Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 1382 ggr
AnnaFreds
2007-11-21 20:35
0

Band?

Är det någon här som spelar i ett band eller sjunger i ett?

Jag gör det inte men det skulle vara kul. Jag älskar att sjunga men jag skulle behöva ta lektioner för min röst är så otränad :S

Var inte riktigt säker på vart jag skulle lägga den här men om den ligger fel så får ni gärna flytta ^^

Maddaua
2008-04-29 12:35
0

Jag skulle också gärna vilja sjunga i ett band. Hade varit jätte kul.

Själv sjunger jag ganska mycket hemma och ibland lite allsång med en speleman.

Någon som vet vart man vänder sig om man vill starta ett band? Jag vill bara ha det som hobby.

Angelclaw
2008-04-30 17:12
0

Jag spelade bas i ett band när jag var sissådär 15-16 år. Nu hobbysjunger jag i duschen och spelar gitarr hemma :)

#1 Har du inga kompisar med samma tankegångar?  Det lättaste är ju att hitta nån som vill spela med dig helt enkelt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

ANBC
2008-05-02 20:20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag jobbar som manager för ett band som heter Black Coffee som kommer från Göteborg men spelar lite överallt i landet och deras musik spelas världen över i radio.

Gå gärna in och lyssna på dompå deras hemsida och på myspace.

Här kommer länkarna:

http://www.myspace.com/blackcoffeebluesrock

http://www.blackcoffee.se

Ha de görr.

/Annika.

NiklasPetri
2009-02-19 10:57
0

jag håller på med ett litet soloprojekt som jag spelar in i studio just nu, spelar piano/gitarr, sjunger .. :)
så om du är intresserad så kan du ju gå in på min myspace:
www.myspace.com/nthreenthree och lyssna om du är intresserad!

hör av dig om du vill höra mer eller ngt sånt :))

TerriZue
2009-02-19 11:07
0

Skulle hemskt gärna sjunga i ett band men tja… min röstkapacitet är inte särskillt imponerande. Därför har jag lagt den drömmen på hyllan och satsar på annat.

Jag kan dock inte låta bli att sjunga så fort jag får chansen vilket ofta kan leda till pinsamma situationer. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

NiklasPetri
2009-02-19 11:23
0

hah, nej .. sjunga är livet och absolut inget du ska ´´lägga på hyllan´´ tro mej!

TerriZue
2009-02-19 11:45
0

#6 Nej, önskar bara att jag kunde bli så duktig att jag inte behöver skämmas över att öppna truten. :P Några tips på hur man kan lära sig, träna och bli bättre? :P

NiklasPetri
2009-02-19 11:48
0

aa, det blir du om du tränar tränar tränar & tränar varje dag vettu :)
träning ger färdighet  , vad gillar du för typ av musik förresten?

TerriZue
2009-02-19 11:50
0

Tja… Hårdrock och metal är väl ganska bra översikt av det jag gillar.

Brother Firetribe är ju favoriterna men Maiden, Def Leppard, Deramtide, Judas Priest, H.E.A.T, Sturm Und Drang och liknande kommer inte långt därefter. :)

NiklasPetri
2009-02-19 11:51
0

sturm und drang upptäckte jag förra veckan. JÄVLAR vad bra dom var :D , och ska på priest snart med farsan, det kommer bli AZUM :D

TerriZue
2009-02-19 11:54
0

Jajjemensan! De är jäää*ligt bra och så unga…avis! Men ska bli kul att följa dem, fortsätter de som de gör nu har man mycket att se fram emot där. :)

Nu blir jag väldigt avis på dig också… har flera gånger missat chansen att se dem live och jag är rädd att jag snart inte får fler! Jag vill se dem!

NiklasPetri
2009-02-19 11:58
0

aa, dom är så otroligt talangfulla för att vara såppas unga som dom är verkligen! :)

ohja, jag har missat dom flera ggr också , men nu får jag äntligen se dom, det är verkligen inget man vill missa, eller hur;)?

TerriZue
2009-02-19 12:00
0

Neej, det är ju inte det. Tyvärr har jag ite direkt åren med mig, är förr i lite fle generation skulle jag vilja säga… önskar jag hade kommit kanske 20 år tidigare. :P

Det känns som att nu får jag inte missa fler chanser för gubbarna orkar väl inte hålla på hur länge som helst… :/

NiklasPetri
2009-02-19 12:03
0

nej, känner precis samma sak..
hade velat vara född och vara i denna åldern när dom var som STÖRST, förstå vad man har missat igentligen :O?

alla dom stora banden lägger ju av inom kort .. /:

TerriZue
2009-02-19 12:07
0

Ja, det stämmer ju! Det känns som att alla är alldeles för gamla för att hålla på som det är… jag abra väntar på att de ska kasta in handduken. Fatta vilen upplevelse det hade varit att se dem "i sin glans dagar" Obetalbart altså!

NiklasPetri
2009-02-19 12:11
0

ja, som t.e.x metallica , seattle ´89 ?  fy fan vilken show :D

TerriZue
2009-02-19 12:16
0

Haha, själv skulle jag velat se Maidens "Somewhere in time" så jä*la häftigt… tyvärr får man nöja sig med inspelat material.. :P

Och jag ska väl inte klaga… fick ju faktiskt se "somwhere back in time" :)

Buuc
2009-02-19 20:40
0

Jag och min kompis brukar träna i skolans musiklokal, vi sjunger bara lite ibland, men nåt allvarligt blir det nog inte. Iallafall inte för mig. Tycker inte att min röst håller, men min kompis röst är jättebra!

NiklasPetri
2009-02-19 20:59
0

jag var på den Touren förra året , på ullevi :D

TerriZue
2009-02-20 09:25
0

Hehe, jag med! ;) Fast jag var på stadion. Så fruktansvärt bra, vilken stämning. Det är något man måste uppleva, går inte att beskriva med ord. :D

NiklasPetri
2009-02-20 09:49
0

oh, nice nice :D  .   ja, verkligen en underbar känsla att uppleva!

TerriZue
2009-02-20 10:12
0

Och fy satan vad trött man var efteråt… kommer knappt ihåg hur vi tog oss därifrån, bara att vi släpade oss ut ur stadion och att jag några timmar senare kollapsade i sängen… :P

NiklasPetri
2009-02-20 14:37
0

haha , fint minne du! :D

TerriZue
2009-02-20 14:42
0

Haha, helt underbart… :P

Men vad satan… lite minnesförlust var det definitivt värt. ;) Kommer ju ihåg showen… :P

NiklasPetri
2009-02-20 15:04
0

hah, aa , showen var verkligen PERFEKT! <3