Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 537 ggr
emsems
0

nina simone, någon?

Ingen som är inne på Nina Simone?

felidae
0

En dam som førtjænar lyssning, helt klart.

Tumulus
0

Nina Simone var en gudinna i mina ögon! Hon var både smart, politisk, kärleksfull/passionerad och helande. Hennes mörka röst gör mig redo för en ny dag, varje gång jag lyssnar på hennes låtar… Fast nu är jag fast i ett annat land och har tyvärr inte mina skivor här, vilket är sorgset. Men ja, Nina Simone, en av mina största förebilder.

Vad tycker du? Har du hört hennes allra tidigaste verk? försöker få tag i dem, hennes upplästa dikter och prosa, men hittar dem inte. Personalen i skibutikerna vet inte heller. I alla fall dem jag har frågat. Tips?

mariva
0

Tack för påminnelsen! Längesedan jag lyssnade på henne.

Har en gammal LP som heter "Ne me quitte pas" med henne. Spelar den nu, mitt i natten. Låten "The way I love you" är underbar!

Luminor
0

hon är jätte bra

Tumulus
0

Hmmm, ska kolla upp det albumet, men jag tror jag hört "tha way I love you". Mysigt att lyssna på natten, så härligt!

Luminor
0

ja jag vet det är  jätte bra

Tumulus
0

Så, några tips om vart man kan få tag i hennes tidigare verk?

mariva
0

Puttar upp den här tråden lite.

Har ni tillgång till Spotify så finns det mängder av låtar med Nina Simone att lyssna på! Glad

emsems
0

Oj vad jag glömt denna tråd, såg den bara på min inläggslista.
De tidigare dikterna m.m har jag inte. Allt med henne tycker jag är ltie svårt att få tag i, men tro det eller ej så kan man hitta mycket bra på youtube. Såg någon intervju häromdagen.
Mina favoritlåtar är Gin House Blues och Love Me or Leave Me. Jo, och Aint got no, I got life.
Perfekt musik till allt alltså, städa, fest, middag, frukost.