Hur tänker en del?
Som jag har skrivit i en annan tråd här så var jag och min sambo på Maiden i stockholm och det var helt otroligt!
Men det är inte Maiden jag vill prata om i den här tråden. Utan (som jag också skrev i den andra tråden) så var det en massa ungar längst fram (om man nu kan kalle dem för ungar men de var i alla fall några år yngre än mig) och även några äldre som höll på att trycka på åt alla håll och kanter bara för att jävlas. Alla kastades fram och tillbaka och flera stycken var tvugna att lyftas över stängslet långt innan förbanden ens hade börjat!
Det var en del som satte krokben för folk och drog i ryggen för att fälle ner dem på marken, det är ju livsfarligt, man kan mycket väl bli nertrampad i en sån massa. Min sambo och två till höll på att fällas rakt bakåt av några idioter som stod och tävlade mot varandra vem som kunde trycka hårdast. Hur f*n är man funtad då? När man går på konsert är man ju där för att lyssna på musiken och visa bandet att man tycker om dem, inte för att bli nertrampad av idioter utan IQ!
Är det någon mer här inne somhar varit med om samma sak? Eller det kanske till och emd finns någon som har varit en av dem som trycker på bara för att jävlas?
Vad tycker ni alla om de här människorna? Är det helt okej att göra så eller kan man klara sig utan dem på konserter?
(Nu menar inte jag att de inte ska vara något tryck alls, för det förstår jag ju att det blir men att hålla på och pressa ner och fälla folk bara för sitt höga nöjes skull tycker jag INTE är okej!)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
tycker att de hör hemma på en punkspelning ärligt talat. då är det kul när det är en moshpit men på nåt vänster är de i en moshpit trevligare och hjälper alla upp när någon ramlar till skillnad ifrån de som förstör på såna där stora konserter..
va på winnerbäck både 05 och 06 och då fanns det flera stora killgäng som var ganska onyktra och ville ha så stor plats som möjligt, för att slippa dem så fick man stå längst fram eller ute på kanterna, sen när man stog längst fram så fans det ju de ivriga tjejerna som var tre eller fyra stycker som skulle hålla varandra i handen och knö fram som bara den, ingen respekt överhuvudtaget.
men det som jag tycker är värst när man är på en konsert utomhus är när folk ska röka, det står mitt i folkmängden och plockar upp sina cigaretter, en gång visade det sig att det var en tjej som var allergisk som bad folk att säga åt de som rökte att släcka cigaretterna eller gå ut mot kanterna där det är färre folk men de totalvägrade.
sen är det trist när man hittat sin perfekta plats och man tänker att man inte ska stå och trycka personen framför i ryggen utan lämnar ett litetlitet mellanrum då är det självklart nån jättelång person som ser luckan och knör sig in så att man inte ser ett skit..
om jag ska vara ärlig så föredrar jag små punkspelningar där folk har respekt för en, speciellt då man håller i en kamera(fotograf åt några punkband) de flyttar snällt på sig om man vill ta en bild och som tack flyttar jag mig ju sen och lämnar tillbaka platsen. de som bildar en moshpit håller sig undan ifrån de som inte vill vara med och ber oftast om ursäkt om man råkar få en knuff ändå. helt galet att den respekten inte finns på en konsert som maiden!

Men gud! Lite omogna, va?

Jag har aldrig riktigt gillat att gå på konsert, i alla fall inte om det är stora band som drar mycket folk. För då är det ofta så att de trycker på en framåt eller som #2 säger, att man har hittat precis så att man kan se också kommer det en jättelång person och ställer sig precis framför en.
Jag har varit på Storsjöyran cirka fyra år i rad för att pappa jobbat där, och förra året skulle jag försöka se Sahara Hotnights, men jag ville verkligen inte gå in i mitten som mina kompisar ville. När jag ändå stod där så kunde jag inte se någonting, jag svettades och folk tryckte från alla håll och kanter.
Speciellt när folk har druckigt och går på konsert så tycker jag att det kan vara lite läskigt, jag menar, jag var fjorton år och var där med mig tolvåriga kompis liksom.. Det är inte så roligt att råka ut för ett killgäng på, säg, tjugo år som drukit massa och inte vet vad de håller på med.. Nej, fy för festival säger jag..

Var med om detta fenomen på metaltown förrförra året, tyvärr så finns det alltid folk som uppvisar någon form av omoget beteende som du beskrev. I bästa fall gör säkerhetsvakterna något åt saken när det går överstyr, men de kommer inte alltid fram. När det dyker upp sådana puckon brukar jag och min kompis alltid dra oss en bit därifrån eller byta position helt i publikhavet…
Ja, men det är ju så tråkigt att det är så… ska man inte kunna gå och se sitt favoritband live utan att bli titalmosad på grund av alla idioter som finns. Det är respektlöst och farligt tycker jag!
Och som sagt var, själklart blir det tryck på en konsert men att bara jävlas och tävla om vem som kan trycka ner flest till marken eller mest åt sidan är ju bara totalt idiotiskt.
Om det är som #2 säger kan jag väl tycka att det är okej. Om de har respekt för de som vill hålla sig utanför och som är där för att lyssna på musiken.
Jag tycker det är helt idiotiskt hur man kan göra så.. de som håller på så skulle man klappa till.
Jag har inte varit med om det du beskriver i #0, men när jag var på en Darin signering en gång blev alla helt hysteriska när själva signeringen började (han sjöng typ tre låtar innan.) och sprang dit som om det gällde livet.. :S
#6 Ja, jag fattar inte… en del saknar helt enkelt vanligt folkvett… helt IQ-befriade..
Det är helt sjukt hur folk kan vara så IQ fria ibland.
När jag går på konsert brukar jag stå precis utan för "klungan" (där allt sånt händer och där är allt folk som lämnade sin hjärna hemma´). Du ser oftast mycket bättre och det är inte alls lika trångt plus att du slipper allt kunffande och sånt ^^,
Finns sådana idioter överallt. Alla metal-, och ebmkonserter jag varit på har sett ut så. Jag förstår heller inte, det tar bort glädjen att gå dit och se bandet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

när jag var på Lordikonsert blev jag armbågad och började blöda näsblod ;S
jag är 13 :) <3
Det är förj*vligt hur egoistiska folk är. Det är absolut inte acceptablet att hålla på sådär. Jag har själv varit med om det. Var på konsert för ca ett år sedan och där betedde de sig som idioter rent ut sagt. Jag har klaustrofobi och när dom tryckte och puttade på mig fick ja ingen luft som resulterade i att jag svimmade så pojkvännen var fort fram och fick upp mig från golvet. Men inte ens när jag svimmade brydde sig folk. De ville inte ens flytta på sig när min kille försökte få mig därifrån. Så det slutade med att han var tvungen att ta till knytnäven mot en person som vägrade flytta på sig. Först då reagerade den idioten. Jag kommer aldrig mer köa i timmar för att stå längst fram, det är inte värt det. Var rädda om er pojkar och flickor!
/Moonchild89 👻