Melodifestivalen
Är ny här, har inte sett ni haft någon tråd om melodifestivalen och dess låtar för i år. Vad ni tycker om dom som gått vidare.
För min del tycker jag operapoplåten med Malena Ernman ska vinna alltihop. Om Ugglas tycker jag inte, kan varken se henne eller lyssna på låten.
Blev besiviken när Sheriley Clamp åkte ut första deltävlingen.
Men alla tycker vi olika, vilket är meningen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
jag kollar inte ens på det, tycker det blivit skit det senaste åren.
Håller med, reglerna har blivit väldigt invecklade.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Slutade se melodifestivalen för flera år sen. Däremot var jag tvungen att se eurovision när Lordi var med, bara för att se om de kunde vinna hela skiten :P

De var bättre när allt avgjordes på en kväll. Som de var förr.
Måns Zelmerlöf - Nej, jag blev besviken på honom i år. Inte alls som jag hade väntat mig. Ingen vinnare.
Caroline Af Ugglas - Första gången jag hörde låten tänkte jag bara "Nej, nej, nej, inte hon!" och visst, jag vill inte att den ska vinna men den har blivit lite bättre. Men absolut ingen vinnare. Nej, då skäms jag.
Agnes - Räcker det med ett nej?
H.E.A.T - Topp 3 - garanterat. Gillade låten och det är annorlunda. Ingenting som vi "brukar" ställa upp med.
Emilia - Nej, för tråkig.
Alcazar - Ja, de skulle nog kunna gå långt!
Sarah Dawn Finer - Jättefin, älskar hennes röst, men vinna? Nej, tyvärr.
E.M.D. - Nej, inte i Melodifestivalen. Men de kommer få många röster, tro mig. Av alla 12-åriga tjejer.
Sofia - För det första - vilket språk sjunger hon på? Nej, Sverige kommer att skämma ut sig.
Molly Sandén - Underbar tjej, men inte en vinnare, tyvärr.
Malena Ernman - Toppfavorit. Hon skulle kunna gå långt i Europa, en unik låt med häftiga operainslag.
Alltså:
1. Malena
2. Alcazar
3. H.E.A.T

Jag har inte heller följt festivalen…likt många andra tycker jag att de drar ut på det aldeles för mycket!
Så vilken låt jag tycker ska vinna kan vara svårt…har bara hört H.E.A.T och Caroline Af Ugglas bidrag =/ (vad jag vet) Så det ska bli kul att se vem som tar hem segern =)
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Nja, jag har inte följt det, tycker att det inte varit så bra bidrag enligt mig senaste åren så jag har lessnat, och i helgen såg jag lite av det och blev avskräckt igen så jag vet faktiskt inte vem jag tycker ska vinna.. 
E.M.D. och Molly Sandén

Jag brukar inte titta så värst mycket på melodifestivalen för oftast är det mest skitmusik med.. Jag slängde ett öga på det nyligen & jag gillade Caroline af Ugglas bidrag, jag gillar texten på den låten.. Men om den kommer att vinna är ju en annan femma,