Musik iFokus

Musik

Etikettsenaste-nytt
Läst 1010 ggr
lisette
2009-07-05 22:53
0

MJ's begravning?

tydligen ska michael jackson begravas på tisdag och svenska kanaler tänker inte sända detta.

jag undrar om någon vet vilka som kommer att sända begravningen?

ylvaah
2009-07-06 00:47
0

Jag hörde nåt om att det skulle sändas via nätet också? Men jag är inte säker.

lisette
2009-07-06 11:42
0

ja jag misstänker att det borde göra det. frågan är var och när?

lisette
2009-07-06 12:14
0

lägger denna här. kanske dyker det upp en länk på sidan?

kl 10 LA tid (tror det är 9 timmar  efter oss) ska det börja

medde
2009-07-06 12:50
0

#3 Tack för länken. ska genast titta på den.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ylvaah
2009-07-07 00:06
0

TV4 ska visa minnesceremonin kl 19.00 på TV4 Plus och tar sen över till TV4 kl 19.28. Aftonbladet ska också visa det på nätet.

lisette
2009-07-07 12:06
0

TV4 Plus 19:00 Minnesstund för Michael Jackson
Minnesstund för Michael Jackson

TV4 direktständer minnesstunden för Michael Jackson från Staples Center i Los Angeles. Under direktsändningen kommer TV4:s Ronny Svensson samt författaren och populärkulturexperten Fredrik Strage att finnas på plats i studion för reflektioner och kommentarer.

Fredrik Strage, som i sin kritikerrosade bok Fans bland annat skriver om hängivna Michael Jackson-beundrare, summerar förväntningarna:

- Det blir inte en lugn minnesstund, mer ett spektakel. Han kommer att ligga på samma scen där han repeterade sin comeback två dagar innan han dog. Jag tror det kommer att bli en show, säger Fredrik Strage.
TV4 19:28
Minnesstund för Michael Jackson

Ceremonin fortsätter i TV4 direkt efter TV4 Nyheterna.
TV4 20:00
Michael Jackson - The Dangerous tour

Amerikansk konsertfilm från 1992. Under världsturnén Dangerous tour var ett av stoppen Bukarest, Rumänien. Konserten bjuder på några av hans största hits som Smooth criminal, Thriller, Billie Jean och Man in the mirror.

TV4 20:00
Michael Jackson - The Dangerous tour

Konsertfilmen fortsätter efter TV4 Nyheterna, TV4 Sporten, TV4 Vädret och Lokalt väder.

TV4 23:10
Michael Jackson - Not for sale

Brittisk dokumentär från 2009. Michael Jackson anses vara den stjärna som sålt flest skivor i världen. Trots det brottades superstjärnan med ekonomiska problem under de sista åren av sitt liv. Michael Jackson - Not for sale handlar om de ekonomiska upp- och nedgångar som till slut kulminerade i en planerad auktion av Jacksons mest värdefulla föremål.

RacerDonnans
2009-07-07 13:58
0

Min sjuåriga tös har följt detta och har bättre koll än jag. Hon har tjatat varje dag i flera dagar att på tisdag skall hon se på tv från 14.00 eller vad det var till midnatt, så det så.
Hennes mamma har sagt att hon skall få se endast delar av detta, så det så Flört. Det blir väl lite familjestund framför tv:n så får vi se hur länge hon orkar. Hon kan ju få skylla på mig till sina kompisar, att hon inte fick se allt.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Hickory
2009-07-07 21:35
0

med risk för att framstå som kall, ego och allmänt ohyffsad skriver jag detta…=)

världen stannar inte för att en musiker gått ur tiden. människor dör dagligen, unga som gamla under väldigt tragiska och makabra omständigheter…tänk barnen i u- länderna eller på barnhem. jag tycker att MJ:s död fått osannolika proportioner. han behandlas som ett helgon eller gud….

allt är människodyrkan bara och det tycker jag är olustigt. det är olustigt att musik och underhårllning har sådan makt över folk som det har.

det finns egentligen inget att säga om MJ. det va en kille som arbetade inom underhållningsindustrin och tjänade en REJÄL hacka. pågrund av sin livsstil gick han en för tidig död till mötes. vila i frid?

vi kan ta lärdom av MJs liv och fråga oss själva om det är en sådan här värld vi vill leva i, där musik, makt, pengar osv betyder allt?

Pysslan
2009-07-08 03:09
0

R.I.P. Michael Jackson

Nu är du på en bättre plats där lögner, påhopp och glåpord inte längre kommer åt dig. Kvällens minnesceremoni har med all önskvärd tydlighet visat hur otroligt älskad du var av de människor som fick komma dig nära.

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

lisette
2009-07-08 14:43
0

fast det är sant som kommentatorerna sa. han hade nog behövt höra alla hyllningar av sina vänner när han levde.

medde
2009-07-08 14:52
0

#10 Så sant, då kanske inte detta behövt hända!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

mariva
2009-07-09 00:08
0

Ja det är för sorgligt att han skulle behöva dö för att man skulle få höra allt bra han gjort.

SimsBrooke
2009-07-09 02:22
0

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke