Takida
Någon här som lyssnar på Takida?
En kompis tipsade mig om de för något år sedan och jag fastnade direkt. Körde i princip deras album "…make you breathe" på repeat under några månader och var på en live-spelning på Trädgårn i Göteborg. Låten "Losing" var singelsläpp då, men det finns fler riktigt bra/bättre låtar på albumet.
Nu har de släppt sitt nya album "Bury the lies" och i samband med detta kommer de göra spelningar och signering hos Bengans i Göteborg och Stockholm. Datum som gäller är fredag 18/5 (kl. 17) i Göteborg och 19/5 (kl. 15) i Stockholm.
Som första singel släpper de låten "Halo", men jag tycker det finns betydligt bättre låtar på albumet. Efter första genomlyssningen var jag faktiskt lite besviken då det kändes rätt intetsägande och mest som lite skön rock att lyssna på i bakgrunden. Men efter att ha lyssnat lite närmre så sätter sig låtarna en efter en och albumet växer precis som med det förra.
För de som vill veta mer om bandet rekommenderar jag dessa länkar:
www.takida.se
http://www.myspace.com/takidamusic
http://sv.wikipedia.org/wiki/Takida
Takida är helsköna…favoritlåten är nog Broken men det finns en hel del bra andra oxo. dom har ju spelat ganska många spelningar sista året nu :)
Sjukt sköna är de. :) Har inte hört nya albumet däremot.. Men av de äldre låtarna är Sanctuary en av favoriterna i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kom precis hem från Bengans och deras spelning där. De körde Halo, Feeble Pride och Bad Seed. Mycket bra och extra kul att höra de unplugged, svårslaget :)
Åh Takida är ruskigt bra. Älskat deras låtar :) Ett tag lyssnade ja så gott som bara på dem .
Breathe, Asleep, Close Therapy, Broken typ alla låtar är lika bra.
De är ett av de få band jag tycker har massor av lika bra låtar typ.
Reason to cry är också as bra, den är liksom inte riktigt samma "musikstil" som de andra tkr ja, men den rä as bra ! :)
Har precis upptäckt en gammal låt som jag inte hört tidigare, lite av en ny favorit :)
Takida - Give in to me (Ridin high) (själva videon behöver ni inte kolla, bara nån som klippt ihop..lyssna på musiken och njut)
den där låten tycker jag är bra.lyssnar inte på nån annan låt med dom annars.
#7 Varför inte? De har ju ett antal låtar som är liknande stuk på.
jag har inte lyssnat på så mycket dom har gjort.typ bara 4 eller 5 låtar och dom var inget bra..
Härligt, nu har det släppts lite nya konsertdatum:
1/6 Norrtälje
2/6 Enköping
29/6 Motala
28/9 Karlstad
29/9 Göteborg
1/10 Stockholm
5/10 Lund
Kul! Jag e fasen i tranås det datumet dom spelar i motala..inte alls långt ju..niice :)
Vem klarar av att inte lyssna på Takida? Takida är lungt mitt favoritband och jag lyssnar på dem mer än dagligen! (Jag är för övrigt bästisen i #13)
Tyvärr har jag bara vart på en konsert hittills, men det kommer bli mycket mer ;)
Min favorit från nya plattan är nog Ashamed och självklart Curly Sue (Som jag döpt min tamråtta till)…
Det finns inte så många band/grupper/artister som är lika bra på burk som live, men Takida har det!
Ni kanske vet det, men till sommaren kommer de släppa ett till album! De har fullt upp med att spela in låtar nu, nämnligen ;)
Längtar som jag vet inte vad…

har inte hört så jätte mkt, men ska ialf se dom i kalmar, på spring break! =) ska bli super kul! Hans röst är verkligen grymt skön!

jag älskar dom. och dom har gette bra musik jaga bara älskara deras musik
har vart på en av deras spelningar :) efter de var jag som besatt, de va nog över två år sen :)
tycker fortfaramde dom e riktigt bra :)
Jag är riktigt glad att de slagit igenom så stort. Lyssnade på demoband som liten flicka ;) Var på dem live när jag var 16 i Hede av alla ställen. Idag ångrar jag att jag inte ägnade mer uppmärksamhet åt spelningen när inträdet var på 100 kr och man hade möjlighet att vara så nära. Men men.
Paulina
#19 där har ja handlat ett par gånger :D
#20. Pucko. Säg till vad du vill ha. Har några ref.ex av allt här hemma… 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#21 har du :O coolt :D haha jag vet inte vad jag vill ha :P
De skulle absolut ställa upp på en exklusiv intervju kom jag och tänka på… Och kanske lite priser? 
// David
#23 skulle va kanon :D
Vet ju till och med var de bor så… haha. Skulle kanske ta en tur uppåt lite i landet med kameran någondag?
. Ska du följa med?
// David
#25 åh skulle va dökul! :D bara ja inte jobbar, å har råd :O
#26. Vi hittar nog en helg när du är ledig. Och… är inte alls så dyrt. Brukar boka hel sovkupé, och då får jag ju knö in hur många som helst gratis! 
// David
Bor de kvar i Ånge ens? Isf må ni ju kika förbi mig på vägen :)
Paulina
#28 om de e på vägen e de klart vi kan komma förbi :D
#28. Nästan på vägen… Ånge kommun i allafall! 
// David
Jag bor (nja när jag inte är och studerar i Skara då hehe) i Sveg, inte långt alls ;) Då kan du ta med dina pillrar Fnuha så kan vi terra dem med en massa djur med ;)
Paulina
hahaha precis ;) :D

tycker dom är jättebra… :)
fast jag tröttnar ganska fort på deras låtar…. , men dom är bra… hur nu det går ihop.. haha
#36 De kan jag iof hålla med lite om. Men de är därför man lyssnar på fler band en bara ett;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
den enda låten ja gillar e Curly Sue =)