Eran första konsert?
Vilken var eran Första konsert?
JAg har inte vart på någon konsert än men jag har fixat biljetter till mitt favoritbands konsert. Det var jättesårt men nu har vi fixat tre biljetter till mig, Channa(kompis), Och Mamma. Mamma på Tokio Hotel konsert xP
Inga sånahär inlägg där det bara står att ett band är bra eller suger. Jag vill bara veta vilken eran Första konsert var.
Edit: Har tagit bort bilden, eftersom man inte får använda andras bilder, utan endast får lägga upp egna bilder, eller sådana man har tillstånd att lägga upp // David, medarbetare
Värd på Choklad iFokus
MCR, 8 noc, 2006 ^^
Med syster & mamma :P, fryshuset sthlm :P då var ja 11,
ärligt så minns jag inte men jag var väl typ 11-12år och såg antagligen nåt bra band i tranås..har blivit så många hundra konserter genom åren. kan ha varit ngt punkband typ..mimikry lr liknande
Vet inte :P Kommer ihåg att jag var på Per Gezzle (som jag för övrigt inte tål nu x'D) när jag var typ 7 (?)
Och så ska jag ju på Tokio Hotel 3 April :').
Och det blir första gången jag går själv då.. Eller ja med en kompis ;).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Aso jag har ingen aning.. x) Var säkert typ Per Gessle eller någon såndär då jag var yngre :) Gick även på en konsert med min brorsa och några av hans kompisar, men kmr inte ihåg vad..

första jag vaar på var Markoolio för 100000 år sedan 
haha, sedan har ja nog tyvärr inte varit på ngt större ;/ The Sounds har jag kollat på med. ^^
När jag var liten var jag på en Tomas lendin och sven ingvars konserer med mamma Haha :P men jag vill inte räkna den som den första.
Den första var The Rasmus på liseberg 2003 :) och dom har varit mina favoriter sedan dess, men har inte sätt något mer av dom sedan då.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
eller nej vänta lite nu. Jag var på Westlife konsär 2001 på skandinavium hehe det hade jag nog förtränkt
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

Lisa Miskovski, i Göteborg. HAH! xD

Carola tror jag , som jag inte gillar längre, på storsjöyran fö några år sedan. Jag träffade senare henne backstage!
Sen har jag ju fn var på Min bror och hans kompis lilla "konsert" x'''D
Vi var på en båt och de tog ärligt över kareoke baren och kallade sig !VIP! x'D. (Nej de var inte nyktra x''D). De sjöng nog i typ 2 timmar tror jag.. Min bror sjunger faktiskt riktigt bra, kompisen sjunger något enormt mörkt men wtf. Det blev även pauser som:
- Men VAFAN SJÖNG DÅ DANIEL! (min bror) och
- BLABABLABLABLA, vafan är det här?
Det roliga var att alla vissa vilka de var sedan :P. Och dagen efter pekade folk och sa typ:
blbaliewbifow (etsländka:P)
och .Där är ju dom!
Lite OT kanske..^^ Men det var så sjukt roligt x''''D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Dir en grey, 7/8 2007 *rysa*
Helena

Har du ens tillåelse att ha bilden? Har du mejlat och fått ett "Ja" till det, vet du vem som fotat den? har du snott bilden? Förlåt att jag e negativ men iaf… :S
min första var på invigelsen av Göteborgs nya tunnel (ähm, vad den nu heter, hah göteborgare som inte vet vad den nyaste tunneln heter, så lyckat…) Då såg jag ju alla artister, en hel del… ^^ bl.a nanne grönvall , roger pontare , linda bengtzing å så! :P
Asta Kask, Sixten Redlös, Rolands gosskör plus 2 lokala band på en liten söt punkgala någonstans i Sverige för länge, länge länge sedan……
#13 Jaa den fanns på en sidda där det var fritt att ta
Jajusste! Jag kom på att när det var invigelse av nya tågstationen i gnesta var det som en liten konsert med Charlotte Perrelli och BEnjamin Wahlgren xD
Värd på Choklad iFokus

Oj oj oj… Tror det var nån Ebba Grön spelning på 80-talet…

#17 vet du om han ska hit igen ? jag vet inte vrf men robbie williams är ngt jag måste se live :O

Europe, var prisoners in paradise turnern. Eftersom plattan släpptes 1991 så var det väl antagligen 1991 eller 1992…

min Första konsert var nog någon på malmöfestivalen, nationalteatern eller nåt rockband eller så.
första stora konserten som jag betalade för var The Unholy Alliance i Malmö då In Flames, Lamb of God, Slayer och Children of Bodom spelade. tror det var ett band till. Riktigt häftigt var det. Har aldrig varit så törstig innan ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#18. Jag förstår dej :) nästa gång blir det längst fram vid kravallstaketet :D Vet inte när han kommer nästa gång..

Status quo gröna lund 1974 ;)

Linkin Park 25 maj i Globen med 2 av mina systrar :D

Första riktiga konsert och tro mig, det kommer ingen underbarare.
Marilyn Manson World Tour, Göteborg, Scandinavium, 17 december 2007

Paul McCartney, Ullevi, för ett par år sedan.

Min första riktiga konsert var HIM i sthlm 29aug. 2005 ;D
Bra som fasen! :)
Ska, tyvär, också på Tokio Hotel 3 april nu elr nrä de nu är :P
#1 Var också på MCR då, de var så jäävla underbart! :D
#2 hahha, ja vi som kom fram till att vi sett mimikry samtidigt i tranås! :P
min Första konsert mins jag inte riktigt.. kan ha varit runt 10 år nånting…
Sajtvärd på Iller.ifokus
1:a konserten…hmmmm det var Kal P Dal i Stadsparken i Trelleborg på 70-talet!

första konserten va gyllene tider på ullevi tror dt va 04 :)
Det var Iron maiden i Globen den 29/8 1992

Iron maiden va först
hm, min första. min första var nog marit bergman, på kalasturnen för några är sedan :D
Har inte varit på konsert. Men skulle ha gått på en i oktober förra året, blev inte så tyvärr. ;o Men jag vill se evanescence. :)
Europe - 1986

Om man inte räknar med den lokala festivalen där jag bl.a sett Dee Snider, Dia Psalma och lite annat (kan då inte säga vilka som var först) - eller spelningar med kompisars band, så var min första live konsert med Iron Maiden i globen för massa år sedan!

Hahah, min Första konsert var typ Eric Gadd med min mamma när jag var sex år gammal eller något sånt x) senaste var Nine Inch Nails, nästa blir The Cure.

green day i göteborg för 2 ½ år sen ca.. Glömmer den aldrig! <3 :D
Haha, A-Teens när jag var 7 år xD Var där med bästisen och våra mammor i Globen.

Tomas Ledin på Liseberg någon gång på 80-talet.

Min Första konsert var när mamma tog med mig till Gyllene tiders "återtåget" då va jag 8.

Kommer inte ihåg riktigt men kan ha varit ceasars palace någon gång på 90-talet. Är iaf första konserten jag kommer ihåg iom att vi skatade tillsammans innan. Rövsvett räknar jag inte som Första konsert.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

har inte varit på ngn riktig konsert med bere ett band. xD men var på storsjöyran 1-2aug och såg neverstore som är ett av mina favorit band. :D <3 fick autografer och kramar efteråt. ;D
Darin, kommer inte ihåg riktigt när.. men det borde ha varit för tre år sedan.
Min alldra första var nog Håkan Hellström på Liseberg, men de är ju varje år så. Hmm.. den men verkligen kan räkna som konsert var nog Good Charlotte i sthlm 2006!? om ja inte minns fel år nu.. :P Men NEVERSTORE som förband <33333
hmmm… var väl för typ 14 år sedan tror jag… När jag var typ 10.. Såg väl nåt äckligt band som typ Magnus Uggla eller nåt… Jag minns inte riktigt… Har ju blivit endel efter hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus

Första konserten jag var på De va Magnus uggla tror jag..Jag var kanske 7 år (inte säker)
Jag blev tvingad av mamma och mormor att följa med på en konsert på Liseberg med massa olika.. dedär "Lotta på Liseberg", där uppträdde bl.a Lotta Engberg då, Måns Zelmerlöw, mormors man i "Rytmgubbarna" m.m. Det var ungefär 1 år sen eller något.. kommer bara ihåg att jag var 14 år xD
Bad cash Quartet, markan Hässleholm, under året när jag var 17 stackars år. Kul upplevelse, fick singeln "Midnight prayer" signerad. wuuuu.
min Första konsert var paul mccartney med familjen på ullevi. x) var kanske hm, 8-9 år?

Hästpojken på Liseberg 15 maj i år 8D helt underbar upplevelse! fast de borde verkligen skippa bänkarna vid Taubescenen :(

hmm, backstreet boys 1995.
Min var Backstreet Boys för många, många år sedan. Tror jag var 13.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Min första stora konsert var med Kiss och Iron maiden var förband.
Detta var 79 - 80.

Den första konserten jag var på är Kent när de spelade på himmelstalund i Norrköping kommer inte ihåg året dock =S men det var i samband med att de släpte skivan Du & jag döden
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Har inte en anning vilka jag var på allra först. Mina föräldrar tog me mig som liten knodd på massa saker. Jag var en såndär bäbis med hörlursskydd
och även när jag var lite äldre.
Men första som jag var själv var Slipknot i sthlm.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Den första jag kommer ihåg var när Hardcore Superstar spelade i Västerås. Dem var mina absoluta favoriter och man var så där kär som man bara kan vara i sina idoler när man var 12 år :) Vi kom inte in på stället eftersom vi var alldeles för unga. Men trummisen och sångaren kom ut och pratade med oss och sedan fick vi sitta bredvid scen hela konserten. Gissa om jag var lycklig! 
Haha, min Första konsert var Darin när jag var typ 13år :P

Konsert och konsert…. Har sett Idol Kevin, Alice och Robin B sjunga varsin låt live xD Fick signerade skivor och allt :P

Judas Priest på Mynchenbryggeriet 00 tror jag att de va
Nå kommer inte ihåg , tror det var typ Takida på lk för några år sen ? :)
Min var Backstreet Boys för ett antal år sen ;P

jag har inte varit på någon konsert ännu men i sommar ska jag försöka fara på en med Deep Purple
Mopedburen dumbom
medarbetare på Motor & Humor
Här kommer en gammeltant och beblandar sig med er ungdommar.
Min Första konsert var 1968 med The Shanes och Tages 

Iron maiden, scandinavium :D

Min Första konsert var nog Pet Shop Boys i Globen för en massa år sen. Jag fick inte gå på konsert när jag var liten, så jag var väl 15-16 eller nåt när jag gick på min första.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Min Första konsert var när jag var tolv, och jag gick på Marit Bergman.

:))
Kommer ihåg att jag, när jag var liten, gick någon el-orgelkurs i Lerum och vi var på någon konsert vid ett tillfälle och såg någon som var duktiog på detta instrument. Detta var före 1977, eftersom vi flyttade ifrån Lerums kommun det året.
Den Första konsert jag var på, där jag själv aktivt bestämde att jag skulle gå, var dock i Gävle (bodde i Sandviken på den tiden) på ett ställe som heter Fenix. Bandet var The Ventures, det amerikanska instrumentalbandet som startade 1958 (första singel 1959) och som håller på än idag. Första singeln var för övrigt inte instrumental, i alla fall inte på båda sidorna.
Jag såg dem i alla fall 1989-03-31 och det är första och enda gången de spelat i Europa över huvud taget, så vitt jag vet. Jo, de åkte ju runt och spelade på flera olika platser förstås, en lite turné alltså. Tror de höll sig nästan helt i Sverige och lite i Danmark och eventuellt också Norge. De var väl mer eller mindre ditdragna av VSFC (The Ventures Scandinavian Fan Club i Malung).

Min första riktiga konsert var Monsters of Rock med Motörhead, Manowar å Dio 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Jag var på min Första konsert i Stockholm när jag var 10 år (dvs ca 10 år sen) och som bestog av Magnus Uggla och Marcoolio :P
Hm.. Minns inte den första kanske. Men en av de första vet jag var In flames på pdol för många, många år sen. Och då tyckte jag det var mäktigt :) Sen har jag sett dom fler gånger, och deras konserter är alltid bra. Fast det är ju bara på festivaler.
Första konserten utanför festivaler var Sonata Arctica :) wonderful ^^
#73 jaså? Kul att hitta folk som bor lite närmare också :P

Det var längesedan, 1967. Det var på Liseberg, och det var självaste Jimi Hendrix!
Jag visste knappt vem han var då, men glömmer aldrig när jag hörde "Hey Joe" där på Liseberg…

#76 Kult!! 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Ska man ta den allra första man såg överhuvudtaget tror jag det var när man gick i grudndskolan 76 med Uppwhitepepole.