Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 2021 ggr
[slo]
0

Egen musik?

Flöjt på er! Är det någon som gör egen musik här inne? Jag hade tänkt försöka börja få ihop lite på datorn, men vet inte riktigt vilken ände jag ska börja i… Finns det något liknande webdesignskolan, fast för musikproduktion? :)

Alex
0

Köp en gitarr istället. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

Jag har en gitarr, men jag har ingen som lär mig spela ;)

White_Trash
0

Min kille köpte ett elpiano till mig som man kan koppla till datorn så det går att spela in det man spelar. Tyvärr brände jag kretskortet på den så den går inte att använda längre. Han blev inte glad, det kan jag lova. :-)

Det lättaste tror jag är att köpa en keyboard som man får med en programvara till. Om du kan spela piano dvs.

Alex
0

#2 Hur mycket har du letat? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karkkainen
0

Gör egen musik? Jo då, jag sjunger ganska mycket i duschen. Nej då, men jag spelar trummor och sätter ibland ihop något litet. Mer än så blir det inte.

JoJos
0

både skriver o sjunger egna låtar :)

[slo]
0

#3 Ja piano kan jag klinka mig fram på :)

#4 Eftersom jag inte känner någon som spelar gitarr så…

Jag hittade massor av loopar till apples egna Garage Band häromdan, så nu blev det genast lättare att komma igång, får väl se vad det blir av det ;)

Alex
0

#7 Finns kurser

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Angelclaw
0

#8 Jo det finns kurser, eller så kan man annonsera i lokala annonsbladet ;-)

#7 Eller köp en bok där du ser hur fingersättningarna skall vara för olika ackord och testa dig fram.. eller sök på tutorials på youtube.. har inte testat det men det finns säkert.

:) Lycka till iallafall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

raphanus
0

Jag har med mig notpapper i väskan eller sätter mig vid pianot. Ibland kommer det ut nåt ur fingrarna, om jsg har tur.

Alicia
0

Jag sjunger och skriver egen musik, men.. jag kör mest covers.

[Caroline92]
0

Jag skriver egna låtar med gitarr å sång till =)

guraknugen
0

#3 Elpiano? Du menar inte händelsevis ett digitalpiano?

Tillverkas elpianon över huvud taget fortfarande? Det var ju en stor grej på 60-talet och en bra bit in på 70- och till och med 80-talet, men nu? Och jag tror inte de elpianon som tillverkades då gick att koppla till så mycket annat än förstärkare heller.

Detta är ett exempel på ett elpiano.

Detta är ett exempel på ett digitalpiano, men de behöver inte se ut just så där.

Edit: Båda länkarna gick till samma ställe och hur jag än gör så förblir det så… Men det förvånar mig inte, detta forum är det sämsta jag sett. Har inga som helst problem på alla andra forum (förutom IDG), men här jävlas det jämt, nästan.

Edit igen: Nu blev det ÄNTLIGEN rätt! Och det var knappast iFokus förtjänst…

JossanH
0

#2 gör som min bror som aldrig spelat gitarr förr.. Han köpte en letade på internet där han hittade nån hemsida där dom mycket tydligt med videor, text o bilder visar en nybörjarkurs på gitarr. Leta så lär du hitta

Sajtvärd på Iller.ifokus

xUNWRiTTEN
0

Jag är helt självlärd på gitarr och har skrivit två låtar än så länge, fler kommer absolut.

NiklasPetri
0

jag gör egen musik , håller på att spela in platta i studio nu :))
la' uppe första låten där ifrån häromdagen, men det var dock en cover på Once's ''Falling slowly'' , fast en egen version då :)

gå in & lyssna om ni får lust , och skriv om ni undrar ngt?  :D
www.myspace.com/nthreenthree

Buuc
0

#16 Vilken fin låt! :) Och du sjunger inte så pjåkigt heller. ;P

NiklasPetri
0

oh, , tack så jätte mycket! :D

Buuc
0

Så lite så. ;)

Jag kom på att jag brukar göra egna låtar, med hjälp av MusicDJ på min Sony mobil! Haha! Och sen har jag och min kompis spelat in oseriösa skämtlåtar på den också. ;P

NiklasPetri
0

hah, okej . vad mysigt det låter! :D
att göra egen musik är ju det roligaste,  :))

NiklasPetri
0

hah, okej . vad mysigt det låter! :D
att göra egen musik är ju det roligaste,  :))