Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 787 ggr
[trumman]
2008-06-16 15:26
0

Didjeridu

Är det fler än jag som spelar didj här tro? :)

Mvh, T

JossanH
2008-06-17 20:22
0

Nä, emn jag har en! Tycker det verkar väldigt spännande att kunna spela.. Jag kan bara få fram lite ljud, cirkulationsandningen verkar ju omöjlig :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[trumman]
2008-06-23 14:44
0

Är det en riktig eller en i bambu?

JossanH
2008-06-26 20:49
0

du jag har ingen aning… Men antar att den inte kan vara av något annat än bambu då den är köpt på festival… är väl nåt gammal klåparjobb… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mariva
2009-01-12 16:08
0

Hej på er didj-spelare!

Jag blev medlem idag och tyckte det var jättekul att hitta er! Tyvärr har jag inte spelat på länge så alla viktiga muskler som behövs för att få  bra ljud har slappnat av lite för mycket, men andningen klarar jag fortfarande.

Jag blev helt tagen när jag hörde instrumentet första gången. Det var magiskt och kändes som ljudet gick rätt in i magen.

Några år senare fanns det en kurs i Musikens Hus i Göteborg, och det var där jag lärde mig spela lite. Då hade vi alla grå "avloppsrör" att blåsa i, som vi sedan målade som vi ville. Jag köpte sedan en stor björk-didj som läraren hade gjort, med inristat vikingamönster.

Tyvärr är jag en rätt så hopplös "periodare" när det gäller intressen. Håller på väldigt intensivt med en sak ett tag, och sedan är det plötsligt något annat som fångar mitt intresse. Tänker ibland att det är synd att jag inte fortsatte spela, för jag älskar fortfarande det magiska ljudet. Men vem vet, jag kanske börjar igen…

Jenahbella
2009-01-12 16:22
0

Välkommen hit Mariva!

Fnuha - Sajtvärd på musik.ifokus