hobby musiker
Har alla som spelar instrument och sjunger syftet att göra framträdanden och målet att någon gång bli kända? Jag har spelat trummer till och från gick lektioner men hade inte ricktigt tid. Sedan tröttnade jag ett tag på att spela själv och sökte band men drog mig ur. Det blir plötsligt så seriöst från början! dom har bandnamn imige och httar eget saund och sånt. jag kan inte satsa så mycket som det känndes som det behövdes för att dom skulle koma dit dom vill. är det någon somm känner igen sig?
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Jag och min pojkvän har startat en liten duo men inte kommit mycket längre än ett bandnamn, shyssta idéer, låttexter och söknade efter de rätta instrumenten.
Vi kommer inte ha allt det vanliga som man söker. Vi är inga direkta sångfåglar någon av oss men min pojke har musiken i blodet. Han spelar redan i ett garagerock-band och har varit på småturnéer sedan han gick i grundskolan.
Vi har ett mål att spela live och göra bra och speciella inspelningar av våra låtar. Vi letar instrument som kanske inte andra människor ens klassar som instrument.
Vi har inget mål om kändisskap och är väl medvetna om att bara folk med speciell musiksmak kanske kommer gilla det vi gör.
Vi gör det för skojs skull. Han vill komma ifrån de tajta ramarna inom garagerocken och jag vill få utlopp från skapandet jag har sparat inom mig länge nu.
Det här kommer vi snarare förlora pengar på än tjäna pengar på.. Men det är inte huvudsaken.
Skulle inte vilja bli känd på riktigt!
En riktigt utmaning!
Sajtvärd på Iller.ifokus