Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 3275 ggr
Alicia
0

Några låtar med mig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.myspace.com/aliciakittil 

Lyssna gärna på mina låtar, eller covers är det väl mest. Det är jag som sjunger, spelar gitarr på Thats all right mama oxå, har nyss lärt mig :)

Lite kort om mig, Jag heter Alicia och jag är 12 år och komemr i från Gävle , på fritiden är musiken ett stort intresse, (:

Säg gärna vad ni tyckte sen om låtarna..

Nadja_Filur
0

Haha Amanda 2! Så bra du är!!!

Alicia
0

amanda sjunger bra:D.j

ag vill sjunga som hon men hon sjunger så hest ^^

mackeNR1
0

WoW Skitbra!

Jag tycker att idol amanda va bra men det här var nästan bättre!

Alicia
0

åh shit :D tack !

BENNYP
0

Alicia bättre du satsar på en clown utbildning istället för tar upp din tid så här.

SigneK
0

Du sjunger fint Alicia!

Alicia
0

:) tack

Mizza
0

det påminner faktiskt om Amanda. men du är riktigt duktig !

Alicia
0

:) tack så mycket

mackeNR1
0

Bara undrar, har du registrerat dig som en artist?

Karmatarerskanise
0

Alicia: du sjunger bra :) Vet inte om det är låtval eller din röst som gör att man tänker på amanda, men du var bra iaf :)

Alicia
0

jag har registrerat mig som artist ja, annar får man inte upp musik..

mackeNR1
0

Okeey , måste man ha spelat instrumenten själv också eller får man he in om man har sjungit på karaoke?

Alicia
0

du får lägga in om du sjungit på karaoke tror jag, men skriv cover innan bara så tror jag det funkar.

mackeNR1
0

Okeey då ska jag göra det ;D

Alicia
0

go for it :)

mackeNR1
0

Nu har jag också en myspace!

www.myspace.com/marcusrosen

Emmma
0

Du var riktgit bra :) Lät väääldigt lik Amanda.
Jasså Gävle bo du med .

Alicia
0

:) tack.

ja , gävlebo för hela slanten :D

Alicia
0

nu har jag även fått ganska många kändisar att lyssna :) they like it. danny skrev : har lyssnat och blev imponerad.
Ska ge vidare den till min kontakt på sonyBMG.
Mer kan jag inte göra.

Men fett bra jobb !
Fortsätt, vad du än gör . Det kan ta tid ( 6år för min del ) innan det "händer".
KRAM

ElinSvensson
0

riktigt skön röst!
ladda upp mer! =D

Buuc
0

Skitbra du sjunger! Fast i How to save a life kunde du ta i lite mer.. xD Jag skulle också vilja kunna spela in låtar… :/ Vill fråga andra hur jag sjunger, för jag har typ aldrig sjungit inför någon så bra… :P

Sotis
0

Gud vad duktig du är på att sjunga! :D

Alicia
0

Tack så mycket :D

Dolomit60
0

Jag är tvärimpad av din röst !

Bäst sjunger du "Look what they´ve done to my song"

Jag tycker "That's allright my mama" skall rocka mer ! Det gáller framför allt gitarren, men kaknske även rösten - tungt blueskomp, och lite bändande på strängarna skulle göra susen. kanske upp i tempo lite, och s+å skrika lite…. (?)

Men generellt - det låter BRA ! ! !

Om du bara är tolv år nu, kommer du ha stora möjligheter att få syssla med musik proffessionellt, om du önskar det- det är jag tvärsäker på ! Jag är 48 år nu, och har själv spelat gitarr, sedan 14-årsåldern, och håller på att lära mig spela piano nu, men jag sjunger som en kråka med luftrörskatarr. Hade jag kunnat det du kan i dag, när jag var i 14-årsåldern, hade jag varit överlycklig !

Alicia
0

Oj :D

Tack så jätte mycket

JossanH
0

ja men gud va duktig du är!!! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

paronskrutten
0

Din version av How to save a life var jättebra  :)

Helena

Alicia
0

Oj , tack så jätte mycket ! :D

Buuc
0

Har du överansträngt din röst nån gång? Gör aldrig det.. I söndags sjöng jag med tre andra tjejer och en kvinna som spelade gitarr, vi ska sjunga i kyrkan nästa månad och hon sa hela tiden åt oss att ta i mer.. Jag tog verkligen allt jag hade och resultatet blev bra, men min röst klarade inte de mörka tonerna i slutet av träningen då jag inte har så stark röst.. Jag kom hem och hade liite ont i halsen. Jag drack mycket vatten eftersom jag inte hade druckit nåt de två timmar av träning vi hade, och i måndags morse hade min hals svullnat upp.. Nu är jag förkyld.. -.-'

Alicia
0

Oj vad jobbigt :o Men det har jag inte gjort.. har bara sjungt när jag redan hade ont i halsen,  haha. :)

StefanW
0

Stefan - Modellbyggare

[jenkass]
0

du är verkligen duktig!

Alicia
0

tack så mycket :D

Bim
0

Skojjar du?! Är det du som sunger?! Du är 12 och låter som 20 nåt (på ett positivt sätt) Hit med din röst va! ;D

Alicia
0

Ja det är jag :D

Tycker du? :D tack så mycket

KarlaH
0

är det du som spelar på låtarna eller sjunger du till nån karaoke version?

KarlaH
0

förresten, hur spelar du in dom? i studio??

Alicia
0

Jag spelar in dom hos min systers kompis han har ingen studio men ett musik program och en mic och lite instrument, så det är han som gjort musiken. Men sen spelar jag gitarr på That's all right mama. :)

Alicia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.youtube.com/watch?v=hFIlIAR0JGA

Jag sjunger It's not unusual.. lr det är den låten där jag sjunger, lite andra klipp :) äh , kolla och lyssna bara =)

RatLover
0

Wow! Du är ju jätteduktig! :D

Alicia
0

Oj tack =D

Alicia
0

http://www.youtube.com/watch?v=uwSd8a0k5s4

Jag sjunger A drop in the ocean… och den 17 maj blev jag tonåring :) Finns även en egen skriven låt på myspace nu som heter One way to the sky, check it oút :) Och fick good news från Danny oxå, han har gett min skiva till en på hans skivbolag :)

Skrev lika som på glamour.. :p Så , bli inte arg ni som är aktiv i båda :)

paronskrutten
0

Fniss, inte blir man väl arg för sånt heller? *medarbetare glamour*

Helena