Jojo, hade fullständigt glömt bort det bandet/kollektivet fram tills att jag såg en skiva på bibblan för några år sedan. Lät inte alls som jag mindes dem. Som med Adverts ungefär :) (om du minns dem? )

Hej!
Ja, jag minns adverts.
Tjoho,någon minns Adverts! :)
Hur uppfattar du Crass nuförtiden då?

Om jag ska vara riktigt ärlig var CRASS mer åsikter än musik. Jag har Christ-the album och på den är det några låtar som jag fortfarande tycker är riktigt bra. Annars är det mest det dom stod för som var bra. De var mycket populära (om man får uttrycka sig så) i dom kretsar jag befann mig i i början på 80-talet. Det är nog lite nostalgi för mig numera tror jag. Har ingen aning om vad de sysslar med nuförtiden. Det kanske inte passar här men punken verkar utvecklats till något mer lättlyssnat och lite som festmusik. Jag hoppas jag har fel och att den typ av punk jag lyssnade på i slutet av 70-talet och i början på 80-talet fortfarande existerar. Jag har sett en hel del bandnamn på den här tråden som jag minns men finns det nya band med unga medlemmar som spelar sådan punk. Jag har ju lämnat punksvängen.Mycket av det som kallas punk idag tycker jag låter som röjig rock. Jag lyssnar mest på metal idag. Men det som varit finns ju där.Det var ju en stor del av mitt liv.
Har också læmnat punksvængen - har musikaliskt øvergått till metal/hårdrock och politiskt var jag ingen øvertygad anarkist eller syndikalist. Har heller aldrig ægt någon inspelning med Crass. Det var mer de mænniskor som jag umgicks med på den tiden som lyssnade på Crass.
Visst kan man tycka att punken numera låter som røjig pop/rock men å andra sidan ær jag inte insatt i den genren længre heller. Man kan væl utgå ifrån att det finns mer "ækta" punk idag också som man aldrig får høra før att man inte aktivt letar efter den. Dærfør kan man anta att det lilla man får høra inte tilllhør undergroundrørelser och dærfør låter mer "kommersiellt" æn vad vi "gamla" punkfans ær vana vid….kan jag tro :)

#5 Ja, jag tror att det är så som du beskriver. Det jag lyssnade på då var ju inte spelat på P3 precis.
Nä, så var det ju, helt klart :) Var du inne på postpunken också, som new wave, non wave, goth och dylikt?
jag har nog inte lämnat punksvängen helt. För jag har samma åsikter nu som när jag var ung. (ngt mognare kanske)
och lyssnar ganska ofta på gamla punkband ännu ;)

#7 Förlåt mig men jag har helt missat din fråga.
Bättre sent än aldrig får man väl säga. Dom där genrebegreppen kände jag inte till då men jag lyssnade på band som Cure, Joy Division, Kommo, Elegi, Bauhaus o.s.v. Siouxsie & the Banshees kallades för punk då men har jag förstått är ett gothband nu. Non wave vet jag inte vad det är.
#8 Jag lyssnar inte på punk idag men har precis som du behållt mina åsikter som blivit vuxnare bara.
#9. Ingen fara, sånt hænder mig hela tiden! 
Non wave - Sonic Youth bl.a tillhørde den kategorin

Jaha! Sonic Youth minns jag. Jag såg dem på roskilde mitten/i slutet på 80-talet. Det är den enda konsert jag varit på som gett mig ångest.
1987 var året och jag var där. Så - det var alltså du som kräktes så hårt under det giget *fniss*?? Sonic Youth var inte lättlyssnade i början - inte som de är idag. Men jag gillade bandet då och deras senare plattor som "Goo" från ´90 och "Daydream Nation" från ´87 räknas gott och väl som klassiker idag. Det var väl inte förrän Nirvana och Kurt Cobain deklarerade sin fäbless för S.Y som jag tappade lite intresse för bandet. Inte för att jag ogillar Nirvana men för att det plötsligt skulle "rovfiskas" på allt och alla som hade minsta anknytning till Nirvana. Plötsligt skulle "alla" lyssna på Sonic Youth och de hade aldrig gjort något annat xD. Då blir jag bara motvalls, haha….

Det stämmer nog. Nej, jag kräktes inte. Jag gick där ifrån. Har ingen aning om hur de låter idag.