Country folkrock och Dansband
Hej! jag är en kille på 19 bast som älskar just den typ av musik som står i rubriken.. några favoriter är
Simon And Garfunkel, Alan jackson, Brooks and Dunn, och lasse stefanz.
jag har i alla tider lyssnat på denhär musiken och ständigt fått kritik från andra ungdommar om att jag har en knäpp musiksmak och har tillochmed varit mobbad för just dehär.. jag kommer aldrig att lämna den musiken.. men jag undrar om de är någon annan som varit ut för samma saker? musiken är en stor del av mitt liv!
country lyssnar ja mkt på men är kräsen :) mina kompisar gillar verkligen inte de :P så får lyssna när ja e ensam ^^

Ah Country är ja me kräsen på ja har verkligen fallit för Alan jackson och Brooks and dunn.. men för mig så är country = sommar på något vis.. min flickvänn gillar inte riktigt att ja lyssnar på country och hon gillar absolut inte att ja lyssna på dansband och på Simon And garfunkel :D
haha simon and garfunkels mrs robinson e ju döcool :D
jag gillar gary allan och brad paisley mest just nu :)

Ja det är kanske lite annorlunda att yngre lyssnar på country, dansband osv..
Men det finns vissa låtar som är bra även i de genrerna av musik =) Så håll fast vid det du tycker är bra!
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

#3 simon and garfunkel ha ja gillat i flera år! min farbrors fru som fick mig att gilla dom en kväll då ja åkte me henne i bilen i typ 3 timmar..
Art Garfunkel - Bright eyes!
lyssna på den så får du höra en BRA låt!
#4 jo ja vet ju att de är det.. men ja har alltid varit gammalmodig av mig.. aldrig vart som andra barn. ja kommer oftast väldigt bra överens med äldre folk 30 och uppåt men dom under 20 har ja svårare att komma överens med.. lite ovanligt de med kanske..
står alltid fast vid de ja tycker å de gäller alla saker..

#5 Aaah…Bright Eyes är ju en klassiker!! den är bra den =D
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

de är en klockren låt precis som The Boxer.
ja blir så sjukt nostalgisk av mig då ja hör på country och typ Simon and Garfunkel
jag tror mycket har att göra med vad man är uppväxt med för musik. Sedan finns de genrer som man lär sig tycka om med tiden. (jag till ex. hatade vrålmusik såsom slipknot, men min sambo lyssnar på dem och nu fullkomligt älskar jag dem och den typen av musik) ;) Att alla inte har samma musiksmak är ju en självklarhet. Men det betyder ju inte att man är en sämre människa än en som lyssnar på hårdrock exempelvis. Inom min bekantskapskrets så är det bara roligt att alla lyssnar på olika. Det blir lixom mer variation då. Alltifrån R'n'b till hårdrock till dansband. En bra kompo ;)

9# jo ja lovar att du har hört folkrock du vet bara inte om att de är folkrock.. :D
några band inom folkrocken är Simon and Garfunkel , Led Zeppelin som är mest känd för hårdrock, Niel Young och Thin Lizzy, och många fler..
Folkrock är en genre som kombinerar Rockmusik med folkmusik..

#10 Ah okej, folkrock måste vara nåt relativt nytt påfund ;) Thin Lizzy och Led Zeppelin är hårdrock och kommer alltid så vara i mina ögon.
Simon and Garfunkel, och Neil Young är inte nåt som faller mig i smaken :) Men då vet jag det iallafall.

ah nytt och nytt äre ju inte tror de härstammar från 60talet.
Jo jag anser detsamma men dom hör iaf till genren folkrock.. vilket även Simon and Garfunkel gör.. men musik är svårt finns så enormt många genrer!

Ja men dom som vet brukar ju säga det.. man lär sig något nytt varje dag :D
själv kollar jag upp vartenda band d¨jag hittar något nytt som jag tycker är bra.. kollar varifrån dom kommer, vilken genre de är och hur länge dom hållit på.. rätt kul tycker jag.. rätt onödigt tycker alla mina vänner :D
#15 så brukar ja me göra :) de e kul att veta om banden osv :)

#17 ja men precis.. de är ju inte ovanligt att man blir ganska så överraskad om varifrån dom kommer eller vad de är för typ av genre å inte minst hur länge dom har funnits ibland blir man förvånad och undrar varför man inte hittat dom tidigare :D

#18 Hur länge de har hållit på en sak, det gillar jag med att kolla upp, men genrer är så luddiga och beror helt på vem man frågar , därför bryr inte jag mig om genrer i den bemärkelsen, utöver att det är lättare för mig att säga att jag gillar "hårdrock, metal och punk" :)
Men jag förstår hur ni menar också :D

jo de är ju alltid så att en bra låt är en bra låt oavsett genre.. men ja tycker de bara är intressant att veta lite om bandet.. de finns massvis av genrer..
men stor de l av min musiksmak består endå av Folkrock, country, och dom flesta typer av metal!
Dragonforce - Through the fire and the flames
är en solklar favorit

Fast vad jag menar är att det där med genre, nån kanske klassar t.ex. dragonforce som metal medan någon annan säger att det är poprock (nu var det att hårddra lite) -visst kanske det finns "experter", men vem avgör vem som är det? Det blir så luddigt. Sen hör man ju om ngt är inom en viss genre oftast ändå :)