Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 2310 ggr
Clariiz
0

Tokio Hotel :)

Jag älskar att diskutera! OCh jag äksar verkligen att diskutera Th :)

Spelar ingen roll vad ni tycker om dem skrev era meningar om dem!

Det ända som jag inte vill se är korta inlägg så som:

bla. Jag älskar tokio hotel, Dom suger osv.

Skriv riktiga inlädd :) Tro mig! Jag kan försvara dem mot allt ;) Vad ni en skriver kommer jga kunna svara på ett bra och logiskt sätt :P

haha

Sätt igång och skriv :) Diskuterar gärna med folk som inte gillar dem :) Då det är lättare att få upp en konversation :) Och somsagt älskar jag att försvara dem ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

E_hjo
0

Jag tycket att den engelska skivan är bra.   : )

tantan
0

seriöst, det här är den tredje tråden om tokio hotel! det kan väl inte va helt omöjligt att hålla sig till dom andra?

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

ElinSvensson
0

joo det finns ju redan 2 det kan man diskutera där! dessutom har alla olika åsikter, så då kan du inte säga att dom inte får skriva om dom inte tkr om dom, dom kanske har ett bra skäl till det.

Men ja är en av dom som tkr om dom ;)

Clariiz
0

Anledningen till att jag skapade denna är att i de andra trådarna är det inga diskutioner. Alla skriver bara, Dom är dåiga, dom är bra, bill sjunger som en kär, LOVE TH <333

Derför skapade jag en riktig diskutionstråd.

Någon Som har en kommentar ang. Tokio Hotel?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ElinSvensson
0

Dom spelar bra musik, och man får gåshud i dom flesta låtarna x) och ja måste kolla på dom ngn gång x') ^_____^

myriis
0

Finns somsagt andra trådar och jag tycker visst det är disskutioner..

ElinSvensson
0

#6 säger som dej, har varit ganska mkt diskutioner, det är ju bara att komma på ngt nytt att snacka om ;)

E_hjo
0

Men vad fasen gör det om man skapar en ny tråd då? Vill man inte läsa så är det bara att låta bli.  : D

ElinSvensson
0

haha joo x) kom på ngt ämne som man kan snacka om då, ja har ingen fantasi xD

Luminor
0

alla låtar är bra

ElinSvensson
0

dom tyska är bättre än dom engelska tkr ja (A) musik mässigt, tkr ja dom börjar bli bättre och bättre, gitarrren, basen och trummorna hörs mer, och dom verkar kunna mer, (;

Luminor
0

jag kan ocså försvara dåm vad som en hender så nu vet ni

angelinabergenwall
0

Tycker de varken är de är dåliga eller bra. Musiken varken tilltalar mig eller äcklar mig om ni fattar ? x]

Nadja_Filur
0

jag älskar tokio hotel!!!!!!!!!!!!!!!

ElinSvensson
0

#12 vad menar du med försvara ? alla tkr ju inte samma, så du kan ju inte förvsara dom för det Fundersam

Lollo86
0

Det var ett jäkla tjatande om Tokyo Hotel haha

lolaisdenied
0

Tokio Hotel är nya Spice Girls

alla flickor är som tokiga;P

Lollo86
0

#17 haha okej :D lyssnade på en låt på youtube med dem, men det var inte riktigt mig grej :D små pojkar som ska försöka likna japaner :D

uuh jag får HIM-vibbar av dem

Clariiz
0

Haha, Själv blir jag mer och mer kär i deras musik för varje dag som går :) Otroligt ;) Ritade TH-märke på handen idag ;).

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Nathalieee
0

Varför sånt hysteri över denna Gruppen ?

Linjerat
0

Ärligt talat, har aldrig hört Tokio Hotel, vet inte vilka de är och har knappast hört talas om dem tills det plötsligt blev en "hysteri" över dem och jag fattar som vanligt ingenting =P

lolaisdenied
0

#21 haha x)

Clariiz
0

#21; Haha xD. Ett asbra band :) Lyssna på dem :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

#21: Bara för det måste jag ge dig lite snabb info (A)
Tokio Hotel är ett tyskt band med fyra medlemmar. Bill Kaulitz, sångare. Tom Kaulitz, Gitarr. Georg Listing, Bas och Gustav Schäfer , Trummor.

Det är sån stor hysteri för att tyvärr finns det massa fjortistjejer som tycker att dem är så snygga och då väljer att kalla sig fan när dem hört typ två låtar ;P
Men sen såklart finns det en hel del "riktiga" fans som fått upp ögonen för bandet (:

lolaisdenied
0

Sen ska man inte glömma att många av låtarna är på tyska och en hel del av lyssnarna förstår inte ett ord av det Tokio Hotel sjungerFlört

myriis
0

#25: Haha, jag själv är sämst på Tyska, så när jag hör ebn av deras nya låtar för första gången eller så fattar jag inte ett dugg (A) Fast jag har en kompis som kan översätta, så jag brukar be henne förklara (:

Murre_Uddiz
0

haha schäfer xd

ElinSvensson
0

men det finns översättningar på vissa sidor m.m. men engelska är ju dock lite normalare än tyska x)

Beafer
0

iofs så lyssnar jag inte på dom. men min syster gör. och jag fattar typ allt eftersom att jag läste tyska i högstadiet ^^

ElinSvensson
0

ja läser då spanska, och fattar typ lite xD

Linjerat
0

#24 Tack för informationen =)

Misprize
0

Jag tycker att deras musik är tråkig. Den tilltalar då inte mig på nått sätt. Diggar inte riktigt deras framtoning, men om folk diggar dem så visst. Bara jag slipper lyssna.

Ebba-A
0

Den nya 1000 Meere och sen An deiner seite(Ich bin da) är bra. De tyska är nog bättre med undantag ;)

Värd på Choklad iFokus

Wiizy
0

Kagh älskar Tokio Hotels musik, dom är helt jäkla underbara. Alla låtar äger, dom är snygga. ;)  Men jag stör mig på att alla säger att dom är bögar, det är dom ju inte, så sjukt jobbigt! Mina favorit låtar är lätt "Spring nicht" / "don't jump" <3 hehe älskar dom ^^ (eller den rättaresagt.)  & 1000 Meere är också sjukt bra.  Men jag diggar alla låtar.. så det var en väldigt svår fråga att svara på… :P
Dom engelska är rätt roliga iof, Bill har skön röst när han sjunge rpå engelska.. ^^ ;)

Clariiz
0

Jag fattar Tyska :P. Men kan inte prata det.. (Visst yttepytte lite :P)

Fast jag läser spanska.. Å Andra sidan är jag ju Tysk ;) (och Svensk :P)

Och tro det eller ej :P. Jag har hört varje låt med dem och kan samtliga (Tyska och Engelska) utan till :) Fast det är å andra sidan inte så konstigt ;P. Jag älskar allt med dom :).

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Murre_Uddiz
0

asså. får inte dom som gillar th lyssna på dom tyska låtarna o tycka att dom e bra bara för att man inte fattar varom sjungeer om?
de ere många (asså int härinne) som säger men? som om alla barn som lyssnar på engelsk musik o inte fattar allt, får man då inte lyssna på den musiken? -.-
liksom vem har inte gillat nån musik som man inte fattar åt av nån gångf? xD

o sen tycker jao de e töntigt me dom som e verkligen galna över dom, men också dom som bildar ´klubbar o lägger upp bilder på data, hata TH-teman liksom xD astöntigt xd

o sen gillar ja inte th heller men ^^

ElinSvensson
0

haha håller med dig lite, alla dessa ngt beroende fans O.o heeemskt , tkr lite synd om dom att dom kan gilla dom så mkt, dom borde ju nästan må dåligt O.o x)

Ebba-A
0

Jag ska på konserten <3<3 Jag kan fortfarande inte fatta att om 53 dagar ska jag till stockholm och se Tokio Hotel live!!!

Värd på Choklad iFokus

Sotis
0

Jag älskar tokio hotel<3<3

Ellen95
0

Tokio hotel är bäst!<3

Sooof
0

Dom är riktigt tröttsamma.. Det enda man hör och ser känns det som. Och dom är ju inte bra heller för den delen!

Buuc
0

Jag tkr att TH är ett litet, irriterande, dåligt, gnälligt wanna-bee-flickband som bara förvirrar alla stackars ungdomar. Dom suger fett, kortfattat.

Sooof
0

#42 Bra sagt

Ebba-A
0

Jag tycker däremot att de har otroligt vackra texter och musik. Ingen låt är lik den andra, men för att det ska bli så bör man förstå de tyska texterna, annars blir det ganska tröttsamt.

Värd på Choklad iFokus

Buuc
0

#44 Vadå alla låtar är olika? De har samma jeffla intro på varenda låt, typ… -.-' Sen ska han alltid sjunga med sin mesiga röst. Alla låtar låter likadant, det är bara lite anorlunda toner och takt här och där. ^^

sputtnick_plexus
0

Tokio hotel är bäst(L)

[Mqvist]
0

42# - Håller med fullständigt!

Buuc
0

#46 Du är rolig du. :')

[Mqvist]
0

Har allvarligt inte hört något så dåligt som tokio hotel. -_- Så fort jag hör dom vill ja bara spy, uschusch.

Idoola_
0

Älska TH x'D (L)

BlackTear
0

Okej, jag är både imot "överdrivna fans" och "anti-TH" (och ja, det är möjligt)

Om man är så beroende av ett band att man skriker och gråter såfort man får syn på en bild eller en bandmedlem måste man faktiskt söka hjälp. Det tog ett tag för mig att inse, men då är man alldeles för beroende. Tyvärr lider ju många TH-fans av det vilket gör dem våldsamma, galna och helt psykade.

Sen alla anti-Th fans som inte kan ett skit om musik och är så patetiska att man bara vill garva. Vad fan får man ut av "ÅÅH, GUD JAG HAATAR TH, BILL ÄR BÖÖG!" Är det ett sätt att känna sig cool, för att man faller för grupptrycket och hatar TH?

Jag har inget alls imot om någon som är kunnig inom musik säger "Jag gillar inte Tokio Hotel, alla låtar påminner mycket om varann och dem är överproducerade". Ja, jag accepterar en sån åsikt. Men när någon som endast lyssnar på band där sångaren inte kan sjunga och musiken är ihop flippad i en datorn säger "TH är sääämst!" Då sjunker personen bara mer i mina ögon.

Jag är ett TH fan, dock inte lika mycket som förut. Tokio hotel är överproducerat och de flesta låtarna handlar numera om samma sak. Sen förstör fansen extremt mycket för bandet igenom att sprida ut massa rykten, av någon okänd anledning.

Nu kanske ni tycker jag har extrema åsikter, men det är såhär det ser ut ur min synvinkel.

BlackTear
0

#42: Berätta exakt vad tusan det är Tokio Hotel försöker härma med tanke på att du tycker de är wannabes. Ja, wannabe what?

ElinSvensson
0

#51 bra skrivet!

Buuc
0

#52 Dom är ett wannabee-flickband om du inte såg att ja skrev det.. ;)

BlackTear
0

#54: Wannabe-flickband? Menar du som t.ex Westlife eller att dem vill vara tjejer som har ett band?

För om du menar som Westlife heter det pojkband, lol ^^. Och skillnaden mellan pojkband och riktig musik är att Westlife är några killar som står och sjunger och inte ens kan spela musik. Ett riktigt band kan spela musik, därför klassas Tokio Hotel som ett riktigt band.

Och om du menar att de är tjejer som vill ha ett band så är du helt jävla dum i huvudet, och jag tänker inte ens komentera det, för då är du stämlpad som idiot.

Ha en trevlig kväll.

Buuc
0

#55 TH kan verkligen inte spela, sjunga, skriva bra låtar och när Bill sjunger så känns det som om han vill vara tjej på grund av hans mesiga röst. :P Och jag har inte sagt att Westlife är något bättre än dom. Jag är verkligen inte dum i huvudet eller en idiot. Långt ifrån det. :)

BlackTear
0

#55: Lol xD
1, Bill sjunger inte falsk (och om du nu kan något om musik skulle du höra det)
2, Bill kan sjunga, sen om man gillar vad han sjunger är en annan sak
3, Det är inget fel på akorden och de spelar rätt, men somsagt ifall man gillar det är en helt annan sak
4, Ang. låtarna är det ju upp till var och en vad kan tycker.

Buuc
0

#56 ; Alla har olika smak. :) Och Th ligger högst upp på min hat-lista just nu.

Beafer
0

hatlista.. hm.. hade man inte sånt när man gick i typ lågstadiet?

BlackTear
0

#59: xD

Buuc
0

#59 Inte vet jag, har aldrig skrivit nån. Jag har inte precis skrivit ner allt jag hatar. :P Jag menade på ett annat sätt..

ElinSvensson
0

#58 hatlista ? men aceptera att alla har olika smak, och vi har fattat att du nu hatar Tokio Hotel, men jag tror faktiskt att du inte ens har hört en låt med dom,

Buuc
0

#62 Jag accepterar att alla har olika smak, har tillochmed skrivit att alla har olika smak. Jag sa ju bara var jag tycke om dom. Och jag har hört flera låtar med dom, och vill inte vara taskig men alla låter likadant.

Angelclaw
0

Jag tycker TH är, för att beskriva med ett ord: Tråkiga.

Det känns konstruerat, kommersiellt och formstöpt, om nån nu förstår vad jag menar med det. Alla dessa band känns som de bakats av samma deg, stöpts i samma formar, och gräddats i samma ugnar, så d.v.s: Tråkigt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

technobooy
0

Tokio Hotel SUGER!!!!

Blondieisbackagain
0

Th är ju bara så dåliga  hatar såna band :)

sen liknar facktist han som sjunger en flicka muahah Lääskigt  ^^)

Sen hur ska man fatta deras språk dom sjunger ju knappas på engelska……Fundersam 

skräp musik rent ut sagt :)

BlackTear
0

#66: Dem har ju ett helt album på engelska?

sputtnick_plexus
0

Tokio hotel är bäst! (L)(L)(L)(

Luminor
0

jag holer med lite som ni sejer men jagtycker inte att bill inte sjunge bra han kan facktist sjunga  jag tyucker inte att någon sjunger bötre