Hur många CD-skivor äger du?
Precis som rubriken säger så undrar vi då hur många CD-skivor som du äger?
Och vilken var den senaste skivan som du köpte?
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
en! med ed alleyne johnson :)

Jag äger på ett ungefär 120 CD-skivor (har inte räknat dem på ett tag)
och den senaste jag köpte var "The Birthday Massacre - Walking With Strangers"
#2 oj :D

Orkar inte räkna hur många jag har. Men en som jag köpt alldeles själv för mina egna pengar är Gorillaz, deras platta Demon Days. ;D

Orkar inte räkna, men det är några hundra. Den senaste jag köpte var "Storm" med Fejd.

Ingen mer här som köper CD-skivor ? 

Jag har helt slutat köpa cd-skivor. Kommer inte ihåg vilken den senaste var, det var så länge sen. Har väl en ca:70 stycken.

Haha… ser ut som att vi är lite dåliga på att köpa skivor här inne ;) själv ska jag nog köpa mig Brandy´s senaste "Human" när lönen kommer =)
Blir nummer 118 i samlingen (har nu kontroll räknat) 

Har endast ca 30 CD-skivor kvar. Samlar numera helt uteslutande på LP-formatet. De flesta jag känner som har skivsamling som hobby kör på samma grej. Annars kan man ju lika gärna göra som kidsen och ladda ner :)
Senaste plattan jag köpte var singeln RATS med gruppen SUBHUMANS. Bra skit!

Köper aldrig CD-skivor längre, bojkotta dessa giriga skivbolag ..! 
Men senaste LPn jag köpte var nog The River med Springsteen, fantastisk platta :)

Ja det är något speciellt med LP =) själv har jag inga (!?) men morsan har i drivor….kanske borde kika igenom dem en dag… 

0? 
Nejmen jag har säkert någon gammal Backstreet boys skiva som är runt 9 år gammal. Hemska musikminnen. ;)
// Lisa, medarbetare på Twilight

ca 7? xD jag har mer, men det är bara massa skit ;) .
senaste jag köpte var Johan Palm - My Antidote :).

Några hundra… Men jag har ju inte köpt alla…

Idag kom Thåströms album Kärlek är för dom i min brevlåda! 
#16 härligt! :D
orkar inte räkna skivorna
den senaste som jag köpte var i höstas på en marknad och det var Eddie Meduza - dragspelsrock eller vad den nu hette

Jag har väl ca. 20 och den senaste jag köpte vet jag inte.. det var år sen jag köpte en skiva. Man har ju Spotify! 

Kors! jag känner mig som en minoritet som tycker om att ha skivor ^^
Fast det är klart, det är ganska händigt att ha spotify… ;D

Spotify är fantastiskt! Men jag vill ha skivor också, för de är bra att lyssna på i bilen, och hemma när man inte vill ha datorn på. 
Står väl ca 100-200 skivor i skivstället. Jag har ärlig talat dålig koll.
Senaste gången jag räknade så trodde jag att jag hade ca 40-50 men hade ca 110 och det är många fler nu.
Senast köpta skivan bör vara någon skiva av Nick Cave & The bad seeds.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Idag var jag på Bohus fästning där det är Kungahälla Medeltidsdagar. Köpte CD´n Grymmare med Galtagaldr, efter att ha sett dem uppträda.

Köpte Marilyn Manson - Lest We Forget för det trevliga priset 99kr i förra veckan =) Så min skivsamling växer sakta men säkert.

Jaa, några hundra men av dem är alla utom två köpta före 2008 och två 2008, ingen i år. Känner inget behov av att äga skivan själv längre utan lyssnar på radio, tv, internet……..
Den sista som köptes var EMD vid en konsert där tjejerna fick den signerad. Tror inte vi kommer köpa skivor förutom just vid dessa tillfällen framöver samt möjligen någon sentimental historia från något reaställ.
Vi har också en rejäl samling LPskivor då både jag och min man hade varsin och hans "något"
större då han varit DJ som ung.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Det vet jag inte faktiskt :S
Jag har en egen skiva med Crusified Barbara, som jag fick på min födelsedag, i mitt rum, sen har jag inga fler skivor förutom typ Hits for Kids 3 eller något, haha ^^
Men i vardagsrummet har vi en del skivor med massa konstiga artister jag aldrig hört talas om.
Jag tror inte att jag köpt någon annan egen skiva förutom den där Hits for Kids-skivan när jag var typ 9, bara för att Blame it on the Boogie med Jackson 5 var med på den ;)