artist
Hej hej jag är en tjej som bara älskar att sjunga och jag sjunger bra, min dröm är att bli artist och jag undrar om det finns någon här som skulle vilja hjälpa mig att nå mitt mål. Det skulle rädda mig..
Tack i
förhand
va kul att du vill satsa på musiken!
själv älskar ja att sjunga och spela gitarr men har inte gett mig själv den tiden än att satsa!
mina råd till dej är att försöka hitta nån studio där du bor och spela in lite låtar! :)
hur gammal e du?
musikskolor finns det många av!
gå på deras auditions! de ger en vana att stå framför folk och hantera stressen och nervositeten! :)
i framtiden här (förhoppningsvis innan jul) ska jag skriva en artikel om en tjej som försöker göra precis de du vill göra! håll utkik!
skulle hjälpa om du berätta lite mer om dig själv med, ålder och vart du bor.. har du nåt eget inspelat material? :)
kram fnuha!
Hej
jag heter Mikaela Nylander och jag är 17 år. Jag bor 2 mil utanför Enköping i en liten by som heter Fjärdhundra och mina intressen är djur och musik, musiken är mitt liv och jag skulle själv må bättre om jag fick sjunga ut mina känslor och så.
Jag har spelat inte lite låtar men det är inte mina egna låtar utan typ covers.
Det är bara att fråga om det är något mer du vill veta
okej :) kolla upp folkhögskolor? :) de har musikinriktningar , vet att de ska finnas en skola i skinskatteberg :)
är de nåt som är av intresse? :)
här har du en länk om musikutbildningar! här!
jag vet inte, är musikhögskolor som ett gymnasium?
här kan du läsa om Folkhögskola!
folkhögskola kan du gå för att komplitera eller "byta ut" gymnasiebetyg..
efter gymnasiet kan man gå högskola men de e mycket tuffare än vad en folkhögskola är. :)
så folkhögskola och högskola e inte samma :)
okej, jag går ju i ettan på gymnasiet, finns det då något annat bra sätt att bli artist på? Jag vill verkligen och tror verkligen jag skulle passa som det.. det är mitt liv
ah okej, de du kan göra e ju att försöka spela in låtar och skicka till olika skivbolag :)
gå på audition till idol ;)
de va nog alla tips jag hade :) hojtar till om ja kommer på nåt mer :)
mm okej.
Jag har ju anmält mig till nextstar om du kanske vet vad det är?
Tänkte söka till idol nästa år och ska spela in låtar och skicka till olika skivbolag.
Tack för tipsen!
okej ne de vet ja inte va de är
gör de :D låter kanon :)
om du har nån låt får du gärna länka in den här med :)
Lycka till!! kramis!
du menar som jag har sjungit in?
jaa :) om du vill förståss :)
okej hur gör man det? För jag har ju inte lagt ut det
okej :) ne tänkte genom youtube :)
aa okej kanske lägger upp där då
jaa jag skulle tycka de va jätteroligt!
jag har skickat iväg en låt nu till ett skivbolag och de har svarat att de ska lyssna och återkomma, brukar det båda gott?

ok det låtter as kul jag älska också att sjunga men många av mina kompisarna sej er att jag är tondöv så jag har get upp det med att sjunga
okej det var ju jätte tråkigt, alla mina kompisar som hört mig sjunga tycker jag sjunger bra, så jag hoppas och håller tummarna på det bästa.
Snart kommer en länk till där jag sjunger, håller på att ladda upp till youtube
så ni får gå in dit och lyssna

ja det låter kul för dej och jag håller på att fundera på att börja sjunga i gen
#16 de e jättebra! :)
#19 gör de :D att öva e bra! :)

ja och jaga brukade sjunga på singstar hos kompisar och det är jätte kul jag saknar att sjunga
men börja sjung! Träning ger färdighet och man måste inte vara duktig för att tycka det är kul att sjunga! fortsätt skriva, och säg hur det går
precis! de viktiga är att man gör de man blir glad av! sen hur bra man är tycker ja inte är så viktig! man kan ju alltid bli bättre! :)
exakt fortsätt sjung och ha kul! :)

ja jag ska det jag sitter och sjunger nu det är jätte kul jaga hade nästana glömt hur kul det är

Man ska alltid sjunga för sin egen skull och inte för andras :)
Men om man drömmer om att bli artist skulle jag nog hellre se till att skicka låtar till olika skivbolag, Idol känns inte som om det ändå leder till en varaktig karriär som artist.
Lycka till Gerblove :D

ok hoppas att det går bra för dej
tack

vsg

www.myspace.com/nthreenthree , lyssna om du vill :D

www.myspace.com/nthreenthree , lyssna om du vill :D