Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 495 ggr
Sosso
0

Takida, iron maiden, system of a down

Vad är Takida, Iron maiden & system of a down för musikstil?

Angelclaw
0

Nu är ju inte nåt av de banden lik varandra, men man skulle väl kunna säga att

1. Takida: Tja beror väl lite på vem man frågar, själv skulle jag kalla det "lätt-trallad pop-rock"

2. Iron Maiden- Hårdrock (new wawe of brittish heavy metal om man ska vara extremt petig)

3. System of a down: Lite som med Takida, beror på vem man frågar, Alternative Metal, New Metal… tja nåt åt det hållet

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Sosso
0

Okej. Men vet inte riktigt om jag håller med om att Takida har pop i sig. :P I allafall inte alla låtar, någon enstaka kanske. (typ curly sue)

Puttar för ev fler svar. :)

Angelclaw
0

pop= (för mig) kommersiellt, vilket de i allra högsta grad är!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Angelclaw
0

;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

CarolineJ
0
  1. Maiden - Heavy Metal
  2. Takida - Rock
  3. System of a down - Nu Metal (stavas faktiskt NU)
tantan
0

varför stoppa in all musik i fack? jag fattar inte grejen, blir banden bättre av det?

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

CarolineJ
0

#6 För att kanske lättare kunna hitta dom i skivaffärer där all musik är ketegoriserad, dessutom finns det faktiskt band vars namn liknar varandra och då kan det vara lättare att även ha en genrer att gå efter. Går man till exempel in på myspace för att hitta ny musik så är det bra med genrer för då slipper man britney-pop när man är ute efter metal!

tantan
0

ok, jag förstår din poäng..det jag menar är inte att all kategorisering är onödig.. däremot så blir det jävligt lätt så att man hittar ett band som man tycdker om och skiter i alla andra. fanns det lite färre genrer (säg metal istället för enw wave of british heavy metal t.ex) så skulle det bli myyycket lättare att hitta ny musik som man gillar

H9/V9 Årsta AIK

Angelclaw
0

#5 Sorry, eftersom jag inte alls gillar NU metal så slank det med felstavning där ^^ *S*

Haha tantan då, - jag håller med dig, gillar inte heller fack :P fastän jag skrev New wawe of Brittish Heavy Metal (vilket det ju kallades när det kom ^^ men egentligen spelar det ju ingen roll, om man gillar dem är ju genre egentligen oviktigt )

//Tess

Sajtvärd på Motor

Sosso
0

Tantan: Jag är bara nyfiken.

tantan
0

inget fel i att vara nyfiken, tycker bara det är dumt att alla genrer har blivit så smala att man kan nypa dom mellan tummen och pekfingret

H9/V9 Årsta AIK