Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 4777 ggr
Cydonia
0

Musikgenre

Vilken musikgenre lyssnar du mest på?

Alex
0

Det mesta inom rock.. Allt från rock n' roll till thrash metal i stort sett. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loa-bg
0

Indierock :P

bubbelbubbel
0

oj…
synthpop, metal, poprock……

Benjy
0

heh ja ni….

rock
pop
countrey
80tal
rnb & hiphop i viss mån
pock (pop/rock)
punk
hårdrock
schlager

…. ska jag fortsätta? :P

Madde
0

Just nu lyssnar jag mest på Radion.

Men annars gillar jag det mesta. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

E_hjo
0

Lite allt möjligt! (trodde jag aldrig skulle säga så)
hihihi =D

Digitalis
0

Allt som kan benämnas rock, från poprock och rock'n'roll till thrash och black metal!

//frida

domiino
0

hår metal, pudel metal, sleaze o glam. en o anna nu metal slinker in ibland

Flisa
0

8# skulle det verkligen inte vara "hård metal"?? Räcka ut tungan

marilyn manson, nine inch nails, slipknot och sånt, samt äkta punk ;)

Murre_Uddiz
0

haha, hårmetall :D
MCR, slipknot lite, korn m m ;) liite olika musiikstiilaar xD

Murre_Uddiz
0

Men inte pop, hiphop, R&B *hatahatathata* o sånt för fem öre ;)

Alex
0

#9 & #9 Jag tror att det ska stå hår. :) Med tanke på att det även är pudel, sleaze och glam, och det går ju i lite samma stil sådär.. Men metal vet jag inte om jag skulle kalla det, men det är jag. :)

Domiino, du får gärna protestera om jag har fel. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Flisa
0

haha okej :P sorry.

Cydonia
0

Själv lyssnar jag mest på alternative rock och folk.

[jenkass]
0

# 11 håller med dig!!!

själv lyssnar jag på rock n' roll, rock å metal…

emoflickan
0

emo, ska, punk, hardcore

bubbelbubbel
0

..men vad är egentligen emo ? jag måste ha missat det totalt…

[slo]
0

Hmm… Jag har väldigt svårt att dela in musik i genres… Men mest är det väl rock, metal, trance. Det mesta som inte spelas på radion :p

precis
0

Jag är också emot alla sjuka namn på olika typer av musik. Allt är ju musik och svängningar i luften som gör att dina trumhinnor får njuta.

Emo är väl generation 3 efter band som Joy Division, Sisters of Mercy, Cure… alltså posörer t.ex. som My Chemical Romance (och deras fans kallas fashion core, sjukt, men egentligen är det rätt smart av bolagen att putsa upp en gammal trend, polera musiken så den blir barnvänlig, paketera det och tjäna massa pengar, för att kidsen vill dels vara individuella o visa sin personlighet och dels för att man vill ju gärna tillhöra en grupp eller klan också)

emoflickan
0

emo = emotional…lite hardcorekids som ville ha det lite softare. emo är bara en mjukare variant av hardcore i min mening iaf.

emoflickan
0

och My Chemical romance passar ju inte direkt in under emo heller, inte ur min synvinkel iaf. hysterin att kalla alla nya band för emo är bara löjligt.

precis
0

#20 nej, tror knappast det är några fans som vill ha det mesigare. Man vill väl alltid ha ut mer kreativitet och känsla och inlevelse från artisterna?
Det är skivbolagsdirektörerna som mjukar till det för att få en större, bredare kundgrupp…

Murre_Uddiz
0

#21 weey! Nej fy f*n inte spelar dom emo!!! som vissa säger *blir galen*

emoflickan
0

Jag använde inte ordet mesigare, softare. och emo är hardcore, fast lugnare, inte så mkt mer med det. Du är alldeles för inne på vad skivindustrin är ute efter, det är väl vad banden spelar som betyder något. Jag älskar hardcore..men ibland vill jag lyssna på ngt lugnare, då väljer jag ett emoband. Eller kalla det vad du vill föresten, genrer som genrer, screamo, emocore, kärt barn har många namn :)

precis
0

#24 ;) är inte orden mesigare och softare synonymer? ;) rock on, hehe

emoflickan
0

haha. jag skulle inte vilja kalla mesig och soft för synonym pft :)

sweet_candy_
0

metal<3

Jennifer
0

Jag lyssnar på det mesta som tilltalar mig oavsett genre, men kan väl utesluta opera, dansband, country och "topplistemusik". Med topplistemusik menar jag det som spelas på radio och som för mig bara är intetsägande skrammel (i 9 fall av 10).

Maja
0

R&B och Hip Hop!! ;)

[mjuue]
0

Pop, trance, dance, techno och hiphop:)

Godisnalle_
0

Dance/Trance<33

ALLT där man slipper kråkor som inte kan sjunga…

Alex
0

#17 Emo är förkortning för emotional hardcore. Saosin och UnderOath är två exempel på emoband..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

#26, om du inte vill kalla det synonym, vad kallar du det då ?

Flisa
0

21# gaah, håller med. jag menar, hur emo är mcr och p!atd? bara undrar -_-''

Hennum
0

älskade, älskade metal… det är det jag lyssnar på i nästan alla former. det finns inget bättre.
men ibland smyger det in lite punk, reggae, indiepop och trance.
fast i slutändan är de ju metal som har min eviga kärlek. :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Diana61
0

Det mästa men inte opera, jazz,disco, Rapp, Hip Hop…

Band jag gillar och lyssnar på är allt från Beatles till Marillion.

Då finns det band som Deep Purple, Nazareth, Queen, Sweet, Smokie, Led Zepelin, Black Sabbath, Ozzy, Rainbow, Yngwie Malmsteen, Thunder, Queensryche, Pink Floyd, MSG, UFO, Van Halen, Aerosmith, ELO, Uriah Heep, Supertramp, Thin Lizzy, Whitesnake, T-Rex, Alice Cooper, Def Leppard, Bon Jovi, Europe, Nightwish, Iron maiden, Motley Crue, Kingdom Come, Judas Priest, Scorpions och mycket mer……..

Men just nu lyssnar jag mest på Marillion och Pink Floyd.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kaj
0

Den första hårdrocken (60 och 70 tal)
Punk går alltid hem också. Då gärna den tidiga punken. Men jag gillar även den utveckling som punken tog i USA på 90-talet med Nirvana, GreenDay, Offspring osv.

domiino
0

#9 och #12 - förlåt! har helt totalt glömt av att jag skrivit här inne! Generad gaah o jag som verkligen lever för musiken (men har ett otroligt dåligt minne) glömde av denna sajt..förlåt. och nu till svaret. Det ska stå hår (inte hård) metal, andledningen till detta är för att när jag säger hårD metal till oflk har dom en tendens att ta upp nu-Metal (slipknot bla) och blir välldigt förtjusta o ska visa mig en massa låtar med killar som har otroligt on i magen och kände att de var tvugna att spela in det på en skiva o sälja (inget ont om någon nu, ta inte illa upp). Därför säger jag numera håR-metal eftersom mina idoler/de enda jag lyssnar på har (nästan alla) en sak gemesamt: STORT hår (pudelfriss), därav hår-metal =)

Murre_Uddiz
0

Baaallt XD

varulven
0

metal/hårdrock/rock :)

linnrisedal
0

R&B, 60/70/80 tal

Forzafurioso
0

Proggressivmetal, Neoklssiskmetal, Hårdrock, Blues och klassisk musik…

binx
0

Varierar något lite mycket skulle jag vilja påstå..

men det som spelas mest är väl: britpop,postrock,klassiskt,en del indie,house/trance osv osv.

är dålig på genres faktiskt haha Rynkar på näsan

Changrila
0

Mest goth men även en hel del gammal rock, pop och en hel del som jag inte vet riktigt vad det räknas som.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Tindrar
0

Typ Regina Spektor, The killers, Bloc part, Håkan Hellström mf. Har ingen bestämd genre direkt om man säger så:P

Callisto
0

Allra mest klassisk rock'n'roll, men allt som tilltalar mig..

niffen
0

Allt/det mesta inom rock, 60-, 70-, 80-tal och enstaka artister/grupper från andra sorters musik!

Clariiz
0

Olika rockband med lite olika stil på rock :)
Paramore, This Providence, Escape The Fait, New Found Glory, Sunny Day Real Estate, Jimmy Eat World, Kent, Panic at the disco, We Are The Ocean, mfl. Massor med "småband".

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com