Bästa Trummisen?
Vilken trummis tycker du är den bästa du hört?
Mina favtriter är:
Mike Portnoy - Dream Theatre
Mike Terrana - Rage
Eric Carr - Kiss
Eric Singer - Kiss
Felix Bohnke - Edguy
M fl

Hmm…brukar inte tänka så mycket på vem som spelar trummor i banden.
Men jag tycker att Matt Tong i Bloc Party är riktigt duktig
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Kanske är mer jag som spelar trummor som brukar tänka på sånt:p

Ian Paice
Cozy Powell
Vinnie Paul

Dom är iufs oxå rätt bra!
Dave Grohl. Var trummis i Nirvana och spelar även på Queens of the Stone Ages album 'Songs for the deaf'.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nicko Mcbrain! Han ligger helt klart ohotad på första platsen. Han är kung! Inte nog med att han är en helt otroligt skicklig trummis, han verkar dessutom vara världens roligaste människa! :P Helt sanslös!
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Nicko är bra! Det ända tråkiga är ju att man inte märker av hans trumspel något nämnvärt, han drar inte långa solon eller visar sin tecknik utan kör samma grej o det är låtarna…

Jag gillar Eric Singer och Ian Paice, vet inte hur bra dem är tekniskt sett? Men dem har något speciellt jag gillar :) Dessutom sjuner Eric Singer riktigt bra!

Eric Singer är mycket bra tekniskt sett, han har spelat med rätt många olika band som har olika musikstilar osv.

Jo, jag vet att han har spelat med många olika band, men man behöver ju inte vara duktig för det?! :) Eller jo duktig måste man ju vara om man har spelat med så många bra band som han har spelat med. Men det måste ju vara som med sångare, man kan ju vara riktigt duktig och passa i många olika band. Men man behöver ju inte vara bästa sångare/trummis tekniskt sett ändå. Förstår du hur jag menar? Har aldrig spelat trummor eller har så mycket erfarenhet av det, så jag vet inte när en trummis är bra tekniskt sett ;)

hehe ja jag förstår vad du menar:p
Men ja han är riktigt bra tekniskt sett oxå. visst han får väl inte alltid chansen att visa det i låtar osv, eftersom att han intehar något eget band så måste han ju bara spela andra bands låtar. Men har hört några solon med honom, och sett trumvideor osv, sen har han spelat med mitt största favoritband Kiss några år så har hört en hel del med honom bara där:D

Men ESP (Eric Singer Project) då? Är inte det hans eget band? Eller är jag helt ute och cyklar? :p Men då vet jag att han är duktig tekniskt sett också :)

hehe, hade faktiskt glömt ESP:p
Ja men där visar han inte heller allt han har, Det bästa jag sett är när han spelat i kiss, är iufs det mästa ja sett av honom men iaf, Han har en jävla härlig trumstil oxå. Ne han är grym helt enkelt :p

Ja, jag kan inte annat än att hålla med om att han är grym :)
Terry Bozzio SKALL nämnas i det här sammanhanget.

Peter Criscuola mera känd som Peter Criss.

Peter Criss är ju själklart den ända som igentligen ska vara bakom trummorna i kiss!
Men tkr inte han rent tekniskt är så väldans bra! Han har haft sina glansdagar, men ja det var på 70 talet.

Ja de håller jag med dig om.
Visst han var som bäst på 70 -80 talet.

Chris Adler i Lamb of god!
någon som hört det senaste albumet 'Wrath'?
helt sjukt hur bra det är! :)
Jisses, här var det svåra frågor. Bäst på vad då? Mest nyanserade trummis? Snabbaste trummis? Mest taktfast? Uthålligast? Roligast?
Kan inte komma på någon som är bäst på ALLT detta, men några av kategorierna borde ju gå att mäta, så då är det ju bara att samla alla trummisar, dra igång mätutrustningen och köra på för fullt så lär vi ju se vem som är bäst sedan… på det som går att mäta alltså. Allt annat är ju bara fånigt tyckande.
Själv tyckte jag att Joe Barile spelade på ett tilltalande sätt, men han var knappast bäst på något, men det är inte heller vad jag är ute efter när jag väljer trummis (och just han hade jag kanske inte kunnat välja ändå…).
Stephan Möller har jag länge velat ha med på inspelningar, men tyvärr så är alla bra trummisar ständigt uppbokade och då är det kanske rätt kört om man inte känner honom personligen på nära håll, men jag känner en basist som känner honom, så kanske en dag…
Och vad hetta han nu igen… Fryklund eller något sådant… Björn i alla fall. Han var nog en av de bästa jag sett. Kanske inte så att han heller var bäst i någon av kategorierna ovan, men han hade en skön stil och det såg så lätt ut, det han gjorde, men lät svårt. Man blev överraskad hela tiden när han spelade. Gjorde oväntade saker. Man trodde att man visste vad han skulle göra härnäst, men plötsligt gjorde han något helt annat, som dessutom lät så mycket bättre än det man själv trodde att han skulle göra…
Nu är jag kanske inte rätt person att yttra mig, då jag visserligen spelar lite trummor, men i första hand är gitarrist, sedan kommer i tur och ordning bas och keyboards. Har funderat på att skaffa mig en banjo och börja spela lite bluegrass, men det är nog ett av de projekt som aldrig kommer att bli av…

Nej man kan aldrig veta vem som är bäst i den benämningen du menar! Men man kan ha en favorit som man tycker är jävligt skicklig!
Själv har jag spelat trummor några år, så vet vad jag ska lyssna efter för att kunna säga om han är grym lr inte…
Men som sagt, det är ju bara ett tycke när man skriver vilken trummis som är bäst!

Ingen av de, Harry Judd e bäst ;)

du har rätt i det du säger, det finns ju ingen som är BÄST på allt detta .
Travis Barker :)

:D han är bra!

Travis har en härlig stil som f*n när han spelar! är väldigt skicklig oxå!

ohja, förjävla härliig!
Grym är han ;D

Missade dig förra gången!
Ja man märker inte ens av att han bara har en arm, och trots sitt handikap är han ruskigt bra! Han måste lägt ner mkt enegi åt att spela med bar en arm!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har alltid varit imponerad av detta. Cozy Powell….RIP
#31-31. Jadå, han lade ner en hel del träning på att spela med en arm. Någon som sett Hysteria-filmen? Den är grymt bra och berättar deras historia, från det att dom bildades tills Hysteria släpptes. Mycket bra och mycket sevärd film. Om nï får tag i den rekomenderar jag den varmt. :)

aa, jag har sett den . rekomenderar den skarpt ;)
Den var verkligen bra! :D

ohyes, du har så rätt :D

MAts Ronander

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Micke Tucker Sweet
min man Throllv 
eller om det nu skall vara en "kändis" Derek Roddy
Dave grohl :)
Kommer bara på två favoriter: Dave Grohl och Christian Ohlsson, som spelar med Fläskkvartetten.
Ja, Ginger Baker förstås! Om nu någon är en sån bakåtsträvare så de lyssnar på Cream. Och så Thomas Haake från Meshuggah. Men sen kommer jag inte på fler!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#5 Grohl gör en insats på Nine Inch Nails' With teeth också!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.