Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 2311 ggr
johan
0

Gratis musik lagligt

Vilka tjänster använder ni för att lyssna på musik gratis utan att ladda ned olagligt?

Jag använder Spotify och Last.FM väldigt flitigt. Spotify har extremt stor potential om utbudet blir ännu bättre. Det är redan bra, men kan bli bättre.

Om det nu bara kunde komma en mobil version också vore lyckan total.

Mvh // Johan

Jenahbella
0

Last FM brukar ja använda :) spotify vet ja inte va de e men kanske ska ta reda på de nu då :D

annars lyssnar ja på radion :) hur gratis de nu e.. de betalar man u tvlicens för.. å den ska ju bli dyrare med :/

johan
0

Spotify är lite som Last.FM, men med skillnaden att du själv bestämmer vilken låt som ska spelas. Du kan inte ladda ned musiken, men du kan streama den. 

Du kan enkelt göra spellistor och en rolig detalj är att du kan dela spellistor med andra. Man skulle t ex kunna göra en Musik iFokus-spellista där alla kan bidra med sina favoritlåtar till spellistan.

Mvh // Johan

Jenahbella
0

#2 okej :)

åh de ska jag kolla upp genast! :)

Luminor
0

ok va bra att du gör det

Niklas
0

Jag kör Spotify hela dagarna när jag jobbar. Synd att AC/DC och Beatles inte finns med. Annars har jag inte saknat något.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Jenahbella
0

nu e har jag med en spotify tack vare niklas :)
verkar va en jättebra sida! och lätt att använda!

åh paris hiton fanns ju med! vad mer kan jag önska ;)

Telefonkontakt
0

jag tar inte ner musik lagligt.

jag antar att man inte får disskutera olagligt nedtagande av musik här?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
Jenahbella
0

#7 ne vi bestämde precis att vi tar avstånd från det här, det är ju trots allt olagligt! ska skriva in de i skrivreglerna! :)

Niklas
0

#7: Vill du ha en inbjudan till Spotify så att du kan lyssna lagligt?

Vänliga hälsningar

Niklas

Anna
0

Jag lyssnar mest på Youtube faktiskt, nu är funktionen "watch in high quality" finns förbättras även ljudet avsevärt. Och på youtube finns allt!

Men har även ca 100 olika album på datorn som jag lyssnar på, hur jag fått ner dem behöver vi väl inte nämna då kanske :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

tantan
0

kör också spotify, och är grymt nöjd!

dom har något stort på gång redan, och om dom lyckas signa lite fler stora bolag med stora artister (AC/DC, Beatles mm) så tror jag att det kan bli hur stort som helst

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Jenahbella
0

#12 håller med :)
blev förvånad över hur många låtar och band man hade att välja mellan! :)

fotokrafs
0

Å, spotify skulle man vilja testa. Jag kör bara lagligt. Hade för länge sedan Pandora men nu har jag Last.fm, som jag inte alls tycker är lika smidigt. Har kanske inte orkat fatta hur det funkar.

Jenahbella
0

#14 spotify är över mina förväntningar iaf, tyvärr har inte jag några inbjudningar!:(

Niklas
0

#14: Om du skickar en e-postadress i ett meddelande till mig får du en inbjudan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Jenahbella
0

*putt*

Liss
0

Tack fnuh:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jenahbella
0

#18 allt för dej sötiz! :P hahaha :D

kjersti
1

Lyssnar inte så mycket men skulle gärna vilja lyssna lagligt…Glad

Camomilla
0

Hur mycket kostar Spotify? låter som ett väldigt enkelt och trevligt sätt att lyssna på musik på :)

tantan
0

spotify kan man få antingen gratis (med en liten reklamsnutt då och då) eller betala 99kr/månad och slippa reklamen. Du måste dock ha en inbjudan för att kunna få det grais..prata med Niklas, han kanske har nån överFlört

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Niklas
0

#21: Jag tror att jag har någon inbjudan kvar. Skicka ett meddelande med din mailadress så skickar jag en.

Vänliga hälsningar

Niklas

Camomilla
0

#23 Ok tack så mycket :)

mattssonnr1
0

#23 har du möjligtvis nån inbjudan kvar?? isf e jag intresserad

Mopedburen dumbom Tungan ute

medarbetare på Motor & Humor

Niklas
0

Jag tror det. Skicka mig ett meddelande med din e-postadress.

mattssonnr1
0

#26 Tack :D Du har pm!

Mopedburen dumbom Tungan ute

medarbetare på Motor & Humor

popp_corn
0

jag har precis blivit fan av sajten Ubetoo.com , just nu mest osignad musik, men artisten får betalt när jag lyssnar utan att det kostar något å man kan hitta lite guldkorn

http://www.ubetoo.com/TopSongs.taf?_SongId=11695

NathaliiieA
0

mina kompisar säger att det blev olaglit nu typ i april att ladda ner musik, men det har ju varit olagligt i flera år… lr har jag fel??

Aviendha
0

#29 Olagligt har det väl vart, skillnaden med IPRED (som kom nu i april) är kort och gott att de lättare kan komma åt den som fildelar och åtala dig för det.

NathaliiieA
0

men i någon nyhetsrapport så sa dom att dom inte ska försöka sätta dit varenda tonåring som laddar ner lite musik, utan dom tar ju dem som är riktigt stora fildelare

Aviendha
0

#31 Ja, de är ju ute efter de största fiskarna, de är ju där de förlorar mest pengar.

NathaliiieA
0

Men, jag har typ 3000 låtar :P .. ja jag laddar ner… nästan alla gör det.. tror du att jag kan åka dit för det?, asså jag skickar inte musik till andra jag bara laddar ner från lime wire och (delar inte med mejj) om du fattar :P

Aviendha
0

#33 De kommer inte/kan inte ta dig för det du gjorde innan IPRED gick igenom, lagen gäller inte retroaktivt. Huruvida du kommer åka dit när du bara laddar från limewire eller inte vet jag inte. Jag är inte insatt i hur det fungerar och laddar inte själv av den enkla anledningen att det är olagligt.

Bara för att det finns folk som rånar banker så behöver det inte betyda att det är ok att jag gör det, eller hur? ;)

NathaliiieA
0

haha nä :P

Anna
0

Nu kör jag Spotify sedan nyår ungefär, helt sjukt bra tjänst! Nästan allt jag vill lyssna på finns där.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Liss
0

Har spotify

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Paulines
0

Jag kör spotify hela tiden, love it. Synd att inte The beatles finns med bara  :/ =)

mariva
0

Tack vare min son har jag också Spotify nu! Glad

# 38 Va, finns inte Beatles?

Paulines
0

#39 nääää :/, ingenstans på spotify. Bara Pauls egna skivor men inte the beatles skivorna..

Abico
0

Jag skulle gärna lyssna via Spotify, tyvärr verkar det vara ont om inbjudningar numer?

Annars spelar jag mycket i youtube, där finns ju allt. Samt de skivor jag redan har på datorn.

Hanna 

MrsCullen
0

jag vill ha spotify,men jag pallar inte betala det,eller får nog inte för mina föräldrar ändå. Nån som kan bjuda in mig typ? :)