Depeche 6-7 konserter jag sett har varit rätt grymma också. Lite trist att man var för ung o fattig när de gjorde 101-turnén :( (och nu efter 2 konserter i 06 så är både dom o jag för gamla)
Imperiets sista turné (ca 89-90?), Blur (nån gång 94-96), Pet Shop Boys (ca 95-97), Björk (ca 99) har också varit rätt bra höjdare.
Nu måste jag passa på att pusha för ett band som ännu är rätt okänt: www.dripht.com från Malta, är rätt grymma live också…
ett annat är Im from Barcelona :)
Im from Barcelona, dom är sjukt många i detdär bandet, så himla häftigt, typ som polyfonic spree….
Barcelonabandet kommer ju tom från jönköping, nästan mina hemma trakter ;)
Den 8 september i år (äh, 2006 menar jag). Då spelade Mando Diao på grönan och jag stod längst fram vid staketet och trängdes. :)

Oj, det är många de… Svensk rock: Dag Vag, med stigvig, bumbaberra och silversurfarn det var "gung" de! Eldkvarn i början av 80-talet. Wilmer-X, Tottas Bluesband….Utlänska: Peter Gabriel, Genesis……hmm….om man kunde vrida klockan tillbaka ;-)
Stefan - Modellbyggare

Har bara vatt på en och det var Paul McCartney på Ullevi. Hade velat se Red Hot Chilli Peppers…!

som ny medlem får jag väl göra mig lite hörd me :P har två stooora favoriter…kizz, götet, 97. och red hot chili peppers, sthlm, 03 :D

Har tyvärr inte varit på så många konserter men skulle ge mkt för att få se Bryan adams å green day (inte för att GD är spec bra men de sägs att dom är otroliga liveband).
Annars så tycker jag Simple Plan konserten var väldigt bra, även fast jag inte gillar deras musik speciellt mkt. Men dom var väldigt duktiga live och höll i gång publiken bra :)

Santana på Hovet 1984, tre timmar svett coh (nästan) tårar, eller kanske Mike Stern 2005 på Idun i Umeå. De såg ut att ha fanatiskt roligt och trummisen var det värsta jag sett. En tjej på drygt 20 som kunde allt tror jag.

Fniss har aldrig varit på någon konsert
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag måste säga att det fetaste jag varit på var In Flames nu senast i sthlm, Hovet.
De spelade tillsammans med Children of bodom, Lamb of God, Thine Eyes Bleede, Slayer.
Väl mött!

Den bästa eller de bästa gångerna är när jag såg Per gessle med Mazarin i gropen i Leksand och sedan Gyllene Tider i Falun!!! Hur hääärligt som helst!! Villken j*vla kännsla när de sjöng juni, juli, augusti på den härligt varma sommarkvällen. oj oj. Det var rysningar. Ryser nu oxså. De härligaste med de konsererna var nog att de var utomhus!!
Alla fyra Bob Dylan konsertet jag varit på!

ROBBIE WILLIAMS. <3 Ingen nyhet för dig Lisette? ;P haha.
In Flames på Kåren -02. Min första hårdrockskonsert!
Iron Maiden på Stadion -03. I särklass den bästa någonsin!
Opeth på Pusterviksbaren -03. Den mysigaste och mest intima.
Children of Bodom på SRF -04. ÖS!
Kansas på SRF -05. Det var bara så mycket bättre än förväntat!
Strapping Young Lad på Hultsfred -06. Devin är en liten gud.
//frida
Backstreet Boys - 28/5 - 2005 :) Klart bästa enligt mig!
/ Sara & Casper

Bowies konert i Göteborg tror det var 1984, såg honom även i S-holm, tror det var 2003.

En konsert jag kommer ihåg var Ramones på Jarlateatern. Det måste ha varit runt 1976/1977. Publiken var helt i exktas och de första 5 bänkraderna revs och skyfflades ut mot kanten. Det var inget bråk bara det att alla stod upp och rockade så hårt att stolarna lossnade. Ramones själva pratade alltid om denna konsert som en av de bästa de någonsin genomfört.
En annan bra konsert jag komer ihåg var Black Sabbath i Göreborg (tror det var 1980). Förband var AC/DC bara det säger väl en hel del
Hittils måste det ha varit när Sabaton spelade på Gates of Metal i somras! 
Första Jamie Cullum upplevelsen var enormt häftig. Andra konserten var minst lika bra. JAg gick på Josh Rouse i malmö på kb och wooow.. blown away :D
N'är jag var på Green Day för två år sen i gbg.. shiiiet vilket drag! Vill igen!
Även The Unholy Alliance var bra, hade tyvärr bara sittplats, och blev väldigt besviken över Children Of Bodom, tycker inte alls dom var ett bra live-band, men dom flesta andra var jättebra:D
Sen har många lokala spelningar varit väldigt bra. T.e.x Slagsmålsklubben här i skövde :) M.M
#31 Var det lika kasst ljud på Metaltown 2006 som det var 2005? Funderade på att gå dit, men sen kom jag på att ljudet var under kritik förr-förra (blir det ju nu ;)) året så vi sket i det…
Absolut bästa var In Flames i Lisebergshallen 2003! Tätt efter kommer nog Edguy, finns ingen som slår Tobias Sammet när det gäller scennärvaro :D Jag kommer inte ihåg vart det var, men grymt bra var det :p
#32 jag tyckte ljudet var helt okej på metaltown 06 :) ska garanterat dit i år med :D
Okej, vad kommer det för intressanta band dit iår då? :)
Jag har bara varit på en
haha (e 11år :P) Det var my chem, sthlm 8november 2006. Hörde inte ett skit vad dom sjöng under 1:a låten, alla skrek som f.n ;)
Det var The end som var den första låten. Här är det fr konserten :) tror det är rätt, ser så ut, men mitt ljud här på datan är paj för tillfället :'(
jag tror inte att det är några band klara än, har iaf inte hittat något:P

#27 Fy f*an vad avis jag är på dig!! Det måste ha varit en häärlig upplevelse!! Önskar att jag blivit född tidigare ….
#13 haha, min syrra åkte till grönan dagen innan :P hon blev så j*vla arg för hon inte kunde åka dit dagen efter ;P
Hmm bästa…antagligen ngn Less Than Jake konsert, fast alla har varit suveräna, möjligtvis Halloween konserten i London för ett par år sen RÖJJ! Annars var Hatebreed i sthlm ett par år sen sjukt bra.. såg alexisonfire för ett par veckor sen, oxo stenhårt röjj :)

jerry williams konsert ringside i karlskronas konserthus!! så jäkla bra!!! gubben kan säger jag bara 
Jag har bara varit på en.
Cirka Exakt.<3
De är bra :]
Snart ska jag även på Cirkus Miramar!
Har någon sett Cirkus Miramar någon gång? :o
QUEEN med Freddi va mäktigt

Har du sett Queen???? Wooooooow =P

Jag väntar med spänning på mina första konserter.. Jill Johnson 6 Mars och Fall Out Boy 20 Mars =)

rammstein på globen 2006 slår allt!
sånt jävla drag!
King Diamond i Göteborg för ett åt sen ungefär. det bästa jag sett! fan vilken jävla show :D underbart!

Rammstein, Metaltownfestivalen -05. ÄGT. <3

eftersom min pojkvän svarade förra gången så är det min tur nu.. Lars Winnerbäck på skansen 2005 var inte helt fel… med Mikael Wiehe som förband.. bar aen sån sak, bra mycket bättre än christan kjellvander som han hade förra sommaren, publiken höll ju på att osmna på zinken..

min favorit var utan tvekan lite större än en vanlig konsert.
Live 8 i london - 05.
#3: Antingen så blandar du ihop årtal rejält eller så var du överhuvudtaget inte där. 1990 års upplaga av Roskildefestivalen såg inte en droppe regn. Det var ökentorrt i dagarna 5! Många var vi som brände svålen av skulten och hade gärna velat få lite svalkande droppar både här och där. Men alls icke.
Så sorry, fel årtal blev det allt!

thåström - kb i malmö 1999 första thåström spelningen
lasse winnerbäck - grytan i helsingborg 2000 innan han blev stor, alla andra va på hultsfred. jag o ca 150 andra va i grytan. det va fint, det var winnerbäck för mig. nu kan jag inte längre lyssna på honom, blivit för stort, jag mår nästan illa
håkan hellström - hultsfred 2001 mer kärlek får man leta efter
moneybrother - where the action is malmö 2005 inga förväntningar men jävlar! bättre live artist får man leta efter!
kan säkert nämna hundra till, men dessa är dom som varit speciellt speciella

Stones, Iggy pop(han är speciell) och Weeping Willows

Vandals på Reading Festivalen .. 98 måste det varit.. kan iofs varit 99…

Oj, svårt. Vill ju gärna att det ska vara något av mina absoluta favoritband, men faktiskt inte.
För bäst hittills var nog Logh för ett år sedan, förjävligt stark känsla, var helt uppslukad av upplevelsen. Varenda cell i kroppen tog in ljudvågorna och omvandlade dem till eufori! Helheten total, närheten kittlande. I ögonblick som dessa förstår man att musiken är ens religion.
Den bästa konserten jag varit på var när Ramones spelade på Gröna lund…

Självklart ere Marilyn Manson på hovet den 15 dec 07.. 

bullet for my valentine :) men ska till metaltown i sommar o det kommer äga sönder allt annat X)

#30 Tänkte just säga samma sak ;) Fast det är den enda stora konserten jag har varit på :/

Nu har jag också vart på Kent och gisses! Helt underbart! <3