Musik iFokus

Musik

Etikett: nyheter
Läst 1109 ggr
Buuc
0

Ni som gillar Gorillaz, titta hit!

Nu är det äntligen bestämt! Gorillaz ska göra ett till album! Skaparna av bandet hade ju bestämt att lägga Gorillaz på hyllan ett långt tag, kanske för alltid, men det klarade dom tydligen inte av. ;P

Hoppas någon här på musik.ifokus gillar dom.
Gå in på http://www.gorillaz.se/forum/viewtopic.php?t=181 och läs mera om detta!

För er som inte vet vad Gorillaz är för band, gå in på www.gorillaz.se, där finns bra information om detta härliga band. Bli gärna medlem där, forumet är dött och vi behöver mer medlemmar. Men bara om ni vill förstås! (Reklamerar jag för mycket nu?)

Buuc
0

Puttar upp, vet att det finns några här som gillar Gorillaz, lite åtminstonde. ;)

lovlin
0

åh, kul :D

Buuc
0

#2 Japp! :) Dom har ju varit upptagna med annat just nu, men nu kommer dom äntligen göra ett RIKTIGT album.

lovlin
0

ett riktigt?

vilket av dom två dom gjort tyckte du bäst om? favoritlåt?

JennLost
0

Håller med dig Buuc Gorillaz är grymt bra! Kul med nytt album hoppas det håller samma mått som de tidigare bara =)

Buuc
0

#4 Jo alltså, de har ju gjort flera andra plattor men det påstås att dom bara har gjort två riktiga som tillhör just bandet Gorillaz, de andra plattorna är antingen fixade covers eller annat som tillhör skaparna av Gorillaz.

När det gäller plattan som jag mest tycker om är Demon Days, tyckte inte att någon av låtarna var dåliga, och de flesta är riktigt bra. Favoritlåtarna från den plattan är Kids With Guns och Fire Coming Out of a Monkeys Head, men de populäraste låtarna, som t.ex. spelats mycket på radio och MTV är nog Feel Good Inc och Dare. ;)

#5 Ja, dom är en av de bästa! ;D Jag har aldrig träffat någon som sagt att den inte gillar dom. De har ju en blandad stil som kan anpassa sig efter varenda människa på jorden. ;P

lovlin
0

#6 ok, där ser man vad jag inte vet.. ^^

finns det några namn på dessa mer obskyra plattor, ifall man skulle vilja lyssna?

och det stämmer ju verkligen att musiken är sån att egentligen alla kan lyssna på den :)

Buuc
0

#7 Du kan gå in på www.gorillaz.se , klicka på diskografi och läsa om alla deras verk! :) Själv har jag ingen aning om vad obskyra betyder. ;P

Dock ska jag säga att deras nyaste platta, vet inte om det räknas som en 'riktig' platta, heter D-sides och kom ut förra året, det är en samling av deras bästa låtar, som blivit remixade och fixade. Men den står iallafall inte med på listan. :)

KallaMigMimmi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA JA! är det sant!  vad kul:) Gorillaz musik är så så bra fattar inte folk som tycker motsatsen. Jag gillar värkligen gorillaz låtar hittade dom på ricktigt för ett tag sedan. jag hadde en favoritlåt som varit med mig länge "Sunchine in a bag" sedan är "Dere"  ricktigt bra också. Sen tycker jag att deras figurer och musikfilmer gör dom änu bättre. Gillar inte alla ihop mixstrade varianter:( det ska vara ricktigt!

Så så himla kul om dom kommer med nytt nu. för det är helt nya och inte gammla, bara att dom själva gör om dom?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Buuc
0

#9 Hihi, Sunshine in a bag heter egentligen Clint Eastwood och Dere stavas Dare. x') *ursäkta att jag måste rätta, men jag är lite av en perfektionist ibland*. Jo, jag har också tröttnat på att dom bara upprepar gamla låtar men nu smäller det! :D

Ja, den nya plattan ska nog innehålla helt nytt material.

KallaMigMimmi
0

det är lunkt mr stavningspolis:P jag är inte det minsta noga med ord så du skulle nog gå helt galen på mig hehe

Ska bli kul att se om det värkligen smäller någon gång, jag är lite tveksam:/ men hoppas!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

lovlin
0

#8 jag letade reda på betydelsen av obskyr innan jag använde det ^^ hade bara en liten aning innan, men det passade bra in i vad jag ville säga.. liite OT, men nu så..