Egen musik?
Jag är ny här på musik.ifokus, håller annars till på iller.ifokus.
Jag reagerade över en sam när jag kollade igen kategorierna… Borde det inte finnas en som heter Egen musik? Jag håller själv på med musik och gör eget, och tycker att det är väldigt kul att diskutera musik som är "hemmagjord".
Bara en tanke.
För övrigt spelar jag gitarr och fiol och sjunger även när lusten faller på. Går andra året på musiklinjen, estet.
- Redigerat 2023-02-24 19:33 av [Moon AppleGrey]
jag har också börjat med att göra musik nu. Är med i en utmaning som heter rpmchallenge.com Den går ut på att göra minst 10 egna låtar (eller minst 35 minuter) under februari månad. (det finns en annan "tävling" som heter February Album Writing …nånting…?)
vill du provlyssna? gå in på min websida www.precis.to/johan (klicka på Johans konst/My Art)
jag tänker rikta in mig på att göra samplad, moddad, redigerad, chippad musik. för jag har ingen utbildning på något instrument, kan bara plonka lite.
Intressant tävling! Låter kul.
Roligt att du har lagt upp musik, önskar att jag kunde komma helt nöjd ifrån studion så att jag också kunde göra det. ^^
Det låter bra! Jag kan ingenting alls om sån här musik, så det är kul att höra lite nytt.
#2 tack, tack! :) niger o bockar :) jag är en väldigt självkritisk och perfektionistisk person när det gällt kvalitet på målningar, teckningar o sånt. men konstigt nog är jag helt prestigelös och lägger gärna ut operfekta musik-klipp. kanske för att jag är helt grön på det?
du kanske har tid/lust att hjälpa till med lite digital fiol på nån av mina låtar??? typ Dungen? ;) skriver/komponerar du nåt? hur kan jag få provlyssna? (obs! jag har snålt tilltaget bredband, så helst inga stora filer över 4-5MB)
Förmodligen. Man blir ju petigare och petigare ju längre in man gräver sej inom något visst område, tex musik. Tex, när jag plockar fram låtar jag gjorde för längesedan hittar jag massvis med fel, och som är slarviga. Det upptäckte jag inte då. Men nu kan jag med lätthet analysera hela låten och endast plocka ut ett fåtal sekunder kanske, som faktiskt är bra. Det jag vill mena är att desto mer man håller på med en sak, desto duktigare blir man och kan upptäcka felen och rätta dem på plats än att behöva upptäcka dem senare. Så förmodligen är det därför du känner så. Vad vet jag, detta är bara vad jag tror. :)
Hm, hur menar du då? Digital fiol? Jag håller endast på med musik "irl", så jag vet inte riktigt vad du menar.
Jag vet inte var jag ska lägga upp min musik, så du kan ta min msn så kan vi höras mer där. :)

välkommen thyne ;)
hm, min kompis (några år äldre) spelar elgitarr grymt bra, och jag sjunger till.. det är väl egentligen det enda man kan kalla egen musik här :P
Tackar. :)
Åh, så trevligt! Vad kör ni för musik då?
jag har äntligen lyckats få igång en egen sida på myspace…
Är det fler som har sida där?

Jag skriver låtar. Är dock dålig på att sätta till musik.. :P

6# lite blandat. alltfrån punk till poprock :P

Jag brukar skriva egna låtar och spela gitarr till.

#3 Har din musik i lurarna nu, men även om den inte e min smak så e d helt ok men lite enformigt.
#11 coolt! :) vilket spår är favoriten?
vilken är sämst?
jag får en del positiva kommentarer om GreenGrey på myspace o via mejl.
jag håller med lite grann om att det kan bli en aning enformigt. Man får se musiken som lite konceptuell och under utveckling. Därför har jag försökt hålla de mest enformiga ganska korta.
Men jag har ju bara hållit på sedan 19 januari med musik, så det får man tänka på åxå :)
försöker lära mig några ackord på gitarr nu. och ska försöka mig på att våga sjunga in några texter. lyssnat på Bowie o Gonzales hela dagen som peppning.
nu har jag lagt upp några nya spår!
Har även sorterat dom lite bättre. (en låtsas-EP och ett låtsas-album)
Ska fippla lite med ett "omslag" och en "booklet" också i veckan som kommer, så att allt går att ladda ner och så får ni fixa ihop min EP & CD helt på egen hand om ni vill.
www.precis.to/johan (klicka bara på "Johans konst" och sen på "Musik" om ni hamnar i en meny som ni inte förstår)
en jättegammal tråd hitta ja här :) men puttar upp den och informerar om att de finns en kategori nu som heter "egen musik" skulle va kul om ni ville skapa trådar med eran egen gjorda musik! :)
bättre sent än aldrig! ;) mvh fnuha - Sajtvärd på musik iFokus