Nej!! PERELLI?!
Måste bara få det här ur mig… DET BORDE INTE FINNAS NÅN JURY! Sverige ville ju inte att Perelli skulle vinna! Det var ju meningen att Nielsen skulle vinna! :@ J*vligt dåligt! Hela poängen är väl att det är själva Sveriges BEFOLKNING som bestämmer, inte nån himla jury?! Nu är hela poängen med melodifestivalen som bortblåst för mig… jag vill knappt se stora finalen… fy F*N vilken dåligt stil!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag håller fullständigt med dig!

Jag bryr mig inte längre.. Jag slutade att bry mig för 3 år sen. Melodifestivalen försämras bara för varje år. Det känns inte alls längre seriöst. Jag menar, kommer ni ihåg den där tanten som bidrog förra året? Hon som var gravid och hade fettigt, platt hår. Hon kunde inte sjunga alls och hon stog ju som om hon höll på att föda barnet. Och det är bara början.. :P Så jag skiter i melodifestivalen.
Mm, ja vet. Hela poängen är typ borta :S Fast för mig känns det här som det "riktiga" poänglösa året ;(

Håller med dig.
Om inte juryn fanns så skulle ju Sanna ha vunnit, hennes låt var ju faktiskt bättre. Och vilka är denna jury också??? Varför ska dom bestämma så mkt? :S dom får väl rösta som vi vanliga…
Jag tyckte inte att Sanna skulle ha vunnit, jag gillade inte alls hennes låt men det hör inte hit eftersom jag inte röstade. Jag tycker inte alls om melodifestivalen, jag tycker det är för mycket skit! The Poodles och E-type var de som hade det enda bidraget som jag faktiskt skulle kunnat skicka utan att skämmas över att vara svensk och deras låt var ändå inte så bra som de brukar vara. Och HUR ´kunde de bli utslagna av Sibel???? Det är ju helt otroligt, jag ville bara dö när jag hörde hennes låt, den var verkligen kass (enligt mig).
Och så undrar jag vad det var för bidrag som inte fick vara med om de här var de bästa de kunda skrapa fram av flera tusen sökande? Är svenskar verkligen SÅ dåliga på att göra musik?
Men om vi ska gå tillbaka till Perelli. Jag tycker inte om henne och jag gillade inte låten men jag är inte ledsen över att hon gick vidare för jag tror iaf att hon har en ganska bra chans utomlands.. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Kommer ni ihåg förra året? Jättemånga sa att vi lätt skulle vinna med The Ark, och jag sa att dom skulle hamna bland dom sista. Och vad hände? Vårt lilla, fåniga bögband kom bland de sista platserna. Sveriges folk borde skämmas en aning (:P) och skärpa sig. Sverige skämmer ut sig!
Men The Ark var faktiskt sämre på stora finalen än i sverige ;/ Jag hade tippat på en 15-20:e plats ist. för det vi fick :P

#6 The Ark är jättebra ju! >< fattar inte hur de kom på en sån dålig plats… fast alla har ju inte samma smak. Och så är det en massa röstning på grannländerna, så jobbigt

I hela melodifestival tyckte jag Eskobar var bäst, sångaren lät inte jättebra men låten var bra.
Hela ESC är ju schlager, alltså en viss typ av låt. En schlagerlåt ska fastna lätt, låtar som The Arks måste man lyssna på ett par gånger innan de fastnar. Dessutom tror jag att folk har olika musiksmak i olika delar av världen.
Jag tycker inte om Perelli, men jag tror det kommer gå bra för henne.
Lika bra att det inte blev Sanna. Hörde att runt 25% av låtarna som ska kvala är ballader.. Lätt att försvinna i mängden då.
Perelli är lika uttjatad som Carola..:s

Lägg ner hela festivalen!
#12 Nej, behåll festivalen. Lägg ner juryn istället och låt telefonrösterna bestämma till 100%!

#13 Men hallå, man röstar alltid till fel låt. :P
#13 Håller med!
#14 Äh, då har hela befolkningen röstat fel åtminstone, och inte nån himla jury…
#14 Man kanske inte röstar på den låt som vinner, men man röstar ju i alla fall på den man TYCKER ska vinna. Eller hur?