Musik iFokus

Musik

Etikettsenaste-nytt
Läst 1268 ggr
Ixion
0

Caroline Af Ugglas

Vid det här laget har nog alla hört "Snälla Snälla" med allas våran Carolin Af Ugglas.

vad tycker ni om hennes bidrag till melodifestivalen och hennes tidigare låtar?

Tror ni att hon skulle haft en chans i Eurovision?

Skriv er åsikt.

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Ixion
0

Själv så tycker jag att hon är välförtjänt att andraplatsen i melodifestivalen.

Visst jag gillade inte "Snälla Snälla" i början, men den växer och hon sjunger med känsla. Tycker det var skönt med lite variation från all schlagerdisco som annars är med.

Hoppas vi kommer få se mer av Caroline i framtiden, då hon verkar vara en riktig konstnär som vågar bjuda på sigsjälv.

Jenahbella
0

låten e faktiskt riktigt bra tycker jag, men jag har väldigt svårt för henne och hur hon rör sig på scenen..

Ixion
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja hon påminde kanske lite om en vandrande pinne på scen med sina lite hackiga rörelser…men hon är fortfarande grym

Såg en video med henne på youtube där hon verkligen visar att hon vågar vara egen, och att man inte ska vara så ytlig.

Nothing Left To Say - Caroline Af Ugglas

Jenahbella
0

haha vilken cool video :)

Paulines
0

Hahaha jag gillar videon ;)

JTphoto
0

Asså jag har faktiskt väldigt svårt dör henne. Tycker inte låten snälla snälla är bra… Låten på videon var grym men förstår inte riktigt hennes rörelser och scenkoriografi. Ibland tycker jag hon förstör sin röst. Hon sjugner vacker men ibland vrider hon den och det låter inte alls bra. Om ni förstår vad jag menar XD

MVH Julia Tingström - www.juliatingstrom.fotoexpress.se

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Crotalus-Adamanteus
0

Tur att hon inte vann,

spiritedaway
0

jag klarar inte av att lyssna på låten alls tyvärr.

Angelclaw
0

Lite Janis Joplin över den, men det är ju hennes största idol så :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Cattix
0

Riktigt bra låt, men jag tror knappast hon hade haft någon chans i ESC.

mariva
0

Kul video!

Jag tycker hon låter bra, men det är jobbigt att se henne när hon sjunger.

Är inte Caroline lite av en kvinnlig Thåström!? Skrattande

rockygubben
0

Nej jag gillade den inte!

guraknugen
0

#2 och #11: Provat att blunda? Då slipper man se hur hon rör sig. Blev låten bättre nu? Musik är ju som bekant för öronen i första hand och ögonen har ju dessutom lock som man kan stänga, det är lite svårare att stänga öronen; det sipprar alltid igenom lite ljud hur man än gör…

TerriZue
0

Jag är väldigt glad att hon inte vann… hade enbart känns skämmigt att skcika ett sådant birdag till eurovision.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

guraknugen
0

#14: Varför det? I så fall är det förmodligen många andra länder också som borde skämmas, för håll med om att det normalt brukar krylla av dåliga bidrag i eurovisionsschlagerfestivalen.

Musik är inget att skämmas för. Det är bara att acceptera att folk har olika smak, så det vi inte skäms för kan ibland i så fall vara det vi borde skämmas för, fast vi inte vet om det…

För mig är det inte märkvärdigare än att man skickar ett bidrag och om det inte går bra får man väl försöka igen nästa år… Låten spelar ändå ganska liten roll. För att vinna bör man hellre satsa på att skaffa fler grannländer…

Ixion
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man ska skämmas över något bidrag i ESC så är det nog Tysklands bidrag 2000 "Stefan Raab - Wadde hadde dudde da?" eller kanske Spaniens bidrag förra året "Rodolfo Chikilicuatre - Baila el chiki chiki"

Men visst jag tror inte att Caroline hade vunnit ESC, fast skämmas? det skulle jag inte gjort om hon gick vidare =)

IdaSH
0

#15 Det där med att skaffa fler grannländer för att kunna vinna lät som en bra ide.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

carsbo
0

tkr verkligen inte om henne, hon kan inte sjunga anser jag.  står still o sjunger snälla snälla i 3 min? ne glad att hon inte gick vidare så slapp sverige iaf skämma ut sig….

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Ixion
0

Å andra sidan skulle det nog se rätt konstigt ut om hon skulle dansat runt på scen medans hon framförde "snälla snälla" ?

Men jag tycker att låten är bättre i liveframträdanden mot den versionen på skiva.

guraknugen
0

#18: Det där med ”kan inte sjunga” är inget man ”anser”. Huruvida någon kan sjunga eller inte är fullt mätbart och har ingenting med enskilda personers tyckanden att göra.

[jenkass]
0

visste inte ens att hon gjort fler låtar?? Skäms och bidraget som var med i melodifestivalen sög, däremot var texten väldigt bra.

TerriZue
0

#15 Det säger jag ingenting om, jag är fullt medveten om att musiksmaken är ganska olika (uppenbarligen, annars hade Ugglas aldrig kommit så högt upp i poänglistan som hon gjorde) men nu talar jag ju just om vad jag tycker.

Vad andra länder tycker eller inte tycker och vad andra personer tycker eller inte tycker kan jag ju inte göra så mycket åt.

Jag tycker också att många andra länder borde skämmas över sina bidrag (inte minst förra årets vinnare) men det kan jag ju, som sagt inte göra någonting åt och påverkas inte av.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

guraknugen
0

Om alla hade samma musiksmak hade det ju räckt om en person röstade…

EllinorOlsson
0

jag är förvånad att hon kom så långt i melodifest. kul att se faktiskt.

"snälla, snälla" är en fin och berörande låt, rycks med i stämningen!

KadjaNina
0

Jag tycker den är ganska ok faktist. Men det är nog inget man skickar till ESC..